Slechte verbinding (Orange adsl icm Speedtoutch 510)

Pagina: 1
Acties:

• Retpics
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:55
Hallo,

Ik heb ongeveer 4 weken geleden mijn oude Wanadoo Go verbinding laten overzetten naar Orange adsl van 2Mb / 512Kb. Ik heb in de 5 jaar internetten via het oude abonnement nooit ergens problemen mee gehad. Even voor de "overstap" naar het nieuwe abonnement is er een nieuwe router tussen de modem en de pc's gekomen, maar dit mocht bij het oude abonnement ook niet tot problemen leiden. Na de overstap heb ik nu dagelijk problemen met de verbinding. Wanneer de PC opgestart is heb ik gewoon verbinding met het internet, maar na ongeveer (verschilt per keer) 10 minuten internetten, doen willekeurige sites het niet meer (Gebeurt bij alle PC's hier in huis). Soms krijg ik een "Page not found", terwijl deze toch zeker bestaat, soms wordt alleen de pagina-titel of de favicon geladen.

Na een reset (stroom er even af) van de modem is het vaak weer opgelost (Weer 10 minuten internetten -.- ). Ik heb talloze configuraties uitgeprobeerd, maar het vreemde is dat er gewoon wordt aangegeven dat de internetverbinding er wel is. Alle lampjes branden groen op de modem en ook mijn PC geeft aan dat er verbinding met het internet is. Ook wanneer ik een downloadprogramma als Grabit (newsgroups) laat downloaden, gaat deze gewoon door met downloaden, terwijl het "normale" internet ontoegankelijk is geworden. De sites laden dus niet, maar Grabit download vrolijk verder met 200 kb/sec.

Ik heb ook al geprobeerd de modem direct op mijn PC aan te sluiten, maar het probleem blijft, dus ik ben er behoorlijk zeker van dat het aan de (configuratie?) van de modem ligt.

Ik dacht laat ik het hier nog maar eens proberen voordat ik de "fijne" helpdesk van Orange ga bellen.

Mochten er nog meer (configuratie) gegevens nodig zijn roep dan even, want ik heb zo geen idee welke ik hier allemaal moet plaatsen. _/-\o_

Alle voorstellen zijn welkom.
Bij voorbaat dank,
Mark

[ Voor 4% gewijzigd door Retpics op 22-10-2007 19:07 ]

Verwijderd

LOL ... En niet de moeite genomen om even oude topics icm de SpeedTouch 510 door te nemen?
Het lijkt me, gezien de Grabit downloads, een DNS probleem dat je hebt, als je de pc's eens instelt met de OpenDNS servers ? Verder gok ik dat je ST510 het na 5 jaar wel welletjes vindt ;) ...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:08:
LOL ... En niet de moeite genomen om even oude topics icm de SpeedTouch 510 door te nemen?
Het lijkt me, gezien de Grabit downloads, een DNS probleem dat je hebt, als je de pc's eens instelt met de OpenDNS servers ? Verder gok ik dat je ST510 het na 5 jaar wel welletjes vindt ;) ...
yep.. lekke condensatoren. Zijn meerdere series 510 met problemen (niet alle). Dat kun je (oa) herkennen aan 'sissend' geluid uit je modem en steeds lager wordende linesync waardes

Verwijderd

Daar doelde ik dus ook op met de hint "oude topics icm ST510" :) , een ST van 5 jaar kan er heel wel last van beginnen te krijgen. Maar gezien het feit dat zijn Grabit wel doorbanjert is er meer aan de hand ;)

• Retpics
Ik heb al veel gezocht naar dit, maar ben nog geen oplossing tegen gekomen. En de modem deed het nog prima 4 week geleden en toevallig na de overzet "werkt hij niet meer goed" dus de kans dat hij net die dag het loodje gelegd heeft zou wel heel toevallig zijn. Er komt ook geen sissend geluid uit de modem.

Zal even op moeten zoeken wat je met dat opendns bedoelt, ben niet zon ster op dit gebied 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Retpics op 22-10-2007 19:17 ]

Verwijderd

Hint... google 8)7 , typ in opendns }:O en volg de instructies op hun website LOL :D

• Retpics
Hint... ik weet best hoe ik moet zoeken, wat ik ook al aangaf ik mijn vorig bericht. Ben bezig alleen internet deed het weer niet :( frustrerend :P

2e poging ook mislukt, stekker er nog maar eens uit trekken -.-

De sites die ik al opstaan heb (zoals deze nu) kan ik wel gewoon doorgebruiken trouwens. :/

[ Voor 57% gewijzigd door Retpics op 22-10-2007 19:36 ]

Verwijderd

Dus DNS probleem ...
Zonder dollen, probeer inderdaad eens de OpenDNS servers in te stellen, je modem steeds een reboot geven is niet normaal, zeker niet als je tijdens je problemen wel Grabit kan blijven gebruiken.
www.opendns.com zo uit mn blote knar , daar staat uitgelegd wat het is en wat je er meer mee kunt ;)

• Retpics
Ok heb dat nu gedaan, ben nu al half uur aan het internetten :P. Maargoed, op mijn PC haal ik nu de normale download snelheid, maar de andere PC haalt maar net 19 kb/sec (Ben niet tegelijkertijd aan het downloaden ofzoiets hoor ;) ).
Pagina: 1