PS3 - hoe DVD full screen bekijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 11:11
Hoe kan ik DVD's full screen op mijn plasma scherm bekijken via de PS3?
Ik krijg namelijk zwarte balken rondom.
Met upscale kan ik volledig aankiezen maar dan heb ik nog steeds boven en onder zwarte balken.
Dit moet toch helemaal full screen kunnen.
Ik kijk op een LG42inch plasma via HDMI.
Thanx

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
PaPi36 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:54:
Hoe kan ik DVD's full screen op mijn plasma scherm bekijken via de PS3?
Ik krijg namelijk zwarte balken rondom.
Met upscale kan ik volledig aankiezen maar dan heb ik nog steeds boven en onder zwarte balken.
Dit moet toch helemaal full screen kunnen.
Ik kijk op een LG42inch plasma via HDMI.
Thanx
Nee, die zwarte balken gaan niet weg.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

scorpie

Supra Addict

Misschien als je op je tv een andere beeldinstelling gebruikt? Zelf kan ik ook op een oude tv die balken wegkrijgen door "volbeeld" of "zoom" (ligt aan de film) te gebruiken. Je bent dan wel idd een stukje links en rechts kwijt, maarja dat is maar een paar centimeter, dus dat stoort mij persoonlijk niet zo erg.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• PaPi36
heb ondertussen alles wel geprobeerd en het lukt me niet. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat via HDMI het originele formaat wordt doorgestuurd wat niet aan te passen valt dmv TV instellingen. Aangezien veel films in theaterformaat zijn past dit dus niet volledig op breedbeeld. geloof dat ik het maar moet accepteren en voortaan de meeste films met onder en boven zwarte balken moet bekijken.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als de film geen 16:9 verhouding heeft dan is hij inderdaad onmogelijk volledig beeldvullend te krijgen. Persoonlijk zou ik eigenlijk ook niet weten waarom je dat zou willen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 20:24
ja waarschijnlijk is hij dan 16:10....dus dan heb je een probleem en zit je met de zwarte balken

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:57

FeaR

In GoT we trust

darkpluisje schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:24:
ja waarschijnlijk is hij dan 16:10....dus dan heb je een probleem en zit je met de zwarte balken
16:10 is toch de maat die de meeste tv's aangeven als "breedbeeld" in de lijst met superzoom, 4:3, 14:9, etcetera?

Want op mijn Philips blijven die zwarte balken ook gewoon staan als een film in "breedbeeld" staat volgens de tv. Balken worden alleen omhoog geschoven als het formaat 16:9 of ondertitelzoom is...

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 24-10-2007 23:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PaPi36
klopt dat de zwarte balken eigenlijk moeten blijven staan. Toch wil ik graag de keuze hebben om dan vervormd full screen te kijken. Zo kan ik tenminste het volledige scherm benutten (107 cm breedbeeld) Dit omdat je vaak toch "went" aan vervormde lichamen en bij een animatiefilm valt het vaak al helemaal niet op. Ik moet er maar genoegen mee nemen dat het niet gaat.
Pagina: 1