Welk 5.1 set moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-02 14:59
Ik ben al enige tijd opzoek naar een redelijk 5.1 setje maar ik kom er hedendaags niet meer uit wat voor mij nou het beste is. Het moet iets zijn tussen de 300 en 400 euro. Tenzij het verschil in kwaliteit boven de 400euro e(max) 800 cht noemenswaardig is.

Op dit moment heb ik de volgende setjes in gedachte:

Harman/Kardon HKTS 7 Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/8AAEA4C46727D656C1256E4A004D47C9.jpg

Harman/Kardon HKTS 11
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/51EC55C9B60704A1C1256E7A006376A6.jpg

Logitech Z-5500 (PC Speaker set)
Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/601-800/200/654_1_image.jpg

Nu is mijn vraag of de Logitech Z-5500 wel te vergelijken valt met een H/K set? Moet ik voor beide setjes nog een versterker kopen?

Ik wil hem voornamelijk voor films en mijn PS3 gebruiken maar et aanbod is zo groot dat ik er echt niet meer wijs uit kom. Tevens hoorde ik dat zuil speakers altijd beter zijn dan satteliet speakers?

Alvast bedankt! Elke tip / guide of iets is erg welkom!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat mij betreft zijn zuilen altijd beter dan die gare satelliet frommels.
Maar ja, dat vind ik.

En dat is precies het probleem.
Weet je wat jij moet doen? Je moet de kvk eens bellen.
Gaan luisteren in de winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 22-10-2007 19:27 ]

Alles kan stuk.

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
De logitech Z-5500 heeft overigens geen versterker nodig !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de Z-5500 en vind em super. Hij schijnt alleen niet aan te raden zijn voor grote kamers. Dus als het in een grote ruimte komt is het niet aan te raden.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Ik zou de Logitech Z-5500 vervangen door de Z-5450.

Drie weken geleden ging ik naar de winkel voor de Z-5500, maar die produceert genoeg dB (van uitstekende kwaliteit overigens) om de ArenA van geluid te voorzien.

Ik heb toen gekozen voor de Z-5450, draadloze achterspeakers, zelfde aansluitmogelijkheden (2 x optisch, 1 x coaxiaal en 3 x 2 Cinch pluggen) en genoeg dB om Ahoy (iets kleiner dan de ArenA) van muziek te voorzien.

De Z-5450 en Z-5500 zijn voorzien van een ingebouwde versterker, dus het is een kwestie van inpluggen en draaien.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

jhu schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:32:
Ik zou de Logitech Z-5500 vervangen door de Z-5450.

Drie weken geleden ging ik naar de winkel voor de Z-5500, maar die produceert genoeg dB (van uitstekende kwaliteit overigens) om de ArenA van geluid te voorzien.

Ik heb toen gekozen voor de Z-5450, draadloze achterspeakers, zelfde aansluitmogelijkheden (2 x optisch, 1 x coaxiaal en 3 x 2 Cinch pluggen) en genoeg dB om Ahoy (iets kleiner dan de ArenA) van muziek te voorzien.

De Z-5450 en Z-5500 zijn voorzien van een ingebouwde versterker, dus het is een kwestie van inpluggen en draaien.
Ik vind je post aardig lachwekkend, want ik kan me niet voorstellen dat die setjes goed genoeg zijn om mijn kamer van hard geluid te voorzien. Voor een wat kleinere kamer komt er best leuk geluid uit voor wat je er van kan verwachten. Maar zet er even een knappe versterker met knappe boxen tegenover en je verschiet van het kwaliteitsverschil. Zelf altijd een 5.1 logitech setje gehad bij mijn pc, maar nooit meer.

Nu is mijn systeem aangesloten op mn Marantz s6300 5.1 met JBL zuilen. Dan merk je toch dat de kleine sets geen geweldig frequentiebereik hebben. En tuurlijk, dan praat je over een compleet andere prijsklasse dus eigenlijk niet te vergelijken, maar ga die setjes niet ophemelen terwijl het allemaal wel meevalt. Het is zeker leuk spul voor wat het kost.

@onderstaande: ja, er zal best een hoop geluid uit komen, maar als ik mijn versterker even opentrek dan wil jij niet in mijn kamer staan. Daarnaast heeft het geluid last van vervorming bij het harder zetten op deze setjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 22-10-2007 19:40 ]

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 22:45
http://www.teufel.de schijnt ook goeie setjes te hebben in jou budget
@bovenstaande:
Geen geweldig frequentiebereik enzo ok..maar hard geluid komt er wel uit die setjes, vind ik

[ Voor 44% gewijzigd door Herzeleid op 22-10-2007 19:38 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

jhu schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:32:...
...om de ArenA van geluid te voorzien.
...om Ahoy (iets kleiner dan de ArenA) van muziek te voorzien.
Dus, tot zover het serieuze karakter van dit topic. :'(
Moet ik nog gaan uitleggen dat je met 'iets' meer moet komen in de Arena en Ahoy, of zullen de meeste tweakers dat vanzelf wel snappen?

@hierboven:
Waarom is iedereen toch zo op 'hard' aant geilen? Daar open je toch geen topic voor of wa?
Als je hard wilt koop je een gare set van DAP met een DAP versterker. Dat kan HARD maar daar is ook alles meteen mee gezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 22-10-2007 19:41 ]

Alles kan stuk.

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-02 14:59
Dat de Z-5500 geen versterker nodig heeft vind ik wel een groot voordeel. Scheelt natuurlijk weer aardig in de prijs. Ik had ook ,inderdaad wat jullie zeggen, gehoord dat het een heel erg goed setje is vandaar dat ik hem ook had opgenomen in mijn keuzes.

Maar ik vraag me af of een PC Speaker set wel te vergelijken valt met een Speaker Set in combinatie met een goede versterker.

Ik zal ook inderdaad eens moeten gaan luisteren in een winkel maar het enige wat hier in de buurt geschikt is hiervoor is de mediamarkt maar aangezien het daar altijd zo druk is of spullen niet zijn aangesloten word het testen niet echt makkelijk.

Het setje zal tevens alleen gebruikt worden in mijn slaapkamer ong 16 vierkante meter, maar ik ik koop het wel voor langere tijd dus niet als ik het dalijk in de woonkamer aansluit het voor de meter niet meer klinkt :p

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je niet weet welk setje je moet kopen moet je gewoon naar de winkel gaan en gaan luisteren. Voor de eerste twee setjes heb je nog en receiver nodig, voor de laatste niet. Maar ook dat kunnen ze je in de winkel prima uitleggen. Scheelt dat in prijs? Nee, eigenlijk niet: 't scheelt in kwaliteit en mogelijkheden.

Lees ook aub even onze policy m.b.t dit soort topics: Audio en HiFi forum policy - Het regime

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 22-10-2007 19:43 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.