We kraken je hier niet af. Alleen hebben we allemaal de middelbare school wel gezien en zien we 0% reden om voor jou een laptop aan te schaffen...
Het blijft jou keuze. Ik zou echter gewoon eens goed 1 of 2 weken nadenken en goed rondkijken naar momenten dat je een laptop zou kunnen gebruiken. €500 is veel voor iemand van jou leeftijd en je kan er veel leuke dingen mee doen. Echter is €500 niets voor een laptop. Mijn advies en die van de mede GoTters is om iig goed na te denken en de + en - punten naast elkaar te zetten en dan weloverwogen een keuze te maken.
Ik weet niet hoe slecht het onderwijs nu is, maar 1,5 jaar geleden zat ik nog op de HAVO en ik had hooguit 2 tussenuurtjes per week. Voor die 2 uurtjes zou ik geen laptop aanschaffen, die kom je wel door met klasgenoten en 2 uurtjes langer thuis aan verslagen meoten werken is ook geen ramp, je bent toch vaak om een uur of 2 uit (dat is wel wat anders op het HBO...). Kijk, als je dagelijks 3/4 uur uit bent en 10 tussenuren hebt met een berg verslagen, DAN kan ik er in komen om een laptop aan te schaffen.
Nogmaals, bedenk goed wat je doet! Bespreek het met je ouders, kijk op school rond naar klasgenoten met laptops en kijk hoevaak een moment vorokomt dat je even niks op school kunt en je een verslag zou willen typen (en dus de PC's op school allemaal bezet zijn).
Jij lijtk me niet het type dat lange tijd achter een typ laptopje kan zitten omdat je ook nog PHP wil leren of je bezig houdt met programmeren oid waar je niet veel power voor nodig hebt. Jij lijkt me het type dat ik in mezelf herken: Zoveel mogelijk werk op school maken om thuis minder huiswerk te hebben en dan lekker zware 3D games te spelen. Dan kom ik op de volgende + en - punten uit:
Laptop
+ Verslagen op school (maar voor 2-3 uurtjes!)
- Je kan daarnaast zo weinig doen
- Outdated als je ECHT een laptop nodig hebt
- Voor 500 euro haal je de goedkoopste troep
- School heeft ook wel computers en je vrienden toch ook wel?
- Verslagen kun je ook nog schrijven zoals een practicum scheikunde, zelf genoeg gedaan
- Voldoet gewoon niet aan je eisen
Computer:
+ Thuis lekker gamen
+ Voldoet wel aan je eisen
+ Gaat wat langer mee
- Niet mee te nemen naar school voor die 2-3 uurtjes
- Niet mee te nemen naar vrienden (maar die kunnen toch ook bij jou komen

)
Vette tekst: Mijn advies is gewoon om niet iets te gaan kopen waar je bijvoorbaat al weet dat je er niks mee kunt. De laptop zal volgens mij voor de grootste tijd niet worden gebruikt. Voor een game laptop ben je gewoon het dubbele kwijt en dat zie ik jou ook neit snel sparen aangezien je nog geen bijbaantje mag. Nogmaals, denk goed na en weeg alles goed af, 500 euro voor jou is zeer veel geld. Laat je eigen drang het niet winnen van je gezonde verstand en denk er goed over na en bespreek het!
Iedereen hier wil je helpen!