[Cirrus Logic 5430/M30/40/M40 PCI,XP 64Bit]geen enkele drive

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:35
hallo,
ik heb van een kameraad een pci vga kaartje gekregen, maar nu is het probleem dat ik geen enkele maar dan ook geen enkele driver kan vinden niet op de site van Cirrus of die van Prolink of Driverguide of Driverzone.
als iemand een universele driver kan regelen zou het prettig zijn.

ps. de standaard driver van windows Standard VGA Graphics Adapter werkt ook niet dan staat er dat het apparaat niet kan starten.

alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De kaart is zo verouderd, dat de standard 64-bit VGA driver de kaart niet kan aanspreken.

Wil je de videokaart gebruiken om een tweede monitor aan te sturen?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik vrees hetzelfde als hierboven, vindt alleen maar drivers voor DOS, Win 3.1 en Win95. Allicht werkt die kameraad van jou in een museum? :o

• misterm90
whaha word inderdaad gebruikt voor meerdere monitors ,waar de kaart vandaan komt weet ik ook niet maar zal wel niet de nieuwste zijn nee ;)

• misterm90
het probleem is dat hij helemaal niets pakt . er hoeft natuurlijk geen games op worden gespeeld. :)

• misterm90
helemaal niemand ?:O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, wat wil je nog meer horen...?

Sowieso geef je geen volledige specs (is het nou de CL-GD5430, 5440 of een van de M-varianten :? ), maar hoe dan ook hebben we het over een reeks chips die al onder Win98 geen goede driver support hadden :o

Overigens denk ik dat je sowieso een ander probleem hier hebt: oudere PCI kaarten moet je als primair instellen in BIOS om ze gestart te krijgen. Ik vermoed dat je dat hier niet gedaan hebt. Let wel: primair in BIOS zegt niets over wat primair is in je OS. Daar kun je je AGP/PCIe kaart prima primair hebben staan.

Oslik blyat! Oslik!

• misterm90
ja haha ik had het net gecheckt in de bios of hij het daar wel via deed en daar kreeg ik zowaar beeld op
maar dan lopen zeg maar de games nog wel op mijn x1900 ? of moet ik dat ergens instellen ?

// ok windows zet mn x1900 automatisch als primary maar nu heb ik geweldige 4bit kleur instellingen die ik niet kan veranderen :P |:(

[ Voor 25% gewijzigd door misterm90 op 26-10-2007 12:53 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4-bit kleur... klinkt alsof je die Cirrus Logic op een te hoge resolutie probeert te draaien...

Hoeveel geheugen je nodig hebt kun je heel simpel berekenen:

(XxYxkleurendiepte)/8/1024^2=benodigde geheugen in MB. En aangezien het hier waarschijnlijk om een 1MB kaart gaat, kun je dat op 640x480 in 24b draaien, 800x600 in 16b, 1024x768 in 8b (256 kleuren) en 1280x1024 in 4b.

Om op 1280x1024 nog 32b te kunnen gebruiken heb je 5MB nodig, en aangezien 5MB kaarten niet echt veel voorkomen moet je dus naar 8MB kaarten op zoek gaan...

Oslik blyat! Oslik!

• misterm90
dat verhaal zou kunnen kloppen maar aangezien hij de standaard drivers van windows pakt zou het daaraan kunnen liggen ( staat Standaard VGA Driver . 1mb)
ik kan ook geen enkele andere resolutie kiezen maar misschien dat dit allemaal verleden tijd is als ik Windows Vista installeer ( wegens direct x10 8800 GTS) op hoop van zegen dan maar :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik acht de kans dat je onder Vista zo'n ding wel beter aan de praat krijgt nagenoeg nul - maar ik ben wel benieuwd exact wat er gebeurt - hou ons op de hoogte :)

Oslik blyat! Oslik!

• misterm90
precies ik zal jullie op de hoogte houde :)

• misterm90
nou wat er aan de hand is met die Vista weet ik niet maar ik heb een unattended Vista gedownload en mn eigen Serial ingevoert maar bij de ene bleef hij haken bij de andere 3dvds wil die niet eens booten terwijl UltraIso wel zegt dat hij bootable is..dus voorlopig word het geen vista ....
Pagina: 1