Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dynamisch IP script

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai nu een eigen webservertje, nu ik zou deze graag gaan delen met de wijde wereld. Mijn extern IP werkt, de mensen kunnen mjin site bekijken maar mijn IP is dynamisch. Telkens wanneer ik mijn opstart is mjin IP veranderd, als ik de kabel van itnernet aan mjin PC uittrek, die van de router, of de router reset. Ik zoek dus iets als ik mijn PC osptart dat mijn IP in een PHP file of dergelijke wordt geupdate en automatisch op mijn site wordt geupload (op een webserver waarvoor ik betaal). Weet iemand hoe ik dit kan bekomen ?

MVG,

Bnc.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan ook gewoon een hostname vragen bij dyndns. Even zoeken op DynDNS (of een goede provider nemen met een vast IP) SOms kan je dat voor een eenmalig bedrag ook regelen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

is bv. http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/ geen oplossing voor je?

edit: argh, you snooze, you loose. TB wins ;)

[ Voor 25% gewijzigd door iH8 op 22-10-2007 18:03 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sowieso hebben we het in PRG over zélf programmeren, dus "Ik zoek dus iets als..." en "Weet iemand hoe ik dit kan bekomen ?" is niet de bedoeling hier.
Ik kan je wel een schop geven in de juiste richting; je zou op je (betaalde) webserver een url kunnen maken als www.bla.nl/updateip.php en daar bij het aanzetten van je IP een keer tegen aan schoppen met een VBS scriptje ofzo. Dan lees je de remote host uit je request en doe je vanaf dan een redirect naar dat IP (of, als je bijv. frames gebruikt, zet je dat ip in het src attribuut). Hoe dan ook, daar komt wat programmeer/configureer- werk aan te pas als je het zelf gaat maken. Of er kant-en-klare oplossingen zijn weet ik niet, maar daar doen we dan in PRG ook niet aan :)

Je kunt het ook ingewikkelder maken door automatisch ergens een DNS entry aan te passen, maar dat is wat meer werk; dan kun je beter naar DynDNS achtige oplossingen kijken. En zo zijn er nog 1001 andere (betere/slechtere) oplossingen te bedenken. Hoe dan ook is PRG daar niet het juiste forum voor. Als je toch zelf wat wilt maken (lees: programmeren) dan ben je hier van harte welkom, maar lees dan wel even onze Programming Beleid Quickstart en eventueel Waar hoort mijn topic? voordat je hier een nieuw topic opent.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 22-10-2007 18:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.