Twee monitoren + LCD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nemesis_
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 21:10

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Wat ik vind via de search en op Google bevestigt mijn vraag nog niet, dus ik probeer het maar.
Ik heb een Club3D Radeon 9800 XT (was een pro, maar is geflasht naar een XT). Ik heb er op dit moment via VGA een monitor aanhangen en via DVI een LCD TV.
Ik zou graag twee monitoren op de VGA-poort willen aansluiten mbv een VGA splitter kabel, zodat ik mijn LCD TV op de DVI-poort kan laten zitten.

Mijn vraag, is dit mogelijk? Of kan ik helaas maar één monitor aan de VGA en één aan de DVI hangen? En dan natuurlijk zo dat je beide monitoren los van elkaar kan gebruiken alsof je echt je desktop spreidt over beide monitoren en niet alleen maar kloont. Zou ik dit dan via bijvoorbeeld UltraMon kunnen bereiken?

[ Voor 17% gewijzigd door nemesis_ op 22-10-2007 18:16 ]

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Niemand?
Volgens mij lukt het niet met een vga splitter kabel, maar niemand die dit kan bevestigen?

Ook een cookie?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Waarom zou het niet lukken met een vga splitter?

zoek

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op zich zou het met een splitter volgens mij wel moeten kunnen, vraag is echter wat voor resolutie je dan gaat krijgen. Je moet dan nl de max resol. verdelen over twee monitoren en dan hou je niet vel over. Wellicht handiger om een 2e videokaart te kopen, die kunnen meer en zijn denk ik nog eens goedkoper te krijgen ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Via een VGA splitter kan prima, maar dan heb je natuurlijk 2 keer hetzelfde beeld op 2 schermen, of je dat nou wilt.. :p De meeste videokaarten kunnen maar 2 signalen tegelijk doen. Tenzij je een Matrox Triplehead hebt. Beste oplossing is dan een 2e videokaart.

[ Voor 37% gewijzigd door Mojo op 23-10-2007 14:57 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30

jappo

eens een prutser altijd ....

nemesis_ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:26:
[...] En dan natuurlijk zo dat je beide monitoren los van elkaar kan gebruiken alsof je echt je desktop spreidt [...]
dat is niet mogelijk met een splitter, het signaal blijft gewoon het beeld van één monitor. Zoals ik het begrijp wil je de 3 monitoren appart aansturen, een desktop over 3 monitoren verdeeld.

de makkelijkste oplossing is een pci kaartje erbij.

wanneer je de 2e monitor en de LCD TV hetzelfde beeld wil geven kan je deze twee aansturen dmv vga met een plitter ertussen. (let op, de resolutie is van bijde monitoren hetzelfde in dat geval)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
jappo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:04:
Zoals ik het begrijp wil je de 3 monitoren appart aansturen, een desktop over 3 monitoren verdeeld.
Dat klopt.
de makkelijkste oplossing is een pci kaartje erbij.
Denk ik ook wel onderhand :)
wanneer je de 2e monitor en de LCD TV hetzelfde beeld wil geven kan je deze twee aansturen dmv vga met een plitter ertussen. (let op, de resolutie is van bijde monitoren hetzelfde in dat geval)
Als ik niet op de Nederlandse taal let :P, dan gaat dat dus niet lukken. Resoluties zijn ongelijk.

Ook een cookie?

• nemesis_

nemesis_

I'm your enemy!

Topicstarter
Leuk grap trouwens, 'de makkelijkste oplossing is een pci kaartje erbij'. Die dingen zijn bijna niet meer te krijgen.
En om nou én een nieuw moederbord én een nieuwe processor én een nieuwe grafische kaart én ... te kopen...Ik ga wel een tweedehands zoeken ergens.

Ook een cookie?

Pagina: 1