[Battlefield 2142] hele pc freezed

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 13:05
Sindskort laat battlefield 2142 me hele pc freezen, beeld blijft stilstaan en niks werkt behalve harde reset. Dit gebeurd soms na 1,5 uur ofzo maar soms ook na 5 minuten spelen. Ik heb me CPU voor de zekerheid weer op stock snelheid gezet en nieuwe videokaartdrivers geinstalleerd. Iemand nog een idee?

PC specs:
Intel E6600
Gigabyte P35-DS3
1x 1GB 800mhz (andere bankje ging kapot)
Ati X1900XTX
Dawicontrol DC-300e raidcontroller
2x samsung 500gb sata raid-0
200gb sata (backups & pagefile)
creative x-fi music

End of Transmission

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:53

Tuxie

En WeL nU!

Is het alleen battlefield of ook andere spellen?

Probeer eens een uur lang je cpu + mem + videokaart te stressen d.m.v. programma's te vinden in de Tweaking en overclocking topics. (orthos en anderen) Grote kans dat je dan iets vind. Tevens even je geheugen met memtest testen, te vinden op bijvoorbeeld een willekeurige ubuntu live-cd. Als dat allemaal werkt en je hebt het ALLEEN met Battlefield dan moet je het zoeken in de drivers / directx / battlefield combi.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 14:34

mvds

Totally awesome!

XP, Vista? :?

• Chesta
Ik heb 16 uur orthos gedraait (blend) en dat ging goed. Ik heb ook nog deze memtest gedraait, ook zonder problemen. Andere spellen moet ik even proberen, ik speel eigelijk alleen BF :P

End of Transmission

• Chesta

End of Transmission

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:53

Tuxie

En WeL nU!

Chesta schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:40:
Ik heb 16 uur orthos gedraait (blend) en dat ging goed. Ik heb ook nog deze memtest gedraait, ook zonder problemen. Andere spellen moet ik even proberen, ik speel eigelijk alleen BF :P
Mmm dan lijkt het me dat je het in de richting van je videokaart moet zoeken.... Idd even andere spellen proberen...... Probeer ook eens een driverversie terug te gaan....

Heb je trouwens je videokaart ook overgeclocked? Temps enzo allemaal goed tijdens spelen? Geen lawaai van de koeler (impliceert schoonmaken) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Tuxie op 22-10-2007 17:11 ]

• Chesta
Tuxie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:11:
[...]

Mmm dan lijkt het me dat je het in de richting van je videokaart moet zoeken.... Idd even andere spellen proberen...... Probeer ook eens een driverversie terug te gaan....

Heb je trouwens je videokaart ook overgeclocked? Temps enzo allemaal goed tijdens spelen? Geen lawaai van de koeler (impliceert schoonmaken) ?
Heb ook HL2EP2 geprobeert, deze loopt niet vast. Videokaart is niet overgeclockt en ik had een oude videokaartdriver, met nieuwe nogsteeds hetzelfde probleem. Temps op moment van crash:
mobo 39
cpu 36/36
gpu 87
gpu omgeving 60
gpu vrm 75
hdd's 39

Lijkt mij wel goed..temps voltages zijn ook stabiel

End of Transmission

• Chesta
*schop

End of Transmission

• Chesta
schop

End of Transmission

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Same problem here alleen niet BF 2142 maar in BF2.

Soms heel sporadisch en soms een paar uur niet, geen pijl op te trekken en inderdaad alleen als het online is.
PC slaat helemaal vast, soms wordt er een geluidssample gerepeat enige oplossing is de reset knop. :(

Wat heb ik gedaan ?
- Virus scanner uit
- PB up to date
- Videokaart onderklokt en alle fans op high
- cpu en geheugen op standaard settings.

Andere optie lijkt mij een nieuwe pc anders maar aangezien de TS een recente pc heeft lijkt me dit toch een BF probleem.
Pagina: 1