I need help fast!!!!

Pagina: 1
Acties:

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ok, dit is de 3e keer dat ik een topic plaats. Ben vervelend, maar ik zou graag antwoord hebben.

Het volgende. Heb een PIII-866. Standaard cooler er op gezet, geeft in de bios aan dat hij 46 graden is. PC probe zegt 38. Mijn PIII-800 was 37 graden. Ik weet dat de 866 een hogere voltage gebruikt maar hij word 57 graden tijdens gamen.

Ik koop dus een golden orb voor PIII. Geeft de bios aan dat hij 51 graden is ( idle ) PC probe geeft aan dat hij 33 graden is ( idle)

In PC probe gaat ie naar beneden, in de bios gat ie omhoog. De fan is goed geplaatst, mooie afdruk in het folie onder heatsink, zit muurvast en na het draaien van een benchmark is de heatsink niet heet.

Temperatuur is dan 51 graden.

Moet ik de Bios geloven of PC probe?????:?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Is 1 keer posten niet genoeg? :( Je moet nu echt geen antwoord verwachten hoor, geduld is een schone zaak en als je irritant bent krijg je gewoon van niemand antwoord.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

The Legend

*Plop*

Probeer eens een andere bios en een andere temp meter :) MBM5 is een veel gebruikt progje hier.

Ik ben toch malle pietje niet!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 19:14 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Is 1 keer posten niet genoeg? :( Je moet nu echt geen antwoord verwachten hoor, geduld is een schone zaak en als je irritant bent krijg je gewoon van niemand antwoord.
relax man, ik wil gewoon zekerheid hebben, wat is dat nu voor een wazig antwoord.....ach laat maar

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kreeg net een page van de topic starter neem ik aan :? Het is wel handig als je ff je ICQ# erbij zet ;)

URL komt eraan.

edit:

Hier issie: http://mbm.livewiredev.com/ :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 12 februari 2001 19:13 schreef Blue_White_Army het volgende:

In PC probe gaat ie naar beneden, in de bios gat ie omhoog. De fan is goed geplaatst, mooie afdruk in het folie onder heatsink, zit muurvast en na het draaien van een benchmark is de heatsink niet heet.
De heatsink wordt niet heet? Da's niet zo mooi, de heatsink hoort juist de warmte van de processor op te nemen.

Schraap die smurrie onder de GOrb er eens van af en vervang het door goeie koelpasta. Dat zou de hitte wel wat beter naar de heatsink toe moeten geleiden.

Waarom de BIOS zo verschilt van PC Probe? Dunno..... Probeer het eens met een ander stuk software, zoals MotherBoard Monitor.

sigloos

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ik heb dat progje , geeft net als pc probe 34 graden aan, net als PC probe. THX voor de link

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 19:21 schreef The Legend het volgende:
Kreeg net een page van de topic starter neem ik aan :? Het is wel handig als je ff je ICQ# erbij zet ;)

URL komt eraan.

edit:

Hier issie: http://mbm.livewiredev.com/ :)
thx man

• The Legend

The Legend

*Plop*

Euh als MBM ook aangeeft dat ie maar 36 graden is dan zal ik is even je heatsink checken wat _Marco_ ook al zei, die hoort wel warm te zijn.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
ff iets rechtzetten. Heatsink wordt wel warm maar niet heet. Bij 36 graden is hij handwarm, meer aan de onderkant van de heatsink dan aan de bovenkant. heb nu 2 porgjes lopen die temp in de gaten houden, geven allebei dezelfde temperatuur aan. Ik heb nog 1 uur gegamed en de temperatuur bleef op 46 graden steken. Dat is toch een normale temperatuur met gamen>

Iemand anders nog een idee?

Verwijderd

Volgens mij is dat wel redelijk.....

die temp. dan heej...

ik heb een amd tbird 800 die wordt stressed ook zo ongeveer 46 graden...ietsje meer...

dus volgens mij is dat niet echt een probleem...

alhoewel ik 'm wel wat koeler had willen zien :)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ok boys, ben eruit.

FF zoeken op de asus site. Kwam een bios upgrade tegen voor de CUSL-2. De bios die er standaard inzit heeft problemen met het lezen van temp vanaf 866.

THX for your help

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op dinsdag 13 februari 2001 09:08 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ok boys, ben eruit.

FF zoeken op de asus site. Kwam een bios upgrade tegen voor de CUSL-2. De bios die er standaard inzit heeft problemen met het lezen van temp vanaf 866.

THX for your help
Ok :)

Pagina: 1