[Mac Mini] DVI splitter, werkt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik gebruik mijn MacMini als zowel downloadbak maar ook als HTPC. Alleen om hem als HTPC te gebruiken heb ik er een DVI --> Svideo blokje op aangesloten. Maar als ik er gewoon als desktop mee wil werken moet ik telkens die loshalen en mijn DVI-aansluiting van mijn monitor er weer instoppen. An sich is dit geen probleem, ware het niet dat mijn Mac Mini redelijk is weggewerkt in mijn bureau en het telkens aansluiten lastig is.

Dus nu heb ik eens zitten kijken naar een DVI-splitter, alleen ben ik benieuwd of dit werkt. Ik wil dus zeg maar 2 outputs creeeren waarvan er maar 1 per keer actief is (dus zou dit met een DVI-splitter moeten kunnen) alleen weet ik niet of er speciale eisen zitten aan DVI- splitter voor de Apple.

Het enige wat ik heb kunnen vinden is de volgende: http://store.apple.com/Ap...wo?productLearnMore=TH577

Alleen is dit een switch, en dat wil ik dus eigenlijk niet, want ik wil gewoon op een gemakkelijke manier kunnen switchen van DVI --> DVI of DVI --> Svideo. Is dit mogelijk en zo ja, waar vind ik de oplossing?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik denk niet dat dit gaat werken.

Zover ik weet stuurt een normale DVI aansluiting geen s-video signalen door en hierdoor zullen eventuele splitters dus ook niet berekend zijn op die extra pinnetjes die dan gebruikt worden.

Een eventuele andere optie zal zijn om die mac mini via VLC (gratis) of Apple Remote Desktop (niet gratis, alleen als je andere pc ook een mac is) over te nemen en zo je downloads aan te zetten. Dit werkt prima daarvoor, maar als je toch serieus wil surfen ofzo dan is dat niet echt ideaal.

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 18:20
BlackMage schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:56:
Een eventuele andere optie zal zijn om die mac mini via VLC (gratis) of Apple Remote Desktop (niet gratis, alleen als je andere pc ook een mac is) over te nemen en zo je downloads aan te zetten. Dit werkt prima daarvoor, maar als je toch serieus wil surfen ofzo dan is dat niet echt ideaal.
VNC bedoel je denk ik? ;)

Verder gaat het niet werken omdat de Mini-DVI van de Mini een ander signaal stuurt afhankelijk van welke verloopstukje erin zit, dus Mini-DVI >> DVI is niet gelijk aan Mini-DVI >> S-Video. De perfecte oplossing zou zijn een switch die de DVI en S-Video verloopstukjes na kan doen, en in de ene mode DVI kan krijgen, en de andere mode S-Video. Maar ik denk niet dat zoiets bestaat :).

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Remote Desktop heb ik hier inderdaad draaien. Maar 's avonds gebruik ik mijn Mac Mini als een desktop, en voor het slapen gaan wil ik dan filmpje kijken.

Overigens is de aansluiting op de MacMini gewoon DVI, ipv de hierboven genoemde Mini DVI.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik denk dat het S-VHS-signaal wordt verstuurd over dezelfde pinnen als het analoge videosignaal. Een switch zou dat signaal gewoon moeten doorgeven, maar de enige manier om het zeker te weten is dat iemand het probeert. Het makkelijkst is volgens mij om het ding gewoon te bestellen en als het niet werkt kan je hem altijd weer binnen 8 dagen terug sturen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Nee werkt niet, ik heb hier 't zelfde.

Ik heb een Mac mini als mediacentertje staan met S-video voor m'n TV en een VGA kabel voor m'n beamer zodat ik HD films kan kijken. Ik dacht dus even slim te zijn en een DVI naar DVI en VGA breakout kabel te kopen en de S-video aan het DVI uiteinde te hangen en de VGA naar m'n beamer..

Helaas pindakaas dus, dat werkt niet, waarschijnlijk worden er een paar niet-standaard pinnen voor s-video gebruikt.

Ach ja, gewoon een goeie reden om binnenkort toch maar eens naar een LCD tv te gaan kijken :P

edit: ik had deze dus gekocht: http://www.allekabels.nl/...362/VGA-DVI-SPLITTER.html
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica-lrg-GXBWC8x7kISy.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Wunk op 22-10-2007 23:15 ]

Pagina: 1