Bankrekening in Amerika openen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers!

Aangezien de nederlandse afdeling van iTunes nogal beperkt is, wil ik graag kunnen shoppen in de Amerikaanse variant. Hiervoor heb je een amerikaanse creditcard nodig, of een Paypal-account met een amerikaanse betalings bron (creditcard, of een bankrekening uit de usa). Nu heb ik al een paypal-account, nu dus nog alleen een amerikaanse bankrekening die ik aan dat account kan koppelen.

Helaas schijnt dat na de Patriot Act na 9/11 bijna onmogelijk te zijn, om als buitenlander zomaar een rekening te openen. Volgens deze website: http://www.bank-account-usa.com kan het nog bij twee banken, de Wells Fargo (moeilijk, duur, omslachtig en niet-paypal-compatible) en bij een 'andere' bank. Welke bank dat is wil hij zo niet 123 prijsgeven.

Ik heb geprobeerd via zijn instructies een rekening te openen, maar om een of andere reden wil hij mijn creditcard niet pakken. De melding: "no authorized" oid verschijnt.

Zijn er mensen die meer van deze site weten?, of hoe je anders een rekening in Amerika kan openen (zonder er naartoe te verhuizen ;) ) Ik hoor het graag!!

BTW. Ik weet dat je gift certificates via eBay kan kopen en dan via iTunes kan redeemen, maar die manier spreekt me niet zo aan; oa. om je saldo aan te vullen moet je van die certificates blijven kopen (en hoe weet je dat het geen fake certificate is??) en ik schuif liever 'harde' dollars van rekening heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan als buitenlander wel een rekening open, als je een sofinummer hebt :)

Om even voor iTunes een rekening te gaan openen, is dat niet iets teveel moeite?

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 22-10-2007 14:40 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb niet het hele verhaal precies gezelen, maar ik denk niet dat het nodig is.

Als je gewoon een nederlandse paypal account hebt kan je gewoon met dollars betalen. Het wordt omgerekend via de dagwaarde (klopt niet helemaal) en dan gaat er gewoon een bedrag in euro's af. (Bij mij ging er een tijd geleden 7.50€ af voor 10 dollar)

Edit: Misschien toch beter moeten lezen
amerikaanse betalings bron (creditcard, of een bankrekening uit de usa)
Zo'n beveiliging heb ik nog niet gezien.

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 14:34 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Kixtart,

Probeer maar eens een account aan te maken voor de usa iTunes store met een Paypayl-account, dan geeft paypal de melding "De ontvanger vereist dat u een geldige betaalbron hebt in Verenigde Staten. Anders wordt deze transactie niet voltooid."

Vandaar dat ik een bankrekening in de states wil (voor weinig uiteraard, dat spreekt voor zich :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:33:
Je kan als buitenlander wel een rekening open, als je een sofinummer hebt :)

Om even voor iTunes een rekening te gaan openen, is dat niet iets teveel moeite?
Dat hangt uiteraard van de hoeveelheid moeite af! :) Als het allemaal on-line kan, voor maar $17, dan vind ik dat wel de moeite waard. Je unleashed wel een hele hoop 'coolness'; vergeleken met de de dutch store (films, series enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ben nav het afhandelen van erfenis bezig een rekening te openen om een paar duizend dollar aan aandelenopties te liquideren en terug naar NL te krijgen.

M'n moeder is in december 2006 overleden, ik ben sinds januari dit jaar bezig om het geregeld te krijgen en we zijn dus nu dik tien maanden verder en het is nog steeds niet rond. Het gaat hier niet eens om een courante rekening die aan PayPal oid gekoppeld kan worden, maar gewoon een aandelenrekening op naam van de "Erven van ...".

Het is met andere woorden een teringwerk en ik zou het afraden ook maar te proberen tenzij je een erg dringende reden hebt, waarbij een paar cent op wat iTunes meuk niet bepaald daaronder valt... Wat dat betreft sowieso punt om rekening mee te houden: hoe was je van plan geld naar die rekening te krijgen? Binnen EU is het overmaken van geld naar bankrekeningen in andere landen gratis. Dat is het bepaald niet naar de VS. Dikke kans dat de kosten die je daarvoor moet betalen vele malen hoger zijn dan enige voordeel die je haalt uit goedkopere iTunes.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Aangezien de nederlandse afdeling van iTunes nogal beperkt is, wil ik graag kunnen shoppen in de Amerikaanse variant. Hiervoor heb je een amerikaanse creditcard nodig, of een Paypal-account met een amerikaanse betalings bron (creditcard, of een bankrekening uit de usa).
En een non-US CC wil dus ook niet werken? Ook al worden die vaak door dezelfde maatschappijen (Mastercard/Visa) afgehandeld als hij hun Amerikaanse tegenhangers?

Overigens heb ik me net 10 minuten rotgezocht naar een manier om een account aan te maken op de iTunes site, maar ik ben óf blind óf dat kan alleen via iTunes. ;)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Crayne schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:18:
[...]
...knip...
Overigens heb ik me net 10 minuten rotgezocht naar een manier om een account aan te maken op de iTunes site, maar ik ben óf blind óf dat kan alleen via iTunes. ;)
offtopic:
Dat had ik dus ook. Wilde wel even testen met m'n NLgekoppeldebankaccount-paypal ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crayne schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:18:
[...]

En een non-US CC wil dus ook niet werken? Ook al worden die vaak door dezelfde maatschappijen (Mastercard/Visa) afgehandeld als hij hun Amerikaanse tegenhangers?

Dat is uiteraard het eerste wat ik probeerde! :9 Maar je kan helaas geen amerikaans adres opgeven, want dan weigert de CC-maatschappij de transactie (wat natuurlijk ook zo hoort). Je kan ook niet je iTunes-id 'verhuizen' door het adres later aan te passen; een truukje wat bij (voormalig) MusicMatch wel werkte... 8)

Je bent overigens niet blind, accounts (of id's, hoe je het noemen wil) aanmaken moet via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:11:
Ik ben nav het afhandelen van erfenis bezig een rekening te openen om een paar duizend dollar aan aandelenopties te liquideren en terug naar NL te krijgen.

M'n moeder is in december 2006 overleden, ik ben sinds januari dit jaar bezig om het geregeld te krijgen en we zijn dus nu dik tien maanden verder en het is nog steeds niet rond. Het gaat hier niet eens om een courante rekening die aan PayPal oid gekoppeld kan worden, maar gewoon een aandelenrekening op naam van de "Erven van ...".

Het is met andere woorden een teringwerk en ik zou het afraden ook maar te proberen tenzij je een erg dringende reden hebt, waarbij een paar cent op wat iTunes meuk niet bepaald daaronder valt... Wat dat betreft sowieso punt om rekening mee te houden: hoe was je van plan geld naar die rekening te krijgen? Binnen EU is het overmaken van geld naar bankrekeningen in andere landen gratis. Dat is het bepaald niet naar de VS. Dikke kans dat de kosten die je daarvoor moet betalen vele malen hoger zijn dan enige voordeel die je haalt uit goedkopere iTunes.
Mijn welgemeende condoleances...
Misschien kan je bij die Wells Fargo-bank (zie eerdergenoemde website) een rekening kan openen op een redelijke straight-forward manier. En misschien hebben ze bij Binck-bank ook nog wat tips mbt aandelen/opties in de states...

Mijn plan om geld ernaartoe te storten was simpel: niet. Als mijn paypal-account een Amerikaanse bron heeft, dan zou het al goed moeten zijn. Overigens gaat het niet eens om "goedkoper", maar om uberhaupt toegankelijk zijn van content.

Bovendien ben ik geinteresseerd in hoe dit soort processen zich afspelen... en daar zijn we nou juist tweakers voor geworden!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17
Is het geen optie het te proberen via een wereldwijd opererende Nederlandse bank, zoals bv een ABN, een ING, een Rabobank?

Al deze banken hebben, al dan niet zelfstandig danwel via een correspondentiebank vestigingen in Amerika. Hiermee zou je wellicht de mogelijkheid hebben via deze route een Amerikaanse bankrekening te openen.

Wat anders zou kunnen, is bv via een buitenlandse bank zoals HSBC of RBS; zij hebben ook vestigingen in Amerika.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nogmaals je hebt een social security number nodig... Heb je die, dan kan je binnen 10 minuten een rekening openen. Wellicht eerst even uitzoeken wat je moet doen voor een sofinummer ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voor een sofinummer zul je toch op zijn minst een werkvergunning nodig hebben gok ik. Dit gaat gewoon niet werken. Het hele idee van die check is ook precies dat je als buitenlander niet zomaar aan een Amerikaanse bankrekening kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, een sofi-nummer aanvragen lijkt me geen optie, mannen. ;) Dan moet ik eerst een werkvergunning, daarvoor moet je een visum, daarvoor moet je ..... enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leut schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:26:
Is het geen optie het te proberen via een wereldwijd opererende Nederlandse bank, zoals bv een ABN, een ING, een Rabobank?

Al deze banken hebben, al dan niet zelfstandig danwel via een correspondentiebank vestigingen in Amerika. Hiermee zou je wellicht de mogelijkheid hebben via deze route een Amerikaanse bankrekening te openen.

Wat anders zou kunnen, is bv via een buitenlandse bank zoals HSBC of RBS; zij hebben ook vestigingen in Amerika.
Ik zal wel eens bellen met de ABN, alhoewel ze hun amerikaanse broeders net verkocht hebben...

Zou een RBS dan ook wel gezien worden als 'amerikaanse' bank??, imv 'amerikaanse' betalingsbron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:51:
Tja, een sofi-nummer aanvragen lijkt me geen optie, mannen. ;) Dan moet ik eerst een werkvergunning, daarvoor moet je een visum, daarvoor moet je ..... enz
En dat probeerde ik al vanaf het begin aan te geven. Het gaat gewoon heeeeel lastig worden om "ff" een rekening te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Plus wat je niet moet vergeten in tegenstelling tot europa schijn je in amerika voor alles bij een bank te moeten betalen iedre transactie kost geld bij een bank.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:08
Als het alleen om iTunes gaat heb je ook nog ebay, daar verkopen ze genoeg iTunes gift cards in dollars, soms nog goedkoper dan het normale bedrag ook.

Oops, te snel gereageerd, zie nu staan dat je dit niet wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen Sack op 23-10-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb in de VS zelf in de Wall markt ook een soort prepaid creditcards gezien, misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:51:
[...]

Ik zal wel eens bellen met de ABN, alhoewel ze hun amerikaanse broeders net verkocht hebben...

Zou een RBS dan ook wel gezien worden als 'amerikaanse' bank??, imv 'amerikaanse' betalingsbron...
M.i. gaat het erom een account te hebben bij een in Amerika geregistreerde financiële instelling; of dit nu Nederlandse ABN AMRO is, of een Engelse RBS, dat is om het even.

Beiden hebben een hoofdkantoor, geregistreerd en wel, in Amerika en zo'n rekening aldaar geopend zal denk ik afdoende zijn voor iTunes USA.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Die prepaid cc's zijn waarschijnlijk ook geen goede optie aangezien deze alleen aan US residents worden uitgegeven. Je zou dan bijvoorbeeld wel met mail drops kunnen werken, maar dit maakt het allemaal nog een stuk lastiger (en de kans dat je cc in de tussentijd wordt geript ook).

Vanuit Canada is evenveel crap heb ik net opgezocht.

Wordt tijd dat je vrienden gaat zoeken in de US, die je na verloop van tijd misschien wel een dienst kunnen bewijzen door zo'n prepaid cc op te sturen naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien dat het lukt met wirecard: http://www9.wirecard.com/

Dat gebruik ik ook om betaling aan het playstation network te doen voor nieuwe games e.d. Daar moet je een creditcard voor hebben, en dat heb ik niet (en er het geld/moeite niet voor over).

Het werkt tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37
Fsck yea! Dat is -precies- wat ik nu al een hele tijd zocht! Paypal biedt ook zoiets, maar dat werkt dan weer met Windows software die je moet installeren en die on-the-fly een card number genereerd.

Thanks man! _/-\o_

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Overigens is het gewoon lastig om als buitenlander een creditcard te krijgen of je een Amerikaanse, Australische of Nieuw Zeelandse wilt. Het blijft lastig. Een bankrekening openen in Nieuw-Zeeland is makkelijk maar om vervolgens een creditcard te krijgen is stuk lastig... Als je geen 30.000 euro verdient in Nieuw-Zeeland. Maar goed, je hebt wel debit visa cards waarmee ook dingen kan kopen in het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

cailin_coilleach schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

Fsck yea! Dat is -precies- wat ik nu al een hele tijd zocht! Paypal biedt ook zoiets, maar dat werkt dan weer met Windows software die je moet installeren en die on-the-fly een card number genereerd.

Thanks man! _/-\o_
Geen probleem ;) Was voor mij ook een uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Krijg je dan wel een Amerikaanse kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37
Oh, voor mijn doel maakt dat niet uit :)

Ik heb alleen een AmEx en heb geen zin in een tweede, echte credit card. Als ik dus een virtuele Master Card kan hebben die ik alleen voor heel beperkte doelen kan gebruiken (sites die geen AmEx accepteren), dan ben ik blij. In 99% van de gevallen kan ik gewoon terecht met AmEx; dit is voor het laatste beetje :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

bij Wachovia heb ik een rekening geopend. Ik woon weliswaar hier, maar je hebt alleen ID nodig en een startbedrag om erop te storten. Of dit dus online kan wee tik niet, maar ik had destijds geen SNN (social security number: zoiets als SOFI).

Neem contact met hen op ofzo op afstand een rekening willen openen, hoewel ik mijn twijfels heb omdat ze je gezicht niet kunnen zien en dus niet weten of jij goede/slechte intenties hebt door gebruik van gestolen/fake id.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De enige reden waarom banken een SSN van je willen zien, is omdat dat een goed identificatie methode is.

Je kan proberen om schriftelijk/telefonish een aanvraag te doen, met een alternatieve identificatie.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ik heb ook al een hele tijd een amerikaanse bankrekening. Er staat nog 50 dollar op van toen ik daar woonde. Er zit een VISA debit card bij en hij is gekoppelt aan mijn Paypal account samen met mijn Nederlandse rekening om geld over te maken naar Nederland.
Ik moest toen ook een SSN hebben om hem te openen, maar aan deze info heb je weinig meer als die wirecard goed werkt ;)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Held _/-\o_

Was net bezig met het aanvragen van een CC puur voor online betalen, dit lijkt echter een veel betere oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macros schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:08:
Ik heb ook al een hele tijd een amerikaanse bankrekening. Er staat nog 50 dollar op van toen ik daar woonde. Er zit een VISA debit card bij en hij is gekoppelt aan mijn Paypal account samen met mijn Nederlandse rekening om geld over te maken naar Nederland.
Ik moest toen ook een SSN hebben om hem te openen, maar aan deze info heb je weinig meer als die wirecard goed werkt ;)
Zou jij eens kunnen kijken of je in iTunes een amerikaanse ID kan aanmaken waar je een aankoop mee kan doen? Alleen naar de store gaan is niet genoeg, want dat kan ik ook :) , je moet daadwerkelijk een aankoop doen...

Desnoods een mp3'tje, en die $ 0,99 krijg je wel van mij via Paypal :P O-)

Maar zoals jij het hebt, zou het voldoende moeten zijn om daar te kunnen shoppen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ik heb nog nooit iets gedaan met iTunes, maar ik zal het eens bekijken. Er stond ook nog 1.95 dollar op ;)

Bleek dat ik al een iTunes account had. Die ik ook echt in de VS had aangemaakt, dus het was al een amerikaans account. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik een nieuw amerikaans account moet aanmaken. Mijn huidige account zit gekoppelt direct aan mijn amerikaanse visa (debet) kaart en niet aan paypal, dat kan ik wel veranderen om te kijken of het dan nog werkt, maar zeer waarschijnlijk wel.

Als ik mijn account probeer te veranderen zodat het paypal gebruikt in plaats van mijn visa kaart blijft iTunes 'hangen' en gaat hij niet verder. Ik moet op continue drukken om door te gaan maar er gebeurt dan niets. Oh well, mijn iPod is toch kapot.

[ Voor 85% gewijzigd door Macros op 28-10-2007 16:39 ]

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 16:49
offtopic:
Een financieel product als een bankrekening mag ook in WI. Daarom SG->WI zodat meer mensen toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

*knip offtopic geneuzel over het al dan niet betalen voor je muziek*

[ Voor 79% gewijzigd door Rukapul op 29-10-2007 14:34 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Macros schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:27:
Ik heb nog nooit iets gedaan met iTunes, maar ik zal het eens bekijken. Er stond ook nog 1.95 dollar op ;)

Bleek dat ik al een iTunes account had. Die ik ook echt in de VS had aangemaakt, dus het was al een amerikaans account. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik een nieuw amerikaans account moet aanmaken. Mijn huidige account zit gekoppelt direct aan mijn amerikaanse visa (debet) kaart en niet aan paypal, dat kan ik wel veranderen om te kijken of het dan nog werkt, maar zeer waarschijnlijk wel.

Als ik mijn account probeer te veranderen zodat het paypal gebruikt in plaats van mijn visa kaart blijft iTunes 'hangen' en gaat hij niet verder. Ik moet op continue drukken om door te gaan maar er gebeurt dan niets. Oh well, mijn iPod is toch kapot.
Ok, thnx anyway voor de moeite :)

Ik kreeg trouwens telefoontje van de bank of het klopte dat ik met mn creditcard op iTunes liep te rommelen... heheheh :+
Pagina: 1