[XP home] key incorrect bij herinstallatie met andere CD*

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:33
Hoi allemaal,

ik heb voor mijn vriendin een nieuwe laptop harde schijf gekocht, aangezien ze de 20 beschikbare Gb wat aan de krappe kant vond, en omdat de oude hdd wat kuren begon te vertonen (ineens corrupte files enzo).

dus nieuwe schijf (80 Gb, zelfde fabrikant als wat er in zat) er in, computer aanzetten. ze had geen installatie cd meer van haar windows, dus heb ik eentje geleend van een vriend (een dvd met alle windows-versies zo'n beetje :P ). goed, windows xp installeren, home OEM. op de laptop zit een mooi stikkertje met daarop de (OEM) key, dus verwachtte ik geen problemen.
helaas wel een engelse installatie moeten gebruiken, en alles op nederlands gezet. maar nu pakt ie haar legale OEM key niet? en ook de "bijgeleverde" waarschijnlijk wat vaker gebruikte key behorende bij de dvd pakt ie ook niet :S

wat kan ik hier nu mee doen, want van de 3 dingen die ik besteld heb voor haar werken ze dalijk alle 3 niet (geheugen blijkt ddr2 te zijn, kan niet installeren op de nieuwe hdd, de draadloos netwerkkaart doet t bij haar thuis niet)

edit
en ik weet dat er meerdere topics over zijn geopend, maar die gaan over installatie op een andere pc, installatie met een verkeerde versie (win xp pro) en dragen als oplossing een keychanger aan... maar ik kom niet verder bij de installatie bij het invoeren van de initiele key...

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 22-10-2007 14:12 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het probleem wat je hebt is dat de key bij de OEM van de fabrikant er al ingebakken zit, waardoor je geen activatie nodig hebt. Deze OEM versies, aangepast door de fabrikant, kan je alleen installeren door de betreffende cd te bestellen bij de fabrikant. Dit kan een duur geintje zijn. Als je de oude hdd nog hebt, kijk eens of er een verborgen partitie op staat. Kans is groot dat daar je recovery op staat. Zet deze dan over naar de 80 GB schijf en probeer op een of andere manier van daaruit te herstellen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien dat je nLite kan gebruiken om de key te veranderen en te remasteren?

En met nLite ook activatie uitschakelen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Of je download een image van een oem installatie cdtje (zonder key erbij dus). Je hebt een legale key en officieus gezien mag dat dus, zolang je die key maar op de pc/laptop gebruikt waar hij bij behoort.

[ Voor 31% gewijzigd door max op 22-10-2007 16:50 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 09:38

bord4kop

maximaal 100KB!

max schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:48:
Of je download een image van een oem installatie cdtje (zonder key erbij dus). Je hebt een legale key en officieus gezien mag dat dus, zolang je die key maar op de pc/laptop gebruikt waar hij bij behoort.
Nou alleen heeel officieus dan ;)

Officieel is je Windows alleen maar legaal als je alle 3 hebt;
De orgininele CD/DVD
Je orgininele stickertje
en de orgininele EULA

het bedrijf MicroSoft verdient wellicht veel $$ maar de naam spel je nog altijd met gewone letters.
Gelieve dat soort flauwe grappen gewoon achterwege te laten, daar zijn we toch onderhand wel te oud voor.

Maar ik denk dat er weinig hanen zullen kraaien als je een andere OEM CD gebruikt van een vrindje met dezelfde laptop...

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 22-10-2007 17:35 ]

| Security Management |

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:33
dat was ook het plan, maar er is niet zo makkelijk een nederlandse xp home te downloaden, die ook nog bootalble is (heb k al op gezocht ;) )

bij het apparaatbeheer staat maar 1 harde schijf, en volgens het tabblad volumes is er maar 1 partitie (de C:\). wel heb ik alleen gekeken onder een gebruiker in normale modus, dus niet als admin in veilige modus...
hoe zou ik anders nog een eventueel verborgen partitie kunnen zien?

oh en de laptop is al ergens richting de 3 à 4 jaar oud, een zelfde vinden, met installatie cd zal lastig zijn vrees ik...

[ Voor 20% gewijzigd door DropjesLover op 22-10-2007 16:58 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zal de originele setup bestanden misschien nog van de oude HDD af kunnen plukken (zoeken naar een i386 dir), maar dat verschilt ook per fabrikant.

Het is wel zo handig om dan ook het merk laptop even te vermelden in het vervolg, want niet elke OEM CD doet 't overal op (BIOS lock).

Hulp bij gedownloade versies hoef je echter hier verder niet te verwachten.
Daarom gaat hier dan ook een slotje op.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 22-10-2007 17:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.