Vereist vermogen WD Passport 250gb

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Ik wil binnenkort een Western Digital Passport 250gb kopen en ik heb op dit forum gelezen dat sommige mensen problemen hebben met de voeding. Deze HD wordt namelijk gevoed met de USB.

Op de WD website en in de manuals kan ik niet zien hoeveel vermogen de schijf nodig heeft. Mocht de schijf meer vermogen nodig hebben dan 1 usb aansluiting geeft, kan ik eventueel een Y-kabeltje gebruiken maar aangezien ik maar 2 USB aansluitingen heb, is dat minder relaxed.

Dus: heeft iemand een WD passport 160gb/ 250gb (zal niet veel verschillende, toch?) dan hoop ik dat die persoon even op de onderkant van het schijfje kan kijken hoeveel Volt, mA, of Watt (dan ook) 'ie nodig heeft.

Tweede (en laatste vraag): ik heb een Dell Latitude X300, niet de nieuwste laptop dus. Ik heb geprobeerd in de documentatie te lezen hoeveel stroom het moederboord per aansluiting geeft, maar tevergeefs. iemand een idee hoe ik daar achter kom?

Thanks!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:23

DDX

staat er niet op
werkt iig gewoon via 1 usb poort (dell optiplex 745)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 22-10-2007 14:04 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• ventusGallus
Thanks...
ik denk dat ik het gewoon ga gokken. er is eigenlijk niet echt een alternatief. een portabel schijf met external power betekent veel gesleep met adapters e.d.

ben jij trouwens tevreden met het apparaat? nog interessante + dan wel - puntjes?

Verwijderd

hoezo is er eigenlijk geen alternatief? er zijn toch wel meer van die dingen op de markt?

\/\/\/ oh dat bedoel je :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 14:27 ]

• ventusGallus
die zullen neem ik aan allemaal ongeveer evenveel stroom verbruiken. of is er eenje die extreem zuinig is (en geen SSD-schijf he)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

heb eerst de 80gb versie gehad, nu de 250gb

vaak meegemaakt dat ie gewoon niet bootte via 1 poort, bv bij pc van kameraad of op een el cheapo dvd speler met usb aansluiting. thuis werkt ie prima, zelfs via de usb ingang van mijn dell monitor

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:23

DDX

guus2 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:06:
ben jij trouwens tevreden met het apparaat? nog interessante + dan wel - puntjes?
geen idee, haalde hem net uit de verpakking vandaag
enkel gekocht voor data transfer tussen 2 servers

heb nog wel een 60gb versie liggen, en die doet al zo'n 2 jaar prima z'n werk :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• ventusGallus
Om nog even feedback te geven over mijn vraag:

De WD passport 250gb USB werkt niet op de Dell Latitude x300. Tenminste, niet zonder het speciale Y-USB kabeltje. Er komt namelijk te weinig stroom door de USB poort.

Het kabeltje is GRATIS door Western Digital verstrekt middels een kort telefoontje naar de klantenservice. Binnen 2 werkdagen werd 'ie per post thuisbezorgd.

Bedankt in ieder geval voor de hulp
Pagina: 1