Toon posts:

[C&C Generals] Error: er is een ernstige fout opgetreden

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ben net nieuw hier. Heb me aangemeld omdat ik met een probleem zit en daar een beetje van baal. Gezien de antwoorden die hier altijd gegeven worden hoop ik dat bij deze thread ook lukt.

Mijn systeem:
DualCore D805, 2666 Mhz
Windows XP SP2
1 Gb intern geheugen
Nvidia Gforce 8500GT 512 Mb Asus

Probleem:
eerst had ik een onboard grafische kaart (GK) van 64 Mb Via UniChrome (joepie!!), hiermee kon in geen C&C Generals spelen want bij de eerste ontploffing (in het spel dan) liep ie vast. (laagste resolutie en low detail)
Nu heb ik een nieuwe GK gekocht, een Asus EN8500GT 512M silent magic.

Ga ik helemaal blij Generals spelen (grootste resolutie en high detail natuurlijk), krijg ik na een tijdje
een crash, met melding van een error dat er een ernstige fout is opgetreden, en dit zou oa kunnen liggen aan hardware die te warm wordt.
Gelijk hierna Everest opgestart en daar stond de temp van de GPU op 63 gr (celsius), dit lijkt mij niet abnormaal heet toch? Nu de pc vandaag al vanaf vanochtend aanstaat en er niks op gebeurt is de temp al 57. Is dit hoog? De kaart is -zoals ongetwijfeld bekend- passief gekoeld.
Misschien ook nog van belang: heb het spel origineel (TFD-versie) maar heb een executable waardoor ik geen DVD meer nodig heb om te spelen.

Nu mijn vraag:
Gezien de error vertrouw ik gelijk die grafische kaart niet meer. Ik heb hierna effe zitten googlen en toen bleek dat deze GK eigenlijk helemaal niet zo goed is voor gamen.
Zit het probleem nu in de kaart of kan iets anders evengoed de oorzaak zijn?

En wat kan ik nu het beste doen:
- koeler kopen en erop schroeven?
- kaart op MP zetten en nieuwe kopen?

Ik hoop dat dit hele verhaal duidelijk is, zo niet dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite mbt antwoorden.

GAP-Error

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die error komt 99% zeker door die crack, zet de originele generals.exe & game.dat terug & gebruik een mini image/de originele cd :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je reactie.
Image had ik al geprobeerd maar mounten met daemon lukte ook niet want daar heeft generals beveiliging voor. dan moet je weer met Sd4-hide programma aan de gang. Tis puur voor het gemak, ik heb de DVD gewoon liggen.

Maar wat vind je van de grafische kaart? Generals is momenteel het zwaarste spel (of is Zero Hour nog zwaarder?) en misschien dat er binnen afzienbare tijd C&C 3 komt. Kan die grafische kaart dat aan?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:34

mvds

Totally awesome!

een recente passieve grafische kaart kan standaard al zo'n 80 graden zijn. Dat is niks om je zorgen over te maken hoor :) Maar ik zou idd even uitsluitend at het die crack is :)

Verwijderd

Topicstarter
het is dus niet nodig om er een koeler op te zetten?

Ik had nadat ik die error kreeg de details van de game op medium gezet maar dat maakt weinig uit heb ik zo het idee.

Zou deze kaart C&C3 aankunnen? in deze configuratie?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:08:
het is dus niet nodig om er een koeler op te zetten?

Ik had nadat ik die error kreeg de details van de game op medium gezet maar dat maakt weinig uit heb ik zo het idee.

Zou deze kaart C&C3 aankunnen? in deze configuratie?
Zet u originele exe terug (reinstall dus), en speel met het schijfje. Bevestig hier expliciet of dat werkt of niet, dan kunnen we u makkelijker verder helpen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Zonder aanwijsbare reden had mijn LAN geen verbinding meer. Bijna een dag verder eindelijk opgelost. De pootjes van de verbinding maakten slecht contact op een of andere manier.

Mbt Generals moet ik nog even proberen of de gewone exes wel werken. Daar kom ik wel uit.

Maar de kaart kan ik waarschijnlijk ruilen of doorverkopen. Wat is dan een betere kaart dan de EN8500 gt om ook C&C 3 te kunnen spelen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Met die kaart kan je geowon C&C 3 spelen. Zo superzwaar is Generals niet.
En heb je toevallig ook iets van xfire? Die zit bij mij ook wel eens lastig te doen (bijvoorbeeld bij FIFA08).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
@ Outerspace: Generals is geen C&C 3 hoor, C&C3 is "tiberium wars"

Heb verder geen progs als xfire ofzo

Heb zojuist Generals gespeeld met DVD en originele exe. En kreeg weer dezelfde error. ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen. Nu kreeg ik hem direct met het loaden van een savegame. Soms middenin het spel. temp van grafische kaart was 58 dus dat was het niet.

Iemand een idee?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De standaard dingen als MEMtest, 3DMark05, Prime/Orthos al getest om eventuele stabiliteits-issues met componenten uit te sluiten ? Is je PC buiten C&C Generals om wel 100% stabiel ? Laatste patches voor de game gedownload & geinstalleerd ? Andere GPU driver versie geprobeerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
eeehrm.. nee. nog niet.
Buiten Generals om gebeurt het wel eens dat IE7 ineens afsluit zonder aanwijsbare reden. Verder gebeurt er eigenlijk niks geks.

PC is gedefragmenteerd, heb Registry Mechanic, Ad-aware pro en er draaien geen onnodige processen.

Ik heb de TFD-versie van Generals, volgens mij is daarna geen nieuwe patch geweest.

Grafische kaart zit er een week ofzo in. de drivers komen van de bijgeleverde cd, dus nee, nog geen nieuwe driver versie geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Onder Generals->data stond een txt file van de error, misschien dat dat wat verklaard?

ReleaseCrashInfoPrev.txt:
Release Crash at Tue Oct 23 23:19:37 2007
; Reason Uncaught Exception in GameEngine::update

Last error:
Exception is access violation
WinMain at 4017d0
Error code: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Description: The thread tried to read from or write to a virtual address for which it does not have the appropriate access.
Access address:00000080 was read from.

Stack Dump:
<Unknown>(-1) : <Unknown> 0x005F0B69
<Unknown>(-1) : <Unknown> 0x0A9AA348
<Unknown>(-1) : <Unknown> 0x005E5950

Details:
Register dump...
Eip:005F0B69 Esp:0012F7CC Ebp:05BA4E0C
Eax:00000003 Ebx:00000000 Ecx:0B85D2BC
Edx:0B85D2BC Esi:0A171F34 Edi:00000000
EFlags:00010206
CS:001b SS:0023 DS:0023 ES:0023 FS:003b GS:0000
EIP bytes dump...

Bytes at CS:EIP (005F0B69) : 8B 87 80 00 00 00 C1 E8 10 A8 01 75 1E 8B 16 8B CE FF 92 8C 00 00 00 8B E8 8B 06 8B CE FF 50 7C

Current stack:

EDIT:
onder deze link is ongeveer zoveel te vinden als: iedereen heeft ermee te maken, niemand heeft de oplossing. Het lijkt volgens mij niet aan mijn systeem te liggen.

Link: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/15623/?o=580

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 00:12 ]

Pagina: 1