Oud ADSL abonnement -> omzetting van Shared naar Dedicated

Pagina: 1
Acties:

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Mijn oom heeft nog een vrij oud ADSL abonnement uit het wanadoo tijdperk. Dat is nu Orange. Dit is een abonnement over een Shared line. (ISDN). Nu weet ik dat als ik bij mij thuis m'n telefoon abonnement van KPN opzeg dat de lijn automatisch een dedicated line wordt en heb ik hem dit dus ook gezegd. Hij heeft de opzegging van z'n ISDN abonnement al de deur uit gedaan.

Voor de zekerheid heeft hij toch maar Orange gemaild en die melden hem dat op het moment dat KPN het ISDN telefoon signaal van de lijn afhaalt z'n DSL signaal ook verdwijnd. Is dit zo? En zo ja, waarom? Ik weet dat hij nog wel een deel van z'n internet kosten via KPN betaald.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
trolleystad schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:18:
Mijn oom heeft nog een vrij oud ADSL abonnement uit het wanadoo tijdperk. Dat is nu Orange. Dit is een abonnement over een Shared line. (ISDN). Nu weet ik dat als ik bij mij thuis m'n telefoon abonnement van KPN opzeg dat de lijn automatisch een dedicated line wordt en heb ik hem dit dus ook gezegd. Hij heeft de opzegging van z'n ISDN abonnement al de deur uit gedaan.

Voor de zekerheid heeft hij toch maar Orange gemaild en die melden hem dat op het moment dat KPN het ISDN telefoon signaal van de lijn afhaalt z'n DSL signaal ook verdwijnd. Is dit zo? En zo ja, waarom? Ik weet dat hij nog wel een deel van z'n internet kosten via KPN betaald.
Dit komt omdat het nog een abonnement is via KPN's 'mxstream' product (heet nu 'ADSL van KPN'). Hierbij is de telefonie dienst van KPN en de ADSL dienst onlosmakelijk verbonden met elkaar. Je kan het herkennen aan de dubbele facturatie waar de ISP het ISP-deel factureert en KPN op de telefonie factuur een ADSL deel specificeert.

Bij zo'n product/dienst is het dus niet mogelijk om telefonie van KPN op te zeggen met behoud van je ADSL signaal.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 13:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Damn. Dan heeft orange toch gelijk. Hij zit nog tot Juni aan Orange vast dus gelijk maar kijken of het geannuleerd kan worden.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
KPN bellen, dan annuleren ze het zo. Gelijk even controleren of er niet toevallig al een sloop op de lijn is gezet.
Wanneer heeft je oom de opzegging de deur uit gedaan?

PSN: djmurcielago