Ik heb niet alles, maar wel van alles ........
In principe vanuit elk programma op het netwerk, ik denk dus aan een printerstuurprogramma met meerdere mogelijkheden (printen en opslaan dus).
Heb alleen een programma kunnen vinden, die als extra printspooler wordt geinstalleerd. Deze kun je opdracht geven om te printen en om de file op te slaan (twee handelingen). Dit programma heet FinePrint.
Ook bestaan er zogenaamde Hotfolder tools, hiermee kun je een file in een directory 'gooien' waarna deze hem ook uitprint.
Ik zou het het mooiste vinden, dat als ik iets uitprint naar een printer(spool) op de 2003 Server, hij deze ook meteen opslaat in een directory.
Ook bestaan er zogenaamde Hotfolder tools, hiermee kun je een file in een directory 'gooien' waarna deze hem ook uitprint.
Ik zou het het mooiste vinden, dat als ik iets uitprint naar een printer(spool) op de 2003 Server, hij deze ook meteen opslaat in een directory.
pdfcreator is your friend!
Het is een gratis programmaatje waarmee je naar een pdf document kunt printen. Je kunt hier ook instellen dat hij het pdf document automatisch opslaat in een door jou in te stellen folder.
Het is een gratis programmaatje waarmee je naar een pdf document kunt printen. Je kunt hier ook instellen dat hij het pdf document automatisch opslaat in een door jou in te stellen folder.
Kijk even naar onze Programming Beleid Quickstart en eventueel Waar hoort mijn topic? en probeer het dan gerust opnieuw als dat nog nodig is
[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 22-10-2007 18:19 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()