Toon posts:

Exp.7 start

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP
Explorer 7

Probleem:
Elke keer wanneer ik de map documenten open (of één document) wordt Explorer7 opnieuw opgestart.

Logboekgegevens: 'De shell is onverwacht beëindigd en Explorer.exe is opnieuw gestart.
Bron: Winlogon
Gebeurtenis: 1002
Bestandsversie: 5.1.2600.2180'

Iemand die weet hoe ik dit eigenaardig probleem kan oplossen?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Interessant....
Maar ook met die informatie is het probleem nog niet opgelost :? !

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Na 3 minuten alle hits doorgenomen+geprobeerd?

Btw, iets meer hits:
http://www.google.com/sea...&btnG=Google+Search&meta=

[ Voor 105% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 13:01 ]

☻/
/▌
/ \

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Wat heb je zo allemaal al geprobeerd?

Al op Event ID 1002 gezocht?

http://www.eventid.net/di...pplication%20Hang&phase=1

Verwijderd

Topicstarter
Neem van mij aan dat ik alles al héb geprobeerd vóór ik hier mijn vraag durf stellen; ik ben geen onbekende hier...

Een discussie over mij en mijn zoekgedrag is echter niet interessant; een oplossingsgericht antwoord op mijn vraag destemeer.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

Neem van mij aan dat ik alles al héb geprobeerd vóór ik hier mijn vraag durf stellen; ik ben geen onbekende hier...

Een discussie over mij en mijn zoekgedrag is echter niet interessant; een oplossingsgericht antwoord op mijn vraag destemeer.
De reden waarom het zoekgedrag aangekaart wordt is omdat je niet aangeeft wat je al hebt geprobeerd, zoals virusscan, bepaalde registry aanpassingen, sfc /scannow, Windows repair, etc...

Edit:
Zoals bijvoorbeeld de oplossing van de Microsoft-site:
RESOLUTION
To resolve this issue, remove Homesite or Cold Fusion, restart the computer, and then verify that the following files have been removed from the computer:
• Cfshellftprds.dll
• Cfssvradmin.dll
The third-party products that are discussed in this article are manufactured by companies that are independent of Microsoft. Microsoft makes no warranty, implied or otherwise, regarding the performance or reliability of these products.
Of van experts-exchange:
The problem was in the area in the registry that the Start Menu points to. Usually the Start menu points to "HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/User Shell Folders\%USERPROFILE%\Start Menu" but in my case it was reconfigured to point to "%LCLSRVR%\Profiles$\Start Menu". On this server the "%LCLSRVR%" environment variable did not exist and this was causing the error. Once the path went back to "%USERPROFILE%\Start Menu" the errors stopped immediately.

[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2007 13:12 ]

☻/
/▌
/ \

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

Zet dat dan volgende keer in je startpost. Anders kunnen wij nooit weten waar we moeten beginnen met zoeken....

[ Voor 7% gewijzigd door DeeJee op 22-10-2007 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:08:
Zet dat dan volgende keer in je startpost. Anders kunnen wij nooit weten waar we moeten beginnen met zoeken....
Ik hou me graag aan de regels en laat alle overbodige informatie graag achterwege, vandaar...

Desnoods wil ik uiteraard de mijns insziens verbodige informatie wel vermelden dat ik alles al héb uitgeprobeerd en als laatste mogelijkheid hier mijn vraag stel...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:22:
[...]
Ik hou me graag aan de regels en laat alle overbodige informatie graag achterwege, vandaar...

Desnoods wil ik uiteraard de mijns insziens verbodige informatie wel vermelden dat ik alles al héb uitgeprobeerd en als laatste mogelijkheid hier mijn vraag stel...

Probeer eens wat oplossingen uit zou ik zeggen en laat daarna weten wat je hebt gedaan, zodat wij ook niet hoeven te raden wat je al hebt gedaan.

☻/
/▌
/ \

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

Als je alles hebt gedaan dan is er geen oplossing. :)

Méér info dus wát je hebt gedaan.... alles dus.

ARME AOW’er

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het topic loopt zo niet helemaal lekker :P

Dus laten we even helemaal opnieuw beginnen, zodat we een frisse start hebben en we niet met deze toon verdergaan (incl. dingen onderstrepen en bold maken enzo): dat helpt namelijk niet vwb. behulpzaamheid van de collega-users ;)

Open even een nieuw topic en geef dan dus inderdaad even aan welke potentiele oplossingen niet hielpen. Dat is namelijk bepaald geen overbodige informatie. Dan hoeft men dat niet opnieuw voor te stellen en kan men de tijd besteden aan nieuwe opties verzinnen ipv. niet werkende opties herkauwen. En daar wordt jij weer sneller door geholpen \o/

Check voor het openen dan even de WOS policy en neem een topictitel die dan beter past binnen WOS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.