Toon posts:

Asus garantie bij DIY door webshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de A7SV-7S058C aanschaffen maar de harde schijf (laten) aanpassen. Ik woon in België en bij mij om de hoek (wel webshop) wordt hij voor een mooie prijs aangeboden. Nu heb ik daar geïnformeerd of het kan om de HD aan te passen, omdat Laptops4u.nl deze mogelijkheid ook aanbiedt. Onderstaande kreeg ik als antwoord:

Zoals ik u telefonisch meldde kan Asus geen veranderingen aanbrrengen aan de originele Notebook. Als u de originele schijf bewaart en er een sneller insteekt zal u bij defect de originele moeten terugplaatsen of de garantie vervalt. Dit is de politiek van ASUS Europe.

Wat ik toch vreemd vind aangezien je dus bij Laptops4U veel meer kan aanpassen en het me sterk lijkt dat dan je garantie vervalt. Kan iemand me zeggen, heb ik hier te maken met een broodje aap verhaal, een luie webshop, Laptops4u die bepaalde afspraken heeft met Asus betreft garantie of nog iets anders?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 12:59
je zou gewoon asus es kunnen bellen....

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Volgens mij heeft Laptops4u met Asus een akkoord dat zei de hardeschijf mogen vervangen zonder dat de garantie verloren gaat.

Verwijderd

Laptops4u plaatst de schijf en geeft er vervolgens garantie op :)

Verwijderd

Topicstarter
@Sjakskus: Dat heeft die webwinkel dus al gedaan.

En ik zelf inmiddels ook. Het blijkt dat de webwinkel gelijk heeft. Op bepaalde onderdelen blijft de garantie behouden (bv geheugen) maar bij vervangen van hd of mobo niet. Heb specifiek gevraagd naar laptops4u maar blijkt dat ook zij dat niet kunnen doen zonder dat de garantie vervalt. Asus zelf doet geen aanpassingen aan notebooks en vervangt enkel onderdelen wanneer ze kapot zijn.

@ Genetx: Dat vermoed ik ook. heb de vraag inmiddels ook aan hun gesteld maar nog geen antwoord.

@ Denniswerf: Dacht ik ook aan maar dat lijkt me nogal risky voor L4U om dat risico allemaal voor eigen garantie te nemen...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 15:43 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Beetje raar van asus geheugen mag je wel vervangen maar HDD niet. lekker logisch. :) Mobo ja dat is ook niet zo makkelijk te vervangen als een HDD. Of kan je er niet goed bij komen bij een asus laptop?

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:27:
Beetje raar van asus geheugen mag je wel vervangen maar HDD niet. lekker logisch. :) Mobo ja dat is ook niet zo makkelijk te vervangen als een HDD. Of kan je er niet goed bij komen bij een asus laptop?
Op de orginele schijf staat natuurlijk ook een repair van Windows OS :)

Verwijderd

Sommige shops maken nu eenmaal betere afspraken met fabrikanten en leveranciers ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus niet. De helpdeskmedewerker beweerde dat dit policy is en dat geen enkele webshop andere afspraken heeft. Nu snap ik ook wel dat een helpdeskmedewerker niet weet wat er op hogerhand wordt afgesproken maar ik heb de vraag bij Laptops4u neergelegd gisteren en ik krijg er geen antwoord op. En daar wacht ik dan ook op.

Mochten zij het beter voor elkaar hebben dan bestel ik hem daar wel.
Pagina: 1