Toon posts:

Antec P182 echt stil?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een stille kast.
De componenten die bij mij geluid zullen maken zijn;
  • een Antec Neo HE 430 Watt PSU,
  • een Nexus 12cm systeem fan op 1000 rpm,
  • een Western Digital 500GB HD,
  • een Nexus LXM-8200 CPU-cooler.
Ik heb veel reviews bekeken, maar het schijnt dat Antec P182, toch niet echt stil te zijn.
De Nexus Caterpillar schijnt ook niet echt stil te zijn. Idem Antec Sonate III.

Echt stil is voor mij dat;
  • Als ik op 3 meter afstand op de bank lig, ik niks hoor.
Wie weet een stille kast, want ik kom er zelf niet uit.
Toch maar de P182??

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat is je budget? Anders zou je voor een passieve kast kunnen gaan?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als alle fans op low staan (dan hebt ge nog genoeg airflow) is 'm HEEL stil, maar als ge de fans hoger zet wordt 'm echt luid, maar qua airflow wordt het er niet echt beter op :)

Ik heb de kast, en ben er KEItevreden van :)

Ik zit op 1 meter van mijn kast, en ik hoor 'm amper ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Belangrijker: Wat is stil? (Of, in vrije vertaling: hoe doof ben je?)
Misschien kan je eens gaan zoeken naar een apparaat wat an sich wel geluid maakt, maar op drie meter stil genoeg voor je is. (Als voorbeeld, zeg maar) Heb je een (klein) beetje houvast.
Volledig passief kan wel, maar is *ahum* nogal duur. Je zal je dus waarschijnlijk moeten neerleggen bij een compromis tussen je oren en je portemonee.

Misschien een idee:
Ik heb een Sonata I met vrij standaard meuk erin. Die hoor je wel. Vervolgens heb ik het geheel in een inbouwkast met een deurtje van een paar mm. triplex gestopt en promt was het stil. Kostte me (bijna) niets, werkte goed. Ofwel: misschien kan je je geld uitgeven aan langere kabels en een USB optisch station en die drie meter wat upgraden.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
Ik ben zelf de bezitter van een Antec P180B. Ik kom van een Centurion5 en het verschil is toch wel heel erg groot. Fans staan op het minimum en zijn niet hoorbaar, tenzij na 3 dagen, voor één of andere reden gaan ze dan wat harder blazen. Mijn C2D E6600 is overclocked naar 3ghz en zelfs dan hoor ik de standaard Intel cooler niet.

De enige componenten waar ik last van heb zijn mijn dvd writer, die hoor je echt hard tijdens het rippen, en mijn videokaart die nogal begint te blazen als ik ben aan't gamen.

Wat ik voornamelijk lees is dat de standaard Antec casefans gewoon niet van de beste kwaliteit zijn en nog wat lawaai durven produceren. Overweeg daar misschien iets aan te doen ...

Edit: Zo slecht vind ik de Sonata III trouwens ook niet, de boosdoeners zijn meestal de videokaarten die nogal hard blazen. Heb voor iemand een C2Q Q6600 geconfigureerd met passief gekoelde GF8600gt, die kast hoor je ook niet als we er op 1m van zitten tijdens het tv zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Dnomaid op 22-10-2007 12:13 ]

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-01 15:22
Ik heb de Antec Sonate III en die is echt wel stil. Op 3 meter hoor ik hem niet. Op ong. 1 meter kan ik alleen de HDD soms horen, ik heb alleen niet echt componenten die veel geluid maken: Bijv. artic freezer pro 7 en videokaart is ook stil te noemen.

De antec casefan heb ik op low staan en dan hoor je ze nagenoeg niet op 1 meter.

[ Voor 14% gewijzigd door martijn00 op 22-10-2007 12:12 ]

Verwijderd

De Antec P182 is toch een behoorlijk stille kast hoor, alleen de standaard Tricool fans zijn idd niet zo superstil als ze niet op low staan. De Nexus fans zijn idd wel iets stiller, die kunnen eventueel nog verder undervolted worden. Een eventueel andere goede optie is de Antec Solo, met een ophang systeem voor de harde schijven (anti-resonatie).

De Antec HE 430 is ook een behoorlijk stille voeding, nog stiller is zijn de Corsair 450VX of 520HX of een model van Seasonic (wel duurder) zelf (de Corsair voedingen zijn gemaakt door Seasonic in opdracht van Corsair).

Qua harde schijven WD is redelijk stil dacht ik, maar Samsung zou nog stiller moeten zijn que seeks en idle maar die resoneren dan weer net iets meer dacht ik. Dus hangt er beetje vanaf hoe je die denkt te plaatsen en in welke kast.

Qua CPU koeler zou ik gaan naar een Scythe ninja (indien passief of semi passief) of mugen ofwel een Thermalright Ultra-120 eXtreme ofzo. Hangt er natuurlijk vanaf welke CPU je hebt of gaat nemen en als je gaat overklokken of niet.

Een goede bron voor info is deze: http://www.silentpcreview.com/
Pagina: 1