Toon posts:

[FlexiJack/EAX] Digitaal + EAX mogelijk met XtremeMusic X-Fi

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het spontaan overlijden van mijn oude speakerset (Logitech Z-680) ben ik genoodzaakt om een nieuwe set aan te schaffen voor mijn Creative XtremeMusic X-Fi geluidskaartje.

Echter wou ik nu eens over gaan op volledig digitaal geluid, dus mijn nieuwe speakerset aansluiten via de FlexiJack van mijn XtremeMusic X-Fi geluidskaartje.

Wat ik dus niet snap, is het feit of het mogelijk is om EAX (van spellen e.d.) te verzenden naar de speakers over de FlexiJack aansluiting. Sommigen zeggen dat dit mogelijk is, anderen zeggen het tegenovergestelde.

Ik heb zelf het één en ander al geprobeerd op te zoeken (Google & GoT), maar helaas zonder een echt duidelijk resultaat. :|

Wat ik heb begrepen (wellicht verkeerd), is om EAX-geluid naar je speakers te sturen, blijf je de analoge kabels gebruiken en gaat dit niet via de FlexiJack.

Daarnaast twijfel ik nog welke set speakers ik zal gaan aanschaffen... De keuze vooralsnog uit naar één van de twee onderstaande sets:

- Teufel Concept E Magnum Digital
- Logitech Z-5500 Digital

Hopelijk kan iemand mij duidelijk uitleggen of EAX mogelijk is via de FlexiJack uitgang met waarom wel of waarom niet, zodat ik weet wat ik moet gaan aanschaffen, zonder in een zure appel te hoeven bijten...

De speakers & geluidskaart zullen voornamelijk gebruikt worden om te gamen en daarnaast om muziek te luisteren.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:52
Van Flexjack naar coax werkt het niet, en van Flexjack naar Digitale Din werkt het wel ;)
Echter de enige sets met Digitale Din die ik ken zijn de wat oudere sets zoals de inspire 5700 van creative. Zelf heb ik jaren gewerkt met 5.1 over Flexjack op de Digitale Din van de inspire 5700.

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:06:
Van Flexjack naar coax werkt het niet, en van Flexjack naar Digitale Din werkt het wel ;)
Echter de enige sets met Digitale Din die ik ken zijn de wat oudere sets zoals de inspire 5700 van creative. Zelf heb ik jaren gewerkt met 5.1 over Flexjack op de Digitale Din van de inspire 5700.
Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk dus toch analoog i.v.m. EAX.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:52
Je kan het natuurlijk ook dubbel aansluiten. Dus analoog voor EAX en Digitaal voor Dolby en DTS.

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:10:
Je kan het natuurlijk ook dubbel aansluiten. Dus analoog voor EAX en Digitaal voor Dolby en DTS.
Oh ja, dat is natuurlijk ook nog altijd een mogelijkheid. In ieder geval bedankt voor je antwoord in deze!