Even vooraf: Sinds ik deze baan heb rij ik mijn Nissan Almera 1.5i uit 2001. Gekocht met 13K (2005) op de teller. Ik heb een tijd lang iedere dag 210 Km gereden, dus een auto met weinig kilometers was toen echt ideaal. 'T ding doet het ook altijd, en er is ook eigenlijk nooit echt wat aan geweest behalve de standaard dingetjes als banden en remblokken (en een nieuwe koplamp omdat er een barst in zat, andere moet ik ook nog een keer vervangen eigenlijk). Nu, staat de teller op 174K. Sinds maart rij ik maar 80 km/dag omdat ik verhuisd ben.
We gaan binnenkort echter verhuizen met het werk, en dan ga ik weer 150 km/dag rijden en dus gaat het weer hard met de teller, en ook de waarde van mijn autootje gaat weer harder omlaag. En ik ben ook bang dat de auto langzaam mankementen gaat vertonen gezien de stijgende kilometers.
Dus ik dacht: Misschien kijken voor wat anders? Probleem is: ik heb momentele niet echt de centen om er wat bij te leggen, en ik wil 't liefst een wat grotere auto, liefst een station
Ik hoop nog tussen de 4000 en 6000 euro te krijgen voor mijn huidige Nissan. Iets nieuws vinden is helaas niet zo makkelijk. 'T mag ook best een diesel zijn, die kunnen de kilometers ook best wel hebben. Als ik dan ga kijken, dan kom ik al snel op een Audi A4 of A6 van rond 1998 uit met meer kilometers dan de auto die ik nu heb, of een BMW 3 serie van rond de zelfde tijd ook met meer kilometers. De vraag is wat ik daar mee op ga schieten kwa onderhoudskosten.... Ik krijg er natuurlijk een grotere en luxere en vlottere auto voor terug, maar hij is wel ietsje ouder en meer kilometers. Aan de andere kant zijn dit soort autos wel gemaakt om veel kilometers te rijden.
Dus misschien kunnen jullie me wel helpen? Gewoon mijn huidige auto oprijden, of toch kijken voor wat anders?
Een ding voorop: ik wil geen Ford, geen Opel, en ook geen Fransman (en eigenlijk ook een Fiat of Alfa)
Dat je 't maar effe weet
Ow, en benzine of diesel: maakt mij niet uit.
We gaan binnenkort echter verhuizen met het werk, en dan ga ik weer 150 km/dag rijden en dus gaat het weer hard met de teller, en ook de waarde van mijn autootje gaat weer harder omlaag. En ik ben ook bang dat de auto langzaam mankementen gaat vertonen gezien de stijgende kilometers.
Dus ik dacht: Misschien kijken voor wat anders? Probleem is: ik heb momentele niet echt de centen om er wat bij te leggen, en ik wil 't liefst een wat grotere auto, liefst een station
Dus misschien kunnen jullie me wel helpen? Gewoon mijn huidige auto oprijden, of toch kijken voor wat anders?
Een ding voorop: ik wil geen Ford, geen Opel, en ook geen Fransman (en eigenlijk ook een Fiat of Alfa)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?