Hoi 
We zitten hier met een vreemd probleem dat iets te maken heeft met Active Directory. Het volgende doet zich namelijk voor.
Tijdens het kopieeren van of naar een share op onze Win 2k3 Fileserver krijgen we regelmatig een "De netwerkdrive kan niet worden gevonden" of de verbinding wordt verbroken. Ook kunnen we regelmatig niet op shares.
De situatie is als volgt:
Lokatie A:
PDC (Win 2k3)
File-Server (Win 2k3)
DHCP voor Lokatie A (Win 2k3 op PDC)
DNS voor Lokate A + B (Win 2k3 op PDC)
Lokatie B: (Via 100Mbit glasvezel gekoppeld aan lokatie A)
DHCP Server / Router (Linux)
DNS Server #2 (Win 2k3)
Lokatie A zit in subnet 10.0.0.0/24 en Lokatie B in subnet 10.0.1.0/24
De Router op Lokatie B is in Lokatie A bekend als 10.0.0.250
Pingen kan beide kanten op, da's geen probleem.
Het netwerk is ook al uitgesloten. Kopieeren we iets zonder gebruik van Active Directory (bijv via Linux SCP of via Terminal Services ) dan is er absoluut geen probleem. Kopieeren gaat met 11MB/sec..
Mijn vermoeden is dan ook dat Active Directory (waar ik eerlijkheidshalve vrij weinig van weet omdat ik een Linux sysadmin ben) een DNS lookup doet bij zichzelf (De main DNS server = PDC) om te kijken hoe een systeem met 10.0.1.40 heet. Aangezien deze niet bestaat (maar wel te pingen is) dat de verbinding wordt onderbroken.
De eventloggers geven niks concreets aan wat enigzins hiermee te maken kan hebben.
Mijn vraag aan jullie, is mijn vermoeden juist en hoe kan ik dit oplossen??
We zitten hier met een vreemd probleem dat iets te maken heeft met Active Directory. Het volgende doet zich namelijk voor.
Tijdens het kopieeren van of naar een share op onze Win 2k3 Fileserver krijgen we regelmatig een "De netwerkdrive kan niet worden gevonden" of de verbinding wordt verbroken. Ook kunnen we regelmatig niet op shares.
De situatie is als volgt:
Lokatie A:
PDC (Win 2k3)
File-Server (Win 2k3)
DHCP voor Lokatie A (Win 2k3 op PDC)
DNS voor Lokate A + B (Win 2k3 op PDC)
Lokatie B: (Via 100Mbit glasvezel gekoppeld aan lokatie A)
DHCP Server / Router (Linux)
DNS Server #2 (Win 2k3)
Lokatie A zit in subnet 10.0.0.0/24 en Lokatie B in subnet 10.0.1.0/24
De Router op Lokatie B is in Lokatie A bekend als 10.0.0.250
Pingen kan beide kanten op, da's geen probleem.
Het netwerk is ook al uitgesloten. Kopieeren we iets zonder gebruik van Active Directory (bijv via Linux SCP of via Terminal Services ) dan is er absoluut geen probleem. Kopieeren gaat met 11MB/sec..
Mijn vermoeden is dan ook dat Active Directory (waar ik eerlijkheidshalve vrij weinig van weet omdat ik een Linux sysadmin ben) een DNS lookup doet bij zichzelf (De main DNS server = PDC) om te kijken hoe een systeem met 10.0.1.40 heet. Aangezien deze niet bestaat (maar wel te pingen is) dat de verbinding wordt onderbroken.
De eventloggers geven niks concreets aan wat enigzins hiermee te maken kan hebben.
Mijn vraag aan jullie, is mijn vermoeden juist en hoe kan ik dit oplossen??
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.