Toon posts:

Website niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Laat me mijn verhaal even uit de doeken doen. Ik heb een server draaien waarop al mijn websites gehost worden ergens in het verre Scotland. Nu was ik deze nacht bezig met enkele updates uit te voeren via mn favoriete FlashFXP. Na enkele uploads liet ik mn connectie open staan, deed nog enkele aanpassingen in de code op mn lokale pc, ondertussen had ik natuurlijk een timeout van de ftp server ontvangen. FF op reconnect gedaan maar hier loopt het totaal mis. Ik kan na een timeout niet meer via ftp op mn webserver komen. Ook internet explorer "vind" die website niet meer, allemaal heel erg vreemd. Nu heb ik enkele verschillende domeinnamen geregistreerd staan waarvan de websites allen draaien op die webserver. Wanneer ik via één van die andere ftp accounts dus inlog kan ik via browsen wel terug in de folders van mn "geblokkeerde" website geraken. Echter via Internet exploder of Firefox is het onmogelijk om nog iets terug te krijgen. Het hele rare van het verhaal moet eigenlijk nog komen. Ik ben niet onbekend met netwerken en heel de handel, dus ging ik maar even zelf op onderzoek uit.

- lokaal pingen -> geblokkeerde website : lukt niet
- lokaal pingen -> andere website, zelfde server : lukt wel
- lokaal pingen -> mailserver geblokkeerde website : lukt wel
- ping via watchmouse.com -> geblokeerde website : lukt perfect
- kennis via msn ping -> geblokeerde website : lukt perfect

iedereen kan dus wel op mn site terecht want dit lukt wel, echter ikzelf niet.

- nslookup domeinnaam geblokkeerde website -> lukt niet
- nslookup domeinnaam zelfde server -> lukt perfect

hosts bestand lokale pc -> ok
firewall/router crap allemaal ok

het lijkt wel of de webserver mijn verbinding blokkeert bij requests naar die bepaalde site, wat me wel enorm vreemd lijkt, aangezien ik andere sites op dezelfde server wel kan reachen. (dus ik veronderstel dat ik niet geblocked word op mac of ip)

kortom,

ik versta er niets van...

iemand een idee ?

Verwijderd

Probeer eens de volgende dingen:

http://IPadress/mapvangebruiker/

checken of je in directadmin, of elk ander control panel niet gebanned bent, je je DNS geflushed hebt (IpConfig /Flushdns), of er geen onderhoud gaande is ofzo :) Beetje vreemd probleem. Wat heb je geprobeerd te uploaden dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:20:
Probeer eens de volgende dingen:

http://IPadress/mapvangebruiker/

lukt niet, had ik zelf al geprobeerd

flushdns -> had ik ook al geprobeerd

upload naar website was simpele joomla install

onderhoud is er ook niet gaande, want server hostadmin is kennis, die samen met me op msn zit naar het probleem te zoeken...

checken of je in directadmin, of elk ander control panel niet gebanned bent, je je DNS geflushed hebt (IpConfig /Flushdns), of er geen onderhoud gaande is ofzo :) Beetje vreemd probleem. Wat heb je geprobeerd te uploaden dan? :)
toch al bedankt... |:( 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:18:
(…)

- lokaal pingen -> geblokkeerde website : lukt niet
- lokaal pingen -> andere website, zelfde server : lukt wel

- nslookup domeinnaam geblokkeerde website -> lukt niet
- nslookup domeinnaam zelfde server -> lukt perfect
't Lijkt erop dat je somehow vanaf je PC niet meer jouw domein kunt resolven.
Ariff schreef:
hosts bestand lokale pc -> ok
Wat bedoel je hier exact mee? Ik wilde namelijk voorstellen om jouw domeinnaam te koppelen aan het bijbehorende IP (wat je wel weet doordat je blijkbaar andere domeinnamen kent die op hetzelfde IP gehost worden) in je host-bestand, daaro ergens in C:\Windows\System32\drivers\etc ofzo. Als dat zo is, dan weten we iig dat we 't bij het DNS moeten zoeken.
Ariff schreef:
het lijkt wel of de webserver mijn verbinding blokkeert bij requests naar die bepaalde site, wat me wel enorm vreemd lijkt, aangezien ik andere sites op dezelfde server wel kan reachen. (dus ik veronderstel dat ik niet geblocked word op mac of ip)
Mwah, dat ligt eraan. Als het slechts een resolv-kwestie is (zodra nslookup zelfs niet meer werkt), dan is het niet zozeer een webserver-issue. Zodra je kunt connecten op het IP met poort 80, dan zou je bijv. met telnet alsnog proberen je site op te roepen door 'pure HTTP' in te kloppen, d.w.z.:
telnet <ip> 80

En daarna inkloppen:
GET / HTTP/1.1
Host: <hier-jouw-hostname>
<hier-een-losse-enter>

Zodra je dan probleemloos je website (in HTML uiteraard (neem ik aan, tenzij je iets anders als XML output :+) te zien krijgt, dan weet je iig zeker dat het een DNS-issue is.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:28:
[...]

't Lijkt erop dat je somehow vanaf je PC niet meer jouw domein kunt resolven.

-> wel dat begin ik ook te vrezen... maar hoe dit mogelijk is daar kan ik niet aan uit...
[...]

Wat bedoel je hier exact mee? Ik wilde namelijk voorstellen om jouw domeinnaam te koppelen aan het bijbehorende IP (wat je wel weet doordat je blijkbaar andere domeinnamen kent die op hetzelfde IP gehost worden) in je host-bestand, daaro ergens in C:\Windows\System32\drivers\etc ofzo. Als dat zo is, dan weten we iig dat we 't bij het DNS moeten zoeken.

-> wel dit had ik ook geprobeerd, aangezien inderdaad de domeinnamen ken die op ditzelfde ip gehost worden (meeste zijn van mezelf)
[...]

Mwah, dat ligt eraan. Als het slechts een resolv-kwestie is (zodra nslookup zelfs niet meer werkt), dan is het niet zozeer een webserver-issue. Zodra je kunt connecten op het IP met poort 80, dan zou je bijv. met telnet alsnog proberen je site op te roepen door 'pure HTTP' in te kloppen, d.w.z.:
telnet <ip> 80

En daarna inkloppen:
GET / HTTP/1.1
<hier-een-losse-enter>

Zodra je dan probleemloos je website (in HTML uiteraard (neem ik aan, tenzij je iets anders als XML output :+) te zien krijgt, dan weet je iig zeker dat het een DNS-issue is.
-> probeer ik nog ff, moet juist telnet rap ff installeren (vista gedoe)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:28:

telnet <ip> 80

En daarna inkloppen:
GET / HTTP/1.1
<hier-een-losse-enter>

wel nu ben ik helemaal verbaasd, want telnet blijkt ook niet te lukken. Connection to host lost... 8)7

ip is trouwens 85.234.157.208
domeinen zijn pixelstreamers.com (deze is degene die niet lukt)
sint-juliaan.org (werkt perfect)
pc-100.be (werkt ook perfect)

allen gehost op dezelfde server

ff wat slapen, strax is verder kijken

al bedankt voor de hulp !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 02:51 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pixelstreamers.com geeft hier een "updating your website, we'll be back very soon!"-plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://meuk.osiris.is1337.nl/beback.gif

Verwijderd

h1208796:~> ftp pixelstreamers.com
Connected to pixelstreamers.com (85.234.157.208).
220 ProFTPD 1.2.10 Server ready.
Name (pixelstreamers.com:user):
331 Password required for user.
Password:
530 Login incorrect.
Login failed.
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp>

FTP werkt.
SSH ook

Misschien dat je via SSH eens in kan loggen naar die bak?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 07:06 ]

Pagina: 1