[XP 64bit]4gb ram en nog traag opstarten

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
hallo,
ik heb een probleem met mijn computer
amd 3800+ Athlon 64 x2 @2000 mhz
2gb Corsair 667mhz
2gb Corsair 800 mhz in dualchannel
ati x1900
nu is mijn probleem dat hij niet naar behoren opstart
het gaat me veelste langzaam terwijl van een kameraad(die heeft ook 4gb Ram + een amd 5600+ x2)heeft mn monitor niet eens de tijd om aan te flitsen of de pc is al opgestart
terwijl ik dus opnieuw windows heb geinstalleerd (32bit pakte niet de volledige ram) dus nu heb ik windows xp 64 bit maar nu heb ik zelfs problemen dat het geluid eventjes vastloopt of whatever.
iets uitpakken gaat net zo snel als met 2gb Ram.
ik ben bijvoorbeeld nu een film aan het coderen en die loopt al de hele dag en is pas bij 80%
kortom weet iemand de verlossende oplossing ?

[ Voor 5% gewijzigd door misterm90 op 22-10-2007 01:03 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom heb je "XP 64bit" in je topictitel staan? In je startpost heb je het over Vista...

Maargoed Vista start veel trager op dan XP en de andere taken die je daar noemt zijn echt niet afhankelijk van een giegje geheugen meer of minder. Bestanden uitpakken en video encoderen zijn vooral belastend voor de processor, het verschil tussen 2GB en 4GB aan geheugen ga je daarbij niet merken.

Wat voor wonderen had je eigenlijk verwacht van je geheugenupgrade? Je moet al een redelijk fanatiek gamer zijn om 2GB vol te krijgen maar je hebt het enkel over Windows apps.

🖥️ | 🚗

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een vaag topic. Kun je niet eerst even alles netjes op een rijtje zetten voor je alles post? Anyway, hoeveelheid geheugen en snelheid van opstarten zijn helemaal niet gelinkt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• misterm90
allemachtig wat een slechte post inderdaad... ik bedoelde dat ik windows xp 32 bit eerst had toen 2gig erbij heb gedrukt ( de 800mhz ) daarna geformateerd + windows 64bit geinstalleerd dus Vista heeft er helemaal niks mee te maken

de reden is meerendeels inderdaad dat ik had gehoopt dat het sneller zou zijn met opstarten
en meerdere redenen zijn dat ik multitasking ben
ik klik zo 4 zware programma's aan terwijl ik aan het gamen ben.

[ Voor 31% gewijzigd door misterm90 op 22-10-2007 01:05 ]

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
hoe heb je die geheugenbalkjes in je moederbord gepropt?? want misschien dat je ze er "verkeerd" in hebt gestoken en zo dualchannel hebt uitgeschakeld. dan is ie idd flink wat trager.

Verwijderd

Denk je dat je pc opeens 2x zo snel is door dat extra geheugen? Ik gok dat het niet/nauwelijks merkbaar is, helemaal niet met de taken die jij opnoemt.
(films coderen, bestanden uitpakken, etc hebben nauwelijks iets met geheugen te maken, maar vrijwel alleen met de processor)

Ik denk dat je beter had kunnen investeren in een sneller cpu of harddisk dan in zoveel geheugen.

edit: En dan zeg ik met mijn post eigenlijk precies hetzelfde als MadMarky :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 01:25 ]

• misterm90
oh en nu is mijn processor ineens vrij oud ? en is het zoveel verschil met een 5600+ dan ?en ik heb ook een andere hardeschijf gekocht maar dat doet er niet zoveel toe..

ik moet wel eerlijk zeggen dat het mij teleurgesteld heeft dat de pc niet sneller opstart /sneller is..

ik heb nog even lopen nadenken,
als het aan mijn cpu zou liggen waarom word er dan tijdens het verplaatsen van bestanden maar 5-9% van mijn CPU verbruikt(priority hoog) ? of zou dat liggen aan de harde schijf (van sata1 schijf naar sata2 schijf)

[ Voor 54% gewijzigd door misterm90 op 22-10-2007 19:20 ]

Pagina: 1