Toon posts:

HD 2400PRO op asrock dual sata2. opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asrock Dual Sata2 moederbord waar sinds kort een Club3d ati radeon HD 2400PRO pci-expres videokaart in zit. Ik krijg dit samen niet stabiel draaiend. Ik gebruik Windows XP professional met SP2.

Wanneer ik de pc opstart of reboot kom ik nagenoeg altijd in een zwart scherm: "Windows kon niet goed worden gestart..... met hier de mogelijkheid om normaal te starten, of in veilige modus.
Als ik hier kies voor normaal starten kom ik in een blauw scherm, daarna reboot de pc.
In veilige modus starten gaat wel goed. Als ik dan vanuit veilige modus opniew opstart, start windows soms wel op de normale manier op. Alles lijkt dan normaal, totdat je weer opnieuw moet opstarten.....

Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd, en het probleem blijft. Vanaf het moment dat ik de video driver (catalyst) heb geïnstalleerd kom ik weer regelmatig in een blauw scherm.

De volgende versies gebruik ik:
Bios v 2.30
Catalyst 7.10 53250 (meest recente (op 21-10-07))
Catalyst 2007.0928.2231.38404
.net framework 2.0.50727.42

Wie kan mij raad geven?

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:54:
[...]
De volgende versies gebruik ik:
Bios v 2.30
Ik neem aan dat dit het bios van de kaart is, aangezien het mobo bios nu op versie 1.60 zit en vanaf versie 1.50 wordt de 2400 Pro ondersteund. Meer info hier.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Nee, 2.30 is laatste bios van dat moederbordje, ervan uitgaand dat het om dit bord gaat: http://www.asrock.com/mb/...Model=939Dual-SATA2&s=939

wat voor kaart zat er hier voor in? Anders even in veilige modus je vga drivers uninstalleren ??

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmm... ja, dat mobo lijkt me dan inderdaad logischer.

voortaan toch maar 2x nadenken voor ik reageer op zo'n karige TS 8)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb een soortgelijk probleem maar dan met Vista. Als ik Vista installeer en ik installeer de ATi drivers dan gaat mijn beeld uit als Windows opstart.

De oorzaak is bij mij een IRQ conflict waardoor de PCI to AGP bridge wordt uitgeschakeld. Het installeren van de ULi drivers is dan de oplossing.. Misschien bij jou iets soortgelijks..

http://www.nvidia.com/page/uli_drivers.html

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je moet ook altijd eerst bij dit bordje de chipset installeren en dan pas de videokaart. Je krijgt er ook een melding van als je de chipset drivers installeerd. Heb je de videokaart al geinstalleerd moet je hem nog eens opnieuw installeren na dat je de chipset divers heb geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, 2.30 is laatste bios van dat moederbordje, ervan uitgaand dat het om dit bord gaat: http://www.asrock.com/mb/...Model=939Dual-SATA2&s=939
Dat moederbord is het inderdaad. Hiervoor zat er een ati 9600 pro in. Hiermee geen problemen.
Ik had de uli chipset drivers geïnstalleerd voordat ik catalyst installeerde. Wel heb ik de uli drivers van de asrock website gebruikt.

Uiteindelijk heb ik de drivers van de bijgeleverde cd gebruikt.
Hiermee worden de volgende versies geïnstalleerd
catalyst versie 2007.0517.2140.36881
.net framework versie 2.0.50727.42
Hiermee lijken alle problemen opgelost te zijn. Windows start normaal op. Ik heb 2 monitoren (gecloont) aangeloten. Kortom alles naar wens.

Hierna nog wel geprobeerd catalys 7 er overheen te installeren, weer blauwe schermen na booten.
Dus toch maar weer de drivers van cd gebruiken.
Zit er eigenlijk verschil tussen de driver van cd en de laatste catalyst versie 7.1.
Mis ik nu iets?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Pak gewoon de intergrate 2.20 drivers van Uli (Nvidia nu dus) zelf en niet die van asrock misschien dat het nog wat scheelt. Ik gebruik nooit de drivers die je erbij krijgt, meestal lopen die nogal achter.

[ Voor 75% gewijzigd door mad_max234 op 25-10-2007 11:44 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:54:
Ik heb een Asrock Dual Sata2 moederbord waar sinds kort een Club3d ati radeon HD 2400PRO pci-expres videokaart in zit.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:53:
Hiervoor zat er een ati 9600 pro in.
Driver cleaner? Klinkt wellicht kortaf en onlogisch omdat het ati -> ati is, maar andere generatie kaarten kan al problemen geven. In safe mode booten dus, chipset drivers & graka drivers uninstallen, rebooten naar safe mode, driver cleaner, weer rebooten (vanaf nu kan het normaal) chipset drivers, reboot, graka drivers.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

had het zelfde probleem bij agp, daar werkte hij alleen stabiel als ik in de bios agp 4x instelde. Misschien je pci-e begrenzen?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 16:55 ]

Pagina: 1