[VISTA][muis]bizar probleem muis niet precies bij vensters

Pagina: 1
Acties:
  • 1.356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Ik heb een bizar probleem met mijn nieuwe dell inspiron 531 met vista. Als ik bijvoorbeeld met mijn muis naar de zijkant van een venster ga, dan krijg je normaal een pijl te zien om je venster uit te rekken als je precies op die lijn staat. Bij deze is het als ik er net buiten ga staan. Dus muis lijkt wel verkeerd gecalibreerd. Ik heb er naast een dimension 521 staan, daar doet dezelfde muis ook met vista heel normaal. Instellingen zijn hetzelfde. Iemand zoiets meegemaakt? Dit is echt heel irritant. Soms moet ik ook net iets boven een knop staan ander pakt die m niet.

ola

Verwijderd

Wat raar.

Heb je al eens geprobeerd om van theme te wisselen? Gewoon als test. Misschien dat er daar iets 'gaar' in is. Grote kans dat het wat anders is maar altijd het proberen waard :)

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
als ik windows klassiek pak is het inderdaad wel goed. Kan ik de vista theme opnieuw installeren of zo?

ola

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb precies hetzelfde met een Dell Vostro met Vista 32Bits versie.

Muis lijkt inderdaad niet goed gecalibreerd.

Iemand een oplossing???

Verwijderd

Dag Ross, Ik heb precies hetzelfde probleem met de Inspiron en Vista. Verder moet ik in sommige programma's de cursos echt bovenop de veld of regel zetten waarop ik de focus wil hebben. Dit maakt het slepen van regels in bijvoorbeel mail en het verplaatsen van mailberichten, erg lastig. Ik versleep dan de verkeerde regel'naar de verkeerde map.
Ik heb overigens een Dell wireless bleutooth muis en toetsenbord en een ATI Radeon HD 2600 XT grafische kaart. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. Dell verwijst mij naar een betaald serviucenummer van Dell, maar ik vermoed dat dit toch een Dell probleem is. Laat even weten als je er een oplossing voor hebt.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Dell Inspiron 531 met Vista. Ik gebruik een gewone USB muis. Af en toe moet de net iets verder verplaatst worden. Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Het is behoorlijk irritant. Als je met de muis naar een ander Window ga en vervolgens weer terugkomt bij het oorspronkelijke Window, dat gaat het soms beter.

Verwijderd

Dag Ross,

Ik heb een Redeon HD 2600 XT kaart en draai Vista 32 Bits.
Mijn schrandere zoon heeft het probleem opgelost: de nieuwste driver installeren van de leverancier.Ga naar onderstaande link
http://game.amd.com/us-en...?p=vista32/common-vista32
Of als je een andere kaart hebt of operatingsystem hebt, ga gewoon naar ATI.COM en klik verder naar Support & Drivers, Get Last Drivers, kies daar voor Windows Vista 32 Bit edition (als je dat hebt), Radeon, Radeon HD 2600 Series (of een andere kaart als je die hebt) en druk op de Go knop eronder.
Kies Optie 1 als je de drivers en ook het Catalyst Control Center wilt downloaden of Optie 2 voor alleen de drivers.
Na de installatie heb je dan versie 8.451.0.0 van 20-12-2007.
Deze driver staat er pas sinds 16 januari 2008, dus men heeft het probleem onderkend en er iets aan gedaan.
Laat even weten of het gelukt is.
Ton

Verwijderd

Dag Ton,

Heb jouw tip opgevolgd en de nieuwe driver voor de ATI HD2600 XT geinstalleerd. Imidderls heb ik de computer een aantal dagen gebruikt. Het probleem met de muis lijkt te zijn verholpen.
Bedankt voor de oplossing.
Pagina: 1