[XP] HAL.DLL upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46
Hallo,

Ik heb met behulp van nLite een hele geslipstreamde XP installatie gemaakt, bedoeld om te gamen. Slim als ik ben, heb ik natuurlijk het verkeerde computertype opgegeven in nLite. In plaats van dat ik 'ACPI Multiprocessor' opgaf, gaf ik 'ACPI' op. |:( Met gevolg dat ik nu in mijn XP installatie maar één core kan gebruiken, zelfs al installeer ik de AMD drivers en optimizer. Niet zo handig voor een Game XP? :/

Nu mijn vraag of ik HAL.DLL, want ik heb gevonden dat daarin min of meer het probleem zit, kan upgraden naar een andere mulitprocessor HAL. Op Internet heb ik alleen maar problemen gevonden dat hal.dll corrupt is dus daar heb ik niet zo bijster veel aan. In de Microsoft Knowlegde Base vond ik een artikel dat beschreef dat je een andere HAL kan selecteren, maar niet waar of hoe. In apparaatbeheer kan ik wel naar 'Computer' gaan, en dan 'Stuurprogramma bijwerken', maar helaas kan ik alleen bijwerken naar een Standaard PC of naar mijn huidige ACPI. En ik zou niet weten hoe ik aan een ini moet komen met de juiste entries erin zodat ik kan upgraden.

Op de Service Pack 2 CD vond ik een multiprocessor HAL, maar deze heeft een andere naam. In system32 zetten werkte niet, mijn huidige hal.dll verwijderen en de halmacpi (oid) hernoemen naar hal.dll al helemaal niet. Nu zou ik graag mijn HAL upgraden, het is wel een installatie van nog maar een paar daagjes oud, maar na al een paar mislukte nLite installaties zou ik nu toch een schijfje besparen en dus me huidige installatie willen blijven gebruiken. Heeft iemand ideëen?

Groeten, Sebas

[ Voor 0% gewijzigd door Sebazzz op 21-10-2007 22:46 . Reden: typo ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 17:51

SpamLame

niks

Ooit gehoort dat je dat doen moet via device manager.
Rechtklik op acpi uni processor zelf zoeken en kies je hal.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zult toch het opnieuw moeten installeren.

Ik denk dat nlite alle overbodige dingen er uit heeft gehaalt waaronder alle ondersteuning voor een SMP systeem.

• Sebazzz
Nou ik hoop het niet. Drivers installeren en steeds rebooten is zo ... vervelend.
Ooit gehoort dat je dat doen moet via device manager.
Rechtklik op acpi uni processor zelf zoeken en kies je hal.
In apparaatbeheer kan ik wel naar 'Computer' gaan, en dan 'Stuurprogramma bijwerken', maar helaas kan ik alleen bijwerken naar een Standaard PC of naar mijn huidige ACPI. En ik zou niet weten hoe ik aan een ini moet komen met de juiste entries erin zodat ik kan upgraden.
:z

[ Voor 0% gewijzigd door Sebazzz op 21-10-2007 23:13 . Reden: Kuttypo's ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 17:51

SpamLame

niks

The Triad schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:55:
Nou ik hoop het niet. Drivers installeren en steeds rebooten in zo ... vervelend.

[...]

[...]
:z
O oeps 8)7
Maar los daarvan als je ipv zelf zoeken laat zoeken op een XP cd naar de juiste bestanden, denk aan evnt verschillen in SP level.

• Sebazzz
En dan heb ik nog steeds geen felbegeerd inf bestand.
Maar ik heb ondertussen iets interessants gevonden op 'HAL INF':
http://www.myitforum.com/articles/15/view.asp?id=8997
Guide to Upgrade your HAL.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat het toch sneller en makkelijker is om opnieuw te installeren. Dit zijn dus de redenen waarom ik altijd voor nLite een herschrijfbare cd neem. Ik begon met normale cd's, maar nadat ik er al 2 verkloot had, schakelde ik snel over naar rw's, juist vanwege de fouten die je al snel maakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sebazzz
Wowow, het werkt! :D In %windir%\Servicepackfiles waren alle bestanden van het servicepack te vinden, inclusief halmacpi.dll (de multiprocessor HAL dus), ntkrpamp.exe (smp kernel image, met PAE), en ntkrnlmp.exe (smp kernel image zonder PAE). Ik heb mijn Ubuntu distributie gestart en toen heb ik de bestanden die ik dus nodig had gekopieerd naar %windir%\system32. Toen heb ik ze naar de juiste bestanden hernoemt (en de oude HAL en kernel images gebackupped), respectievelijk hal.dll, ntkrnlpa.xexe, ntoskrnl.exe en toen had ik dus een nieuwe HAL geïnstalleerd die dus wel mijn dualcore 'aankan'.
Hero Of Time schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:54:
Ik denk dat het toch sneller en makkelijker is om opnieuw te installeren. Dit zijn dus de redenen waarom ik altijd voor nLite een herschrijfbare cd neem. Ik begon met normale cd's, maar nadat ik er al 2 verkloot had, schakelde ik snel over naar rw's, juist vanwege de fouten die je al snel maakt.
Moet ik dan de CD in nLite branden, of in een ander programma waarbij ik kan aangeven dat ik met een multisessie CD wil werken?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The Triad schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:22:

[...]

Moet ik dan de CD in nLite branden, of in een ander programma waarbij ik kan aangeven dat ik met een multisessie CD wil werken?
Je kan verschillende dingen doen. Je kan direct met nLite branden, maar je kan ook een ISO maken en deze met bijvoorbeeld Nero op een RW schrijven. Laat je niet misleiden door de tekst 'finalize cd', je kan dan nog gewoon de RW wissen en opnieuw beschrijven. Multisessie wordt niet ondersteunt door bootable cd's.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1