[CnC3] LAN multiplayer windows vista 64bit

Pagina: 1
Acties:
  • 768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:23
Weer eens een geweldig probleem ontdekt.
Afgelopen weekend LANparty gehad en het volgende ontdekt:

Bij Command and Conquer Tiberium Wars kon ik geen LAN multiplayer starten met Windows XP gebruikers (32 bit). Telkens als ik een multiplayer wilde starten zag niemand mijn game of kon ik niet joinen in een gemaakte game.
Ieder andere computer zag de games en elkaar wel behalve mijn spel.
Het betreft hier geen kopie of gecrackte game maar een gekocht exemplaar.

Natuurlijk dacht ik gelijk firewall maar die heb ik uitgezet. om er zeker van te zijn dat hij uit was heb ik ook de 'Windows Firewall' service uitgezet maar niets mocht baten om te kunnen spelen.

Single player spelen of een skirmish spelen was geen probleem.

Iemand suggesties of is dit een bekend probleem dan hoor ik het graag.
Ik heb gezocht op google voor dit probleem maar het enige dat ik kon vinden dat vista niet compatible is voor dit spel. Echter op andere sites zeggen ze dat dit geen enkel probleem is.

Voor de rest zie ik geen foutmeldingen.

Later nog met iemand BFME geinstalleerd en geprobeerd om te spelen (Multiplayer LAN) dit werkte echter ook niet. Flatout 2 en Call of Duty 2 werkte echter naar behoren.

Systeem:

Mobo: Asus Striker Extreme, drivers 15.08
GPU: MSI 8800GTS 640MB, drivers 163.69
Mem: 4GB RAM (4x1Gb)

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Onlangs heb ik zelf ook een LAN party gehad. Op deze party werden o.a. C&C3 gespeeld, Battlefield 2 en nog een tal van games. Mijn pc als enige uitgerust met Windows Vista Ultimate x64 draaide meestal als de host voor de spelletjes. De andere systemen uitgerust met Windows XP Home&Pro (32bit) konden allen zonder problemen connecten. Misschien waren er versie conflicten? Denk hierbij aan dezelfde patches (game) op alle systemen te installeren. Zorg er verder voor dat niet alleen bij jou maar ook bij de andere de firewalls elkaar niet blokkeren. :z

• vicco101
Was ik inderdaad vergeten te vermelden maar het patchlevel was van alle spelers 1.08. Volgens mij ook de laatste versie.
Ook van andere spelers de firewalls gecheckt maar ook niets vreemds te vinden.
Dus jou windows Vista 64 bit deed het gewoon wel goed ?
Ik heb werkelijk geen idee meer waar dit aan kan liggen. 8)7
Ook in de Windows evnet log geen rara dingen te zien. Weet iemand soms een instelling waar dit aan kan liggen ?

:edit
Ik heb m'n pc niet overclocked en andere spelers hebben allemaal kunnen spelen. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door vicco101 op 21-10-2007 22:42 ]

• richeh
Ook gecheckt of het netwerk (LAN-party netwerk) in je netwerkcentrum in Windows Vista op particulier stond en niet openbaar (dus ingesteld als "Thuis Netwerk")?

• vicco101
Yep ik heb daar inderdaad naar gekeken en mijn hamachi interface stond op 'public' mode.
Mijn Local Area Network stond op 'home' mode.
Ook stond in Command and Conquer 3 het netwer adres goed bij LAN instellingen (LAN ip)

[ Voor 6% gewijzigd door vicco101 op 22-10-2007 16:33 ]

• vicco101
Nog steed bezig met dit probleem.
Ik heb thuis om te testen 2 computers geinstalleerd met vista 32bit.
Ik heb 2 orginele cnc3 dvd's geinstalleerd.

Windows firewalls uit, geen antivirus, Netwerken op private modus.
En wat denk je....nog steeds geen connectie tussen de 2 computers in cnc3
Netwerk bestands deling en andere spellen gaat wel goed maar cnc3 wil NIET werken.
Iemand nog een idee om te testen.

• richeh
Zet het hamachi netwerk ook op "particulier", of voeg de 2 netwerken samen tot 1 netwerk. Dit zal waarschijnlijk de oplossing voor jouw probleem zijn.

Ik zelf heb een eigen netwerk "particulier", en een VMware netwerk wat standaard op "openbaar" staat. Wanneer het VMware netwerk op "particulier" gezet wordt is het pas mogelijk voor mij om verbinding met de betreffende pc te maken met bijvoorbeeld Remote of Windows Network Sharing. Uiteindelijk was de oplossing dus er voor te zorgen dat allebei de netwerken als particulier stonden. Deze instellingen werden echter niet bewaard en na het herstarten van het betreffende systeem stond het netwerk van VMware dus weer op "openbaar". Dit was op te lossen door middel van het samen voegen van de 2 netwerken tot 1 netwerk en deze op "particulier" te zetten. :z Ben benieuwd of dit je oplossing is. |:(
Pagina: 1