[Laptop] geheugen inbouw probleempje...

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36
Hoi allemaal,

mijn vriendin heeft n laptop, een asus 3000D. alleen zit hier 256mb geheugen in en was het ding baggertraag bij haar (lang opstarten, traag met programma's ed).

de specs:
AMD athlon M 1900
SiS 740 chipset (zo uit mn hoofd)
windows xp

goed, iedereen weet dat 256 mb geheugen voor windows xp nogal aan de erg krappe kant is, dus heb ik voor haar nieuw geheugen gekocht. er zat Nanya 256mb pc 2100, 266mhz ddr geheugen in, en ik heb voor haar er kingston 1024mb PC4200, 533 MHz in gezet, ook ddr natuurlijk.
na een beetje het uitsparingkje bijvijlen pas dit er ook in (uitsparingkje was 1,5 mm verschoven tov de oude module). alleen wanneer ik de laptop nu aan zet gaan de lampjes flikkeren en de ventilatortjes draaien als of de accu van je auto leeg is... precies zo'n gestotter...

weet iemand wat ik er mee moet? sodimm 1gig op pc 2100 was lastig te vinden of te duur, vandaar dat ik dit heb genomen. op de instellingen (voltage enzo) van de oude module zou het gewoon moeten werken immers....
en nee ik heb geen laptop waar ik dit geheugen ff terug kan klokken oid...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

You got to be kidding me en ik ga dit ook echt niet serieus nemen. Je hebt DDR2-SDRAM gekocht en dat geïnstalleerd. In jouw notebook zit DDR-SDRAM :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.