Toon posts:

[XP/VISTA] boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik vista of xp opnieuw installeer krijg ik een zwart scherm bij de eerste reboot van de installatie. Een knipperend streepje is het enige op het scherm. Dit probleem is ontstaan na het installeren van ubuntu 7.10:

Vorige configuratie
C: Windows XP pro
E: Windows Vista Business

Ik werkte de laatste tijd alleen met vista.

Dit weekend heb ik ubuntu geinstalleerd op C ipv XP. Werkte opzich prima alleen ik kon op geen enkele manier vista meer bereiken via grub. Na wat gespeel met ubuntu besloot ik XP weer te installeren (wilde sowieso al van vista af). Hier begon het geauehoer.. de installatie snapte de partitie indeling niet meer (ook niet na een format NTFS). Vista geprobeerd te installeren op C hetzelfde gezeur als in XP.

Toen begonnen te prutsen met diskpart van vista en het voor elkaar gekregen alle partities te verwijderen (wat uiteraard niet mijn bedoeling was ;)). Met behulp van een andere pc en een recovery programma de parties terug gekregen. Toen bleek de installaties van vista en xp het ook weer te snappen. Ik vol goede moed installeren maar na de eerste reboot zwartscherm+streepje. Met vista het mbr proberen te fixen, volgens vista gaat dat okee maar zonder effect. De recovery programma op de vista dvd ziet zowel de oude installatie op E: als de nieuwe installatie en volgens hem moet de boel werken..

Vraag is wat is nou het probleem?

config:
AMD Athlon 64 3000+
Asrock 939Dual-SATA2
2gb geheugen
Maxtor DiamondMax 10, 200GB