[iMac] Dualscreen met exact dezelfde monitoren en xp vraag*

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoi,

ik zit te denken om een overstap te doen van Windows Vista, naar Imac. 20".
echter loop ik tegen wat problemen aan. misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

1. ik ben dualscreen gewend, en wil straks met de imac weer dualscreen. is dit mogelijk met een precies dezelfde monitor als de imac heeft? want de imac heeft de computer toch in de monitor gebouwd? moet je dan voor een precies dezelfde extra monitor, een complete computer kopen ???

2. bestaat er software dat ervoor zorgt dat je Vista of XP binnen je MAC os kunt draaien zonder gebruik te maken van een virtual machine?

3. ik heb namelijk wel eens mensen gehoord dat ze op het ene scherm xp draaien en het andere scherm mac os en dat ze met de muis zo bestanden kunnen slepen van het xp os naar het mac os. klopt dit? en hoe heet dit?

nou ik heb zeker al gezocht met de search functie en google, maar kon er niet veel wijzer op worden. misschien willen jullie deze toekomstige mac gebruiker er dan even bij helpen :)

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

is dat niet gewoon fullscreen fusion vm ofzo op het 2e scherm?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

rikgoodhart schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:18:
Hoi,

ik zit te denken om een overstap te doen van Windows Vista, naar Imac. 20".
echter loop ik tegen wat problemen aan. misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

1. ik ben dualscreen gewend, en wil straks met de imac weer dualscreen. is dit mogelijk met een precies dezelfde monitor als de imac heeft? want de imac heeft de computer toch in de monitor gebouwd? moet je dan voor een precies dezelfde extra monitor, een complete computer kopen ???
Nou ja, je kunt opzoeken welk tft panel er in de iMac zit en er dan een scherm bij uitzoeken met hetzelfde panel..
2. bestaat er software dat ervoor zorgt dat je Vista of XP binnen je MAC os kunt draaien zonder gebruik te maken van een virtual machine?
Nee.
3. ik heb namelijk wel eens mensen gehoord dat ze op het ene scherm xp draaien en het andere scherm mac os en dat ze met de muis zo bestanden kunnen slepen van het xp os naar het mac os. klopt dit? en hoe heet dit?
Yep, da's Parallels of VMWare fusion fullscreen op 't tweede scherm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rikgoodhart
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:29:
[...]

Nou ja, je kunt opzoeken welk tft panel er in de iMac zit en er dan een scherm bij uitzoeken met hetzelfde panel..

[...]

Nee.

[...]

Yep, da's Parallels of VMWare fusion fullscreen op 't tweede scherm.
maar maar wat betreft dat 2e scherm bedoelde ik echt alles het zelfde. niet alleen het paneel, maar ook de buitenkant. dat het qua looks ook perfect bij elkaar past en naadloos op elkaar aansluit. :P

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

nee...

[ Voor 127% gewijzigd door kaassouffle op 21-10-2007 23:14 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

rikgoodhart schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:06:
[...]

maar maar wat betreft dat 2e scherm bedoelde ik echt alles het zelfde. niet alleen het paneel, maar ook de buitenkant. dat het qua looks ook perfect bij elkaar past en naadloos op elkaar aansluit. :P
Kannie, sorry :P Beste is een Cinema Display erbij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Dan moet je een Mac Pro nemen met 2 Cinema Display's. De enige oplossing om met 2 dezelfde schermen te werken voor Mac. Owja een Mac Mini kan ook, maarja... Ik zou voor wat beters gaan. En op een MacBook Pro kan je d8 ik ook maar max. 1 scherm aansluiten...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Op een Mac Mini kun je ook maar 1 scherm aansluiten. Dus Mac Pro is echt de enige optie wat dat betreft.

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Waarom koop je dan niet gewoon een 24" iMac, dan heb je misschien geen 2 schermen, maar qua werkruimte kom je al een stuk dichter in de buurt :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 15:40

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

WinningLOSER schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 01:00:
Waarom koop je dan niet gewoon een 24" iMac, dan heb je misschien geen 2 schermen, maar qua werkruimte kom je al een stuk dichter in de buurt :)
Waar je natuurlijk wel een extra scherm op aan kunt sluiten ;)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
FerdiV schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:30:
Dan moet je een Mac Pro nemen met 2 Cinema Display's. De enige oplossing om met 2 dezelfde schermen te werken voor Mac. Owja een Mac Mini kan ook, maarja... Ik zou voor wat beters gaan. En op een MacBook Pro kan je d8 ik ook maar max. 1 scherm aansluiten...
Niet helemaal. Mac Pro ondersteunt ook nog andere schermen dan Apple's eigen bakkies. De laatste keer dat ik keek wel...

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Je kan geen bestanden slepen vanuit je virtual machine naar je mac os, andersom wel.
En ik werk ook altijd op m'n 2de scherm XP en op m'n macbook gewoon macos.

[ Voor 8% gewijzigd door Suaver op 22-10-2007 13:49 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Suaver schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Je kan geen bestanden slepen vanuit je virtual machine naar je mac os, andersom wel.
En ik werk ook altijd op m'n 2de scherm XP en op m'n macbook gewoon macos.
Dit kan zonder problemen hoor, van xp naar tiger en terug

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Gewoon 20' cinema display erbij 599 euri.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Wat is je bezwaar tegen een virtual machine precies?
Je kunt bijvoorbeeld in Parallels gebruik maken van Coherence. Dat betekent dat je windows en os x schermpjes gewoon door elkaar lopen. Je hebt onderin je scherm een startbalk, maar verder verdwijnt je bureaublad van windows. Het werkt sinds de laatste releases echt perfect zonder vertraging.

PSN: djmurcielago

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
iMac met Cinema Display erbij staat best mooi hoor.
Alleen wel een dik boek gebruiken zodat ze op dezelfde
hoogte staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/85584882.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• rikgoodhart
  • Niet online
Murcielago schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:59:
[...]

Wat is je bezwaar tegen een virtual machine precies?
Je kunt bijvoorbeeld in Parallels gebruik maken van Coherence. Dat betekent dat je windows en os x schermpjes gewoon door elkaar lopen. Je hebt onderin je scherm een startbalk, maar verder verdwijnt je bureaublad van windows. Het werkt sinds de laatste releases echt perfect zonder vertraging.
nou mijn grootste probleem met Virtual machine's is dat wanneer je je OSx hebt opgestart je vervolgens nog eens je XP moet opstarten :'( .

maar dus geen xp bureaublad meer, maar wel de windows applicaties? en wat raad je me dan aan? bootcamp of paralels? wat is het verschil?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn god, ga eerst eens naar een Apple dealer, kijk hoe die dingen uberhaupt in elkaar steken, wat ze kunnen en laat je adviseren. Dit zijn allemaal erg basic vragen waar heel snel (zelfs zonder Apple dealer) antwoorden voor te vinden zijn.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
nou mijn grootste probleem met Virtual machine's is dat wanneer je je OSx hebt opgestart je vervolgens nog eens je XP moet opstarten :'( .
Je kan je sessie toch opslaan ?
Zodat je na 2sec. weer verder kunt :)

• rikgoodhart
  • Niet online
FileNox schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:35:
[...]

Je kan je sessie toch opslaan ?
Zodat je na 2sec. weer verder kunt :)
Nuttige info! :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

BCC

De window manager van OSX gaat een stuk handiger met grote monitoren om dan die van Windows. Ben van Dualscreen Windows naar enkel screen OSX gegaan en heb nooit spijt gehad. Maar zoals al gezegd: ga eens spelen bij een macdealer of de mediamarkt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• rikgoodhart
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:30:
[...]

De window manager van OSX gaat een stuk handiger met grote monitoren om dan die van Windows. Ben van Dualscreen Windows naar enkel screen OSX gegaan en heb nooit spijt gehad. Maar zoals al gezegd: ga eens spelen bij een macdealer of de mediamarkt.
ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen. maarja.. nu heb ik op het rechterscherm outlook en linkerscherm mijn werk..denk niet dat daar een ontwenning voor mogelijk is :*)

• combicart
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2015
rikgoodhart schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:44:
[...]
ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen. maarja.. nu heb ik op het rechterscherm outlook en linkerscherm mijn werk..denk niet dat daar een ontwenning voor mogelijk is :*)
Als je even wacht tot vrijdag, dan heb je spaces in Leopard _/-\o_

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
Ik ben wel benieuwd hoe Spaces eruit gaat zien
op een dual-screen setup.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1