Toon posts:

ASUS F3Sc-AP206C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds de zomer van 2007 heb ik de Asus F3SC-AP023C laptop aangeschafd. Alles bevalt mij prima; ik heb er bij de aankoop ook 1 GB geheugen bij gedaan wat dus nu 2 GB in totaal is. Het enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is de videokaart die in deze laptop zit (8400 met 128 MB). Met de oog op de toekomst zit ik er aan te denken om 3d modelling programma's te draaien op deze laptop en meer MB is dan gewenst (net als het spelen van spellen natuurlijk).

Nu is mijn vraag; Kan de videokaart die in deze laptop zit worden vervangen door een betere? Of is het een veel betere oplossing om over een jaar of 2 een geheel nieuwe laptop aan te schaffen?

Groetjes,

M-B2

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:16:
Hoi,

Sinds de zomer van 2007 heb ik de Asus F3SC-AP023C laptop aangeschafd. Alles bevalt mij prima; ik heb er bij de aankoop ook 1 GB geheugen bij gedaan wat dus nu 2 GB in totaal is. Het enige waar ik mij een beetje zorgen om maak is de videokaart die in deze laptop zit (8400 met 128 MB). Met de oog op de toekomst zit ik er aan te denken om 3d modelling programma's te draaien op deze laptop en meer MB is dan gewenst (net als het spelen van spellen natuurlijk).

Nu is mijn vraag; Kan de videokaart die in deze laptop zit worden vervangen door een betere? Of is het een veel betere oplossing om over een jaar of 2 een geheel nieuwe laptop aan te schaffen?

Groetjes,

M-B2
nee kan niet vervangen worden. Er is hier wel een technologie voor, maar asus heeft deze nog niet toegepast. Dit is trouwens al ontelbare keren behandeld...

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
En het is echt niet zo dat meer MB, de video ook beter is.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Welkom M-B2

Mijn advies voor jou is gewoon te blijven werken met deze laptop indien je tevreden bent met de huidige prestaties. Zoals eerder is vermeld door mij voorganger is het niet mogelijk om je videokaart te veranderen zoals bij een desktop pc. (Alleen laptops uitgerust met een MXM module kunnen worden geupgraded met een andere videokaart, maar ze zijn niet ruim verkrijgbaar omdat de vraag erna klein is)

Ik denk dat het beste optie voor je is, om later een externe videokaart te gaan kopen die je aan je laptop kunt koppelen. Echter is deze mogelijkheid nog niet te koop maar heeft Asus al op diverse beurzen ermee gepresenteerd.

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. :)