Ik heb al wat in het Ubuntu-topic gevraagd maar die is meer voor ervaringen bedoeld dus nu maar een eigen topic.
Vandaag maar eens mijn Feisty naar Gutsy (Kubuntu) geupgrade.
Echter na het herstarten kreeg ik de eerste keer foutmeldingen van de 'device mapper' als ik het mij goed herinner. Ik hoorde dan een raar gepiep uit m'n cd-rom drives. Dus haalde ik de cd'tjes er maar uit.
Toen startte hij wel door maar zodra ik wilde inloggen kon hij mijn $HOME niet vinden.
Dus maar via terminal ingelogd met /root als home.
Daar heb ik het volgende geprobeerd:
fstab nakijken
Helaas lijkt hij te kloppen, hij is ook niet veranderd ten opzichte van de feisty versie. Die had ik namelijk gebackupped. Als ik via ls -l de UUID controleer dan is deze correct.
opnieuw mounten
geeft helaas
ergens anders mounten
geeft ook
mounted devices controleren
geeft van alles maar /dev/sda6 stond er niet tussen.
via livecd partities controleren
Het is wel een livecd van dapper, maar die kan zonder problemen de sda6 mounten.
Ik krijg ook al zin om die meuk dan maar gewoon te kopieren zodat ik tenminste kan inloggen in gutsy en van daar verder kloten.
Heeft iemand een idee? Google geeft nog niet zo veel want gutsy is pas net uit.
Vandaag maar eens mijn Feisty naar Gutsy (Kubuntu) geupgrade.
Echter na het herstarten kreeg ik de eerste keer foutmeldingen van de 'device mapper' als ik het mij goed herinner. Ik hoorde dan een raar gepiep uit m'n cd-rom drives. Dus haalde ik de cd'tjes er maar uit.
Toen startte hij wel door maar zodra ik wilde inloggen kon hij mijn $HOME niet vinden.
Dus maar via terminal ingelogd met /root als home.
Daar heb ik het volgende geprobeerd:
fstab nakijken
Helaas lijkt hij te kloppen, hij is ook niet veranderd ten opzichte van de feisty versie. Die had ik namelijk gebackupped. Als ik via ls -l de UUID controleer dan is deze correct.
opnieuw mounten
code:
1
| mount /dev/sda6 /home |
geeft helaas
code:
1
| /dev/sda6 already mounted or /home busy |
ergens anders mounten
code:
1
2
| mkdir /mnt/home mount /dev/sda6 /mnt/home |
geeft ook
code:
1
| /dev/sda6 already mounted or /mnt/home busy |
mounted devices controleren
code:
1
| mount |
geeft van alles maar /dev/sda6 stond er niet tussen.
via livecd partities controleren
Het is wel een livecd van dapper, maar die kan zonder problemen de sda6 mounten.
Ik krijg ook al zin om die meuk dan maar gewoon te kopieren zodat ik tenminste kan inloggen in gutsy en van daar verder kloten.
Heeft iemand een idee? Google geeft nog niet zo veel want gutsy is pas net uit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8