Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FCKeditor] uploaden werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Wij zijn momenteel bezig met een CMS. Hiervoor maken wij in de admin gebruik van de FCKeditor. De editor werkt in princiepe super, alles werkt, op 1 ding na.

We kunnen met geen mogelijkheid een plaatje uploaden. We kiezen in de FCKeditor voor plaatje invoegen. We zoeken het plaatje lokaal op en je kiest dan; naar server sturen.

Maar wat er dan gebeurd is wel raar. In internet explorer 6 gebeurd er helemaal niks, in internet explorer 7 krijg ik het volgende zodra ik op de knop druk:

http://img212.imageshack.us/img212/1415/fckeditorli4.jpg

Hij probeerd dus upload.asp te downloaden? Wat me meteen daaraan opvalt, is dat het een asp bestand is, wat niet ondersteund wordt op de server.. Is dat het probleem? Zo ja.. Hoe is dat op te lossen? Bestaat er een andere variant van de FCKeditor die wel een php upload gedeelte heeft? De rest van het script werkt wel super, want dat is wel in PHP.

Ik heb zelf gezocht naar mensen met het zelfde probleem, maar zonder veel succes. Hopelijk kunnen de tweakers met verder helpen :).

-edit-
Heb wat gevonden, voor zover ik het begrijp moet ik zelf de uploadfunctie gaan schrijven? en is er in de FCKeditor alleen de user interface te zien... klopt dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Boyd op 21-10-2007 21:03 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Uploaden werkt standaard gewoon in FCK hoor, je moet alleen wel je pad goed zetten, en juiste permissies daarbij op de map zetten.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Boyd
MueR schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:05:
Uploaden werkt standaard gewoon in FCK hoor, je moet alleen wel je pad goed zetten, en juiste permissies daarbij op de map zetten.
Dat staat goed.. maar je ziet toch op de screenshot wat er gebeurd?

Verwijderd

Tsja nogal basic he...

Je moet wel effe in de config aangeven dat je PHP gebruikt en niet ASP.

• Boyd
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:08:
Tsja nogal basic he...

Je moet wel effe in de config aangeven dat je PHP gebruikt en niet ASP.
Ik ga meteen even kijken :D zou wel stom foutje zijn 8)7

-edit-

Staat op PHP:

code:
1
2
var _FileBrowserLanguage    = 'php' ;   // asp | aspx | cfm | lasso | perl | php | py
var _QuickUploadLanguage    = 'php' ;   // asp | aspx | cfm | lasso | php

[ Voor 26% gewijzigd door Boyd op 21-10-2007 21:12 ]

Verwijderd

Er is nog meer, je hebt die uploader en de browser. Daar heb je in de map connector uit m'n hoofd een configje, waar je de plugin expliciet moet enablen en de connectortaal op PHP moet zetten.

Er moet nog ergens een configje zijn waar ASP aan staat, kan haast niet anders!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Gamepie56 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:06:
[...]

Dat staat goed.. maar je ziet toch op de screenshot wat er gebeurd?
Dat zie ik ja, maar aan wie ligt dat dan? Aan degene die gewoon zo iets in een map upload en verwacht dat alles automagisch werkt? Of aan degene die alleen vermeld dat uploadfunctionaliteit standaard werkt in FCKEditor?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1