[VISTA mce] MCE IR toetsenbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10-2025
Hoi allen,

Recentelijk heb ik een MCE remote toetsenbord aangeschaft om vanuit m'n luie bank te kunnen internetten, e.d.
Alleen hij doet het niet! Als ik op een toets druk dan zie ik de rode led in de IR ontvanger erop reageren, maar MCE vista doet niets. Als ik overschakel naar windows dan ook al geen reactie :-(

Moet ik iets extra doen in Vista om deze actief te krijgen?

Wat ik al gedaan heb:
- Vaste muis en toetsenbord van de PC afgehaald.
- Toetsenbord ge-unlocked (jawel)

Mijn configuratie:
- Vista Home Premium 32bits OEM
- Philips RC4370 MCE remote
- Microsoft IR ontvanger (tenminste, hij heeft exact dezelfde vorm, maar geen Microsoft logo erop staan)
- Asrock 880dual Pro mobo
- 2.6 MHz Celeron
- 2GB geheugen
- Hauppauge 350TV kaart

Iemand ideeën? :|

• 1972
Probleem gevonden:

Het toetsenbord werkt wel op een afstand van 15 cm (!) van de IR ontvanger! Ik denk dat ik 'm maar eens ga ruilen :'(

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
1972 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 13:02:
Probleem gevonden:

Het toetsenbord werkt wel op een afstand van 15 cm (!) van de IR ontvanger! Ik denk dat ik 'm maar eens ga ruilen :'(
Domme vraag, maar er zit niet toevallig nog een beschermplasticje op het oogje van de AB/ontvanger?

• 1972
Haha, geen domme vraag maar het was wel het eerste wat ik controlleerde nadat ik zag dat ie alleen maar op een korte afstand werkte ;)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
hm ik had dat toetsenbord ook, icm microsoft mce remote...moet wel zeggen dat de afstandsbediening veel beter werkt qua signaal dan het toetsenbord.

kan de afstandsbediening 180 graden van de pc af richten en dan komt het signaal nog door, met het toetsenbord moest ik er echt recht voor zitten, maar haalde wel 5 meter..