Sapphire Ati X1950GT onstabiel in Vista.

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb geregeld met mijn ATI adapter van die vervelende driver resets, met van die meldingen dat de driver hersteld is door middel van een tooltip.
Regelmatig blijft een spel dus hangen tijdens het spelen, tot zelfs helemaal hangen dat de PC gefreezed staat (TB reageert niet meer).
Zelfs als ik gewoon met Windows Vista Aero bezig ben komt het nog wel is voor (meestal in combinatie met TV kijken via de ATI mpeg2 decoder / deinterlacer)
Spel als MotoGP 2007 sluit nog wel is af, maar dat heeft denk ik met iets anders te maken.
Echter BMW M3 Chalange, Race07, MotoGP 2007, hebben allemaal last van die vervelende hangers, en als ik terugkeer in windows tooltips dat de driver gereset moest worden.
Op die momenten gaat de fan ook zeer hard draaien, dus daar kan ik het aan herkennen.

Nu vraag ik mij af wat ik hier aan kan doen, ik heb de nieuwste drivers van Ati, en draai Windows Vista X86, ook in Vista X64 had ik dit probleem!
Waar kan het aan liggen, is het incompabiliteit met de Ati Vista drivers en de X1950GT?

Systeem:

C2D e6600 @ stockspeed
2x 1gb pc6400 OCZ @ 800mhz 4-4-4-15 2.1volt
Asus p5b deluxe
Sapphire X1950GT
Windows Vista Business