Toon posts:

problems interrnet

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sedert vanmorgen ligt alles plat, netwerk en internet, Alles heeft goed gewerkt, heb 4 pc's met 2 laptops draaien, maar connecten met internet gaat alleen maar met 1 pc, dezelfde kabel van pc in laptops of andere pc's gedaan werken dan niet, allen draaien op win XP pro met licentie, Kom wel in de portal maar op automatisch ip zetten kabel erin en krijg de melding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden, heb geen idee meer waar het aan ligt, modem (Zyxel 2602-R) kan niet brak zijn, modem verscheiden malen naar fabrieksinstelleingen gezet

provider xs4all, voorheen demon

heeft iem er nog een idee
groetjes
asoek

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 22:01

samo

yo/wassup

Ik kan vrij weinig informatie uit je post halen. Wat bedoel je met 'portal'? Heb je een bedraad of draadloos netwerk? Welke lampjes (opschrift) branden er? Zitten er nog andere apparaten tussen en staan ze aan? Anders morgen maar even de helpdesk bellen, die kunnen met je naar een oorzaak/oplossing kijken. Van af 9 uur, gewone telefoonkosten... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

VisionMaster

Security!

Ik heb zelf ook zo'n Zyxel 2602, maar vind het helaas het minst stabiele apparaat in mijn netwerk. Het valt soms uit, vooral met de wifi.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
neen nu is het alleen maar bedraad van modem naar pc1 werkt maar bedraad met de zelfde kabel naar pc 2,3 en 4 en beide laptops krijg ik domweg de melding beperkte of geen verbindingsmogelijkheid

Verwijderd

Topicstarter
met portal bedoel ik de site map de zyxel 2602 oftewel het configuratiescherm

• samo

samo

yo/wassup

Dus je krijgt op je computer de melding 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheid', maar ziet wel de zyxel pagina. Doe eens start > uitvoeren > cmd > ok > ipconfig en post dat hier. Misschien kunnen we daar wat uit halen.

Verwijderd

Topicstarter
samo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:05:
Dus je krijgt op je computer de melding 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheid', maar ziet wel de zyxel pagina. Doe eens start > uitvoeren > cmd > ok > ipconfig en post dat hier. Misschien kunnen we daar wat uit halen.
Dit is van de pc met internet

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Aad>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: adsl.xs4all.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 83.160.208.23
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 83.160.208.1

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat ding staat te sip spoofen en je router staat uit zo te zien

je pc heeft een echt ip adres, en gaan prive e.g. 10.* 192.168* adres die normaliter door een router uitgedeeld wordt

gr, de helpdesk

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 21-10-2007 23:57 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al vermeld heb had je kunnen lezen dat ik 1 pc direct op de modem aangesloten had zonder tussenkomst van een rouuter maar mij gaat het om dat ik op andere pc's geen verbinding tot stand kan laten komen met dezelfde kabel aan dezelfde modem, krijg de melding van een beperkte verbinding etc.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

ok, begrijpen wij het nou goed (want je opstelling klinkt een beetje anders dan anders...):

Je opstelling is:

code:
1
2
modem -> PC
      -> router -> 3x PC + laptops

Dat klinkt vaag... wat ik denk dat er gebeurt is dat jou internet verbinding simpelweg 1x een publiek IP adres uitgeeft (standaard bij iedereen). Als de PC achter de modem dat ip adres heeft ontvangen van xs4all, dan kan je router er niet nog 1 aanvragen. Dat is meestal onmogelijk gemaakt (mits je een business ADSL hebt met meerdere publieke IPadressen (ivm servertjes enzo).

Als die opstelling van mij als schets klopt, dan moet je het eigenlijk veranderen in:

code:
1
modem -> router -> 4x PC + laptops

Ow en please gebruik: ipconfig /all ipv alleen ipconfig

[ Voor 186% gewijzigd door VisionMaster op 22-10-2007 00:20 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:06:
zoals ik al vermeld heb had je kunnen lezen dat ik 1 pc direct op de modem aangesloten had zonder tussenkomst van een rouuter maar mij gaat het om dat ik op andere pc's geen verbinding tot stand kan laten komen met dezelfde kabel aan dezelfde modem, krijg de melding van een beperkte verbinding etc.
En zodra je die melding hebt, kan je alsnog de "portal" bereiken?
Via welk adres bereik je die portal dan? En welke informatie staat er op dat moment in ipconfig?

Verwijderd

Topicstarter
VisionMaster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:08:
hier stond onzin, althans... er is meer info bij gekomen, effe nog een keer nadenken ;)
info???

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Niet te snel ongeduldig achter elkaar posten met te weinig inhoud, dat vervuild je eigen thread ;)

Met een post tussendoor had je toevallig iets meer informatie gegeven over je opstelling, omdat je start post niet duidelijk is. We missen vooral hoe je het aan elkaar hebt gesloten precies. Wat zit aan wat.

Ik heb mijn vorige post geedit binnen enkele minuten, die vragen lijken me interessant om even te bekijken en beantwoorden om je te helpen. :)

offtopic:
I'm with Fish...

[ Voor 46% gewijzigd door VisionMaster op 22-10-2007 00:21 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:06:
dat zyxel ding is al een router ...... je kon ook eens je best doen om een fatsoenlijke beschriving neer te zetten en met relevante info te komen dude

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jongens het emige waar ik niet uit kan komen is dat wanneer ik pc1 aansluit op mijn modem zonder tussenkomst van een router o.i.d. ik gewoon een ip krijg en kan gaan internetten.
Sluit ik dezelfde kabel op pc2 pc3 pc4 laptop1 en laptop2 aan op de modem zonder router ik een beperkte verbinding melding krijg en ook niet kan internetten,
Alles heeft naar behoren gewerkt tot vanmorgen
Modbreak:Deze..

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 22-10-2007 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:20:
[...]

dat zyxel ding is al een router ...... je kon ook eens je best doen om een fatsoenlijke beschriving neer te zetten en met relevante info te komen dude
ok maar hij staat in bridge functie
Modbreak:.. en deze..

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 22-10-2007 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
[Sorry Visiomaster maar ik heb alleen pc1 aangesloten op mijn modem zonder router maar waarom krijg ik bij die andere pc's de melding beperkte verbinding
Modbreak:en deze post hadden dus prima in 1 post gekund.

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 22-10-2007 11:42 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:24:
[...]

ok maar hij staat in bridge functie
Argh... post niet nooit dubbel driedubbel achter elkaar please...

Nogal logisch dat het niet werkt. Je IP adres wordt gegeven aan het Mac adres (http://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres) van je netwerkkaart van je eerste PC in dit geval. Dat kan je niet eindeloos blijven omsteken, omdat je provider dat niet toestaat. Vroeger had je bij Casema pech voor het leven, want om je IP-adres MAC-adres binding los te laten mocht je de helpdesk bellen!

Je kan eventueel in je commandbox invullen:
ipconfig /release (geloof ik)

Dan laat je die binding weer los en moet je het enkelt en alleen doen via de router. Al je PC's en laptops moet je nooit direct aan je internet hangen (althans... niet met je huidige niet-zakelijkse multi-IP-adres abonnement lijkt het). Je router deelt je netwerk, die kans moet je het geven.

Als je pech hebt dan is de binding met je IP-adres vast en moet je wachten tot er een refresh gedaan wordt bij xs4all in hun DHCP. Dat kan wel eens 12 uur kosten. Misschien sneller als het vriendelijker is opgezet. :)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

Mischien heeft de PC1 wel het juiste MAC Adres, waardoor het wel een IP-adres krijgt toegewezen wanneer het direct verbonden is met het modem, en de andere PC's niet?

Wat gebruik je trouwens om te netwerk te delen - een router? Kan je hat MAC address van PC1 niet klonen in je router, en daarna gewoon alles weer normaal aansluiten (router achet modem, en PC's + Laptops achter de router)?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dus uitzetten vannacht .. 2e router weer in en morgen weer aanzetten

Iperf

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

lordsnow schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:31:
Mischien heeft de PC1 wel het juiste MAC Adres, waardoor het wel een IP-adres krijgt toegewezen wanneer het direct verbonden is met het modem, en de andere PC's niet?

Wat gebruik je trouwens om te netwerk te delen - een router? Kan je hat MAC address van PC1 niet klonen in je router, en daarna gewoon alles weer normaal aansluiten (router achet modem, en PC's + Laptops achter de router)?
Gezien dat het geen @Home of Casema is hoeft het MAC adres klonen niet perse. Om het snel te testen is het handig, maar ik raad de TS dan wel effe aan om de Wikipedia link naar MAC adres te volgen in de Nederlandse en Engelse taal.

In dit geval zit de PC1 direct op de modem en heeft het publieke IP adres te pakken, maar die had de NAT router moeten hebben om het verder te delen :)

Als 'straf' zou je alles uit moeten zetten en moeten wachten tot de MAC-adres en IP-adres binding is verlopen. 'Straf' is tussen haakjes gezet, omdat je anders waarschijnlijk nog wel effe bezig bent om het MAC adres te klonen in je router, terwijl het echt niet nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door VisionMaster op 22-10-2007 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk myReact van lordsnowBekijk de gallery van lordsnowBezoek homepage van lordsnowBerichten: 1315
Reg. datum: 07 maart 2000
--------------------------------------------------------------------------------

Beste lordsnow

om mijn netwerk te delen gebruik ik een sweex (ja ik weet het) router, ik ga zeker dit macadres klonen naar de router, opstelling was altijd modem gaat naar router, pc's bedraad naar router en senao draadloos naar router pc3 en pc4 en laptop1 en laptop2 zijn draadloos

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu alles uitzetten en laat het zeker 12 uur uit maar wanneer het weer werkt horen jullie ook weer van mij, welterusten en dank jullie wel

aad

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:43:
ik ga nu alles uitzetten en laat het zeker 12 uur uit maar wanneer het weer werkt horen jullie ook weer van mij, welterusten en dank jullie wel

aad
En zet als eerste die router aan de kabel en niet de PC als eerst, anders kom je nog niet verder ;)

• samo

samo

yo/wassup

twee uur uitzetten is voldoende... :-)

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat je oplossing heel simple is.

Probeer in deze volgorde.

Sluit je pc's aan via je router en je router wer op je modem.
schakel wel even je wifi uit.

haaal je modem en router van het stroomnet en wacht 30 sec tot 1 minuut.
breng eerst je modem online wacht tot al je lampjes branden.
als dit is gebeurd schakel dan pas je router in.
ga achter 1 van je machines zitten en op je cmd <Start >uitvoeren/run typ CMD>
in Cmd typ ipconfig /release druk op enter.
Confermeer ip adres = 0.0.0.0
typ in cmd ipconfig /renew
confermeer ipadres 192.168.x.x
probeer nu een pagina te openen.

ik ga er van uit dat je modem teveel mac adressen in zijn tabel heeft zitten.
dit omdat je waarschijnlijk hebt geprobeerd je pc rechstreeks op het modem aan te sluiten.
als je indeze volgorde je netwerk reset zou alles weer moeten werken.

soms kan het even duren en moet je je modem een paar keer een harde reset gevn (stroom eraf) voor alles weer werkt.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 01:08:
Persoonlijk denk ik dat je oplossing heel simple is.

Probeer in deze volgorde.

Sluit je pc's aan via je router en je router wer op je modem.
schakel wel even je wifi uit.

haaal je modem en router van het stroomnet en wacht 30 sec tot 1 minuut.
breng eerst je modem online wacht tot al je lampjes branden.
als dit is gebeurd schakel dan pas je router in.
ga achter 1 van je machines zitten en op je cmd <Start >uitvoeren/run typ CMD>
in Cmd typ ipconfig /release druk op enter.
Confermeer ip adres = 0.0.0.0
typ in cmd ipconfig /renew
confermeer ipadres 192.168.x.x
probeer nu een pagina te openen.

ik ga er van uit dat je modem teveel mac adressen in zijn tabel heeft zitten.
dit omdat je waarschijnlijk hebt geprobeerd je pc rechstreeks op het modem aan te sluiten.
als je indeze volgorde je netwerk reset zou alles weer moeten werken.

soms kan het even duren en moet je je modem een paar keer een harde reset gevn (stroom eraf) voor alles weer werkt.
Het aantal mac-adressen dat te veel is geregistreerd, is 1 :)

De modem staat blijkbaar in bidge mode en de PC stond daar direct aan ipv de router. Dus de DHCP requests van PC1 kwamen bij de ISP uit en kreeg het publieke IP ipv de router. Dus als je pech hebt dan moet je wachten tot de DHCP lease verlopen is en dat kan zijn 1 uur, 2 uur, 12 uur of 24 uur.

En het releasen van je eigen IP adres en die opvragen bij een router vanaf de PC kant is makkelijk en je router heeft ook geen beperkingen, maar je ISP kan die wel hebben, want anders zou je de DHCP server nogal zwaar belasten. Of anders gezegt, je kan ze ontlasten door meer eenvoudigere cachebare statements bij te houden voor een langere periode. Dat maakt de load op je servers voorspelbaarder ;)

• samo

samo

yo/wassup

Bij xs4all is de dhcp lease tijd 2 uur. Inderdaad is het probleem dat de modem op bridged staat, en de router is uitgeschakeld. Modem 2uur uit, router erachter, en alles werkt weer.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste asoek..

Zou je in het vervolg niet meer achter elkaar willen posten. Dat nutteloze kickgedrag is nergens voor nodig, en al helemaal niet nodig om half 1 's nachts 8)7

verder zou het wel wijs zijn om eens te verdiepen in de werking van een netwerk enzo, want ik krijg een soort klok/klepel of melk/tepel** gevoel.
Zie eventueel: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

** melk horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.