Grote Topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Wat mij opvalt is dat tegenwoordig de topics steeds groter worden. voorheen werden deze rond de 40 pagina's gesloten daar waar nu deze ruim de 60 passeren.

zie [Ervaringen] Partyfotografie deel 8

Is dit veranderd in de GoT policy??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vroeger waren er technische redenen om zo ronde de 1000 postings een slot aan een topic te hangen. Tegenwoordig gaat dat niet echt meer op en wordt dat meer gedaan om met een fris nieuw deel te kunnen starten. Soms wordt er echter gekozen een topic door te laten lopen, het ligt een beetje aan hoe de locale crew ermee omgaat en wat voor soort topic het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Aha.. Het viel mij op dat er steeds meer topics boven de 40 pagina's uitkwamen vndaar deze vraag.

Worden er geen richtlijnen meer aangehangen? Ik weet dat een beleid dynamiche moet kunnen werken maar idd wat SmartDoDo ook aangeeft, je Topic krijgt weer een Frisse neus. en de TS wordt regelmatich weer netjes up-to-date geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

To_Tall schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:47:
Aha.. Het viel mij op dat er steeds meer topics boven de 40 pagina's uitkwamen vndaar deze vraag.
Dat is natuurlijk afhankelijk van je eigen instellingen van het aantal berichten per pagina :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:53:
[...]

Dat is natuurlijk afhankelijk van je eigen instellingen van het aantal berichten per pagina :)
Wat hij probeert te zeggen (en dat weet jij best ;)) is dat de grens van 1k weg is....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zijn wel wat wijzigingen doorgevoerd de laatste tijd: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het viel mij ook op, ja :) Groot nadeel voor mij is dat ik ooit in een ver verleden in een "groot" topic gereageerd heb maar daar nu niets meer mee heb. Maar doordat het topic maar open blijft, blijft hij maar in mijn "My React" staan :) Vandaar dat ik ook al een paar keer een TR gedaan had, die nu begrijpelijk genegeerd is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Het houd nu dus in.

groot ervaaringen topic. Iedereen verteld zijn ervaaring met het betrefende product. en deze kan ongelimiteerd open blijven staan. Dus ipv. Het grote ervaarin product 65 blijft het bij 1??

Of zit er uiteindelijk toch nog een limiet aan? ik zie al topics van +5000 reacties voor mij :+
Ik denk aangezien er veel mensen tijdelijk plaatjes en linkjes plaatsen in deze topics on overzichtelijk gaat worden.

of is hier al een richtlijn voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Room42 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:31:
Het viel mij ook op, ja :) Groot nadeel voor mij is dat ik ooit in een ver verleden in een "groot" topic gereageerd heb maar daar nu niets meer mee heb. Maar doordat het topic maar open blijft, blijft hij maar in mijn "My React" staan :) Vandaar dat ik ook al een paar keer een TR gedaan had, die nu begrijpelijk genegeerd is.
Of het begrijpelijk is dat zo'n TR genegeerd wordt weet ik niet. Het lijkt mij niet zo verkeerd om in zo'n geval te laten weten waarom er niets met zo'n TR gedaan wordt, juist omdat het beleid niet overal op dezelfde manier toegepast wordt. Iets dat ook voor Invulling en behandeling Grote Topics aangepast geldt.

Het telkens weer verschijnen van een topic in je post history vind ik overigens wel een reden om na bepaalde tijd een nieuw topicdeel te openen. Iets waar volgens mij in een nieuwe React versie een "oplossing" voor is.
To_Tall schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:25:
Of zit er uiteindelijk toch nog een limiet aan? ik zie al topics van +5000 reacties voor mij :+
Die zijn er al :).
Ik denk aangezien er veel mensen tijdelijk plaatjes en linkjes plaatsen in deze topics on overzichtelijk gaat worden.
Hoe bedoel je dit? Als je afbeeldingen en links bedoelt die niet meer werken zit; dit heb je nu ook al als je terug gaat kijken in oude delen. Het zal verder, zoals SmartDodo zegt aan de locale crew liggen hoe met met "grote" topics omgaat.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
PromoX schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:38:
[...]

Hoe bedoel je dit? Als je afbeeldingen en links bedoelt die niet meer werken zit; dit heb je nu ook al als je terug gaat kijken in oude delen. Het zal verder, zoals SmartDodo zegt aan de locale crew liggen hoe met met "grote" topics omgaat.
Simpel...

Meestal als ik een topic open wil ik een TS lezen.. en mocht het een ervaaringen topic zijn dat is het meestal de eerste 20 tot 40 posts doorlezen. Als er dan linkjes in staan die mij interesant lijken en je klikt hier op en ze zijn offline ja dan lees ik 9 van te 10 keer niet verder in het toppic Dit omdat deze dan een jaar of zelfs ouder blijkt te zijn.

Zelfde met een ervaaringen topic als in de HK waar veel plaatjes in voorkomen. Dan doen de meeste plaatjes het niet meer omdat de webserver offline is of plaatjes niet meer beschikbaar is.

zie een topic als een lang stuk touw. tot een bepaalde lengte hou je de lijn goed strak en gaat deze niet doorhangen, maak je deze te lang zal hij gaan doorhangen.

Deze voorvallen gebeuren namelijk niet als de je regelmatig een nieuwe lijn aanmaakt. extra bij koment voordeel is dat er ook sneller nieuwe informatie in de TS wordt geplaats wat erg handig kan zijn voor mensen die niet 60+ pagina's door willen lezen.

Mischien licht het aan mij maar het oude beleid was in mijn ogen veel beter en kon je ook beter op de TS bouwen.. Als je over een jaar kijkt naar een Topic als [TV] het grote Samsung ervaaringen Topic. en de TS blijft zoals hij nu is. zit je met een TS die zwaar verouderd is. omdat niemand hem update.

P.S. Ik wil verder niet het nieuwe Topic beleid de grond in boren. Ik ben het mee eens stilstand is achteruitgang.

Maar stel wel zelf de vraag waarom is het handig om een Topic over de +50000 heen te trekken. de Eerste Pagina's zullen na een half jaar way out of date zijn.
Wat is nu dus de EOL van een een topic. Mischien moeten we deze dan niet aan het aantal posts koppelen als in het oude beleid. maar mischien moet je een populair topic niet langer dan 3 of 6 maanden actief houden en na deze periode een nieuw Topic openen. waar dus nieuwe relevante informatie in de TS gezet kan worden.

[ Voor 15% gewijzigd door To_Tall op 22-10-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:31:
Irritant ja, ik ken het :+

Anyway, er staat me iets van bij dat in een volgende versie van React een 'unMyReact'-knopje zou komen :)

Wbt dat limiet, het wordt inderdaad vaak nog op 1000 posts gehouden, of in sommige subfora op 500. Dit om het lekker overzichtelijk te houden, en zodat er altijd een frisse TS blijft enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Belangrijkste om te weten: er is geen technische limiet meer (mbt performance), dus de nog bestaande grote topics worden afhankelijk per subforum gesloten na x aantal posts voor diverse redenen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

En als je denkt dat een specifiek topic te lang open staat kan je natuurlijk altijd een TR indienen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

To_Tall schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:47:
zie een topic als een lang stuk touw. tot een bepaalde lengte hou je de lijn goed strak en gaat deze niet doorhangen, maak je deze te lang zal hij gaan doorhangen.

Deze voorvallen gebeuren namelijk niet als de je regelmatig een nieuwe lijn aanmaakt. extra bij koment voordeel is dat er ook sneller nieuwe informatie in de TS wordt geplaats wat erg handig kan zijn voor mensen die niet 60+ pagina's door willen lezen.
Dit staat natuurlijk los van of er wel of niet een topicdeel aangemaakt wordt. Dit ligt meer aan de topicstarter die op een gegeven moment de TS niet meer update. Het gebeurt nu ook wel eens dat er een nieuw deel aangemaakt wordt en dat er enkel een kopie gemaakt van de vorige TS.
In zo'n geval kun je natuurlijk een TR aanmaken met het verzoek dat de mods erop letten dat een volgend topicdeel aangemaakt wordt door iemand die 'm wel wil bijhouden.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BtM909 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:38:
Belangrijkste om te weten: er is geen technische limiet meer (mbt performance), dus de nog bestaande grote topics worden afhankelijk per subforum gesloten na x aantal posts voor diverse redenen :P
Prima!.. Mag ik dan een lijstje bij welk subforum ik wat kan verwachten? (Serieus) :)

Lees hieronder :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:10:
[...]

Prima!.. Mag ik dan een lijstje bij welk subforum ik wat kan verwachten? (Serieus) :)
In de FAQ van het subforum staat dat.
Pagina: 1