WLAN device achteraf in te bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• jake359nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-01 14:33
Ik heb een Compaq Presario V4202EA laptop zonder WLAN-module erin.
Nu werd dit apparaat destijds ook geleverd met WLAN-module erin.
Is deze module achteraf alsnog in te bouwen en zoja, hoe kom ik aan zo'n ding?
Er hoort ook een knop met LED bij, dus dat betekent ook een ander bovendeksel?

Jacob

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
En heb je al aan een antenne gedacht?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Je kan gewoon een externe PCMCIA kaart inpluggen ...

* geen opvijstoestanden
* geen ingebouwde antenne nodig
* geen ander frontje

Afbeeldingslocatie: http://www.tuxhardware.de/images/C54RC-1b.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door bartgabriels op 21-10-2007 19:47 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

Waarschijnlijk gaat er gewoon een standaard mini-pci kaartje in, dat is het probleem niet. Ik snap niet echt wat je bedoeld met die knop met LED.
De antenne die je nodig hebt voor ontvangst waar Roberto waarschijnlijk op doelt zit meestal al ingebouwd, het uiteinde daarvan dat op het pci kaartje moet komen zal bij die aansluiting in de buurt vastgetaped zitten.

Maar je kan ook een PCMCIA adapter nemen natuurlijk ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Haan schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:49:
Waarschijnlijk gaat er gewoon een standaard mini-pci kaartje in, dat is het probleem niet. Ik snap niet echt wat je bedoeld met die knop met LED.
De antenne die je nodig hebt voor ontvangst waar Roberto waarschijnlijk op doelt zit meestal al ingebouwd, het uiteinde daarvan dat op het pci kaartje moet komen zal bij die aansluiting in de buurt vastgetaped zitten.

Maar je kan ook een PCMCIA adapter nemen natuurlijk ;)
Idd antenne is over het algemeen geïntegreerd en moet je aansluiten als 2 draadjes.
Makkelijk te doen. Het uitelkaar halen van je case is waarschijnlijk het meeste werk.

Wat ik wel vergeet is dat mini-PCI kaartjes moeilijk te vinden zijn voor een schappelijke prijs.
Ze zijn er wel maar je moet even speuren. Ik heb zelf een msi versie in mijn laptopje gebouwd voor onder de 20 euries. Werkt uitstekend.

[ Voor 14% gewijzigd door rm_a_rayman op 21-10-2007 19:56 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
Het is, zeker in het verleden, nog wel is voorgekomen dat fabrikanten 2 verschillende behuizingen gebruikte voor met en zonder WIFI. Daarbij was het dus amper/niet mogelijk om achteraf nog een minipci WIFI adapter in te bouwen omdat er gewoon geen antene in zat. Daar de behuizing in dit geval duidelijk anders is dan de versie met WIFI ben ik hier een beetje bang voor.

Controleer dus eerst of je wel een antene hebt. Aan de onderkant zitten diverse klepjes. Een van die klepjes is van het mini-PCI compartiment. In dat compartiment moet een aansluiting voor de antene aanwezig zijn. (Gewoon kijken of er iets van een kabeltje is dus).

Als dat er in zit, dan ben je al een stap verder en kun je gaan uitproberen. Doe er een willekeurig mini-PCI kaartje in en kijk of dat last heeft van het gebrek aan een schakelaar. Deze schakelaars blokkeren de boel namelijk meestal softwarematig (via de driver). Met andere woorden, met een beetje geluk werkt het.

Zit die antene er niet in of is de knop echt noodzakelijk, dan kun je het wel vergeten. Een antene inbouwen is erg moeilijk gezien je rekening moet houden met exacte lengtes voor de antene zelf (anders verpest je het signaal) en ruis van de laptop. Zit de knop er niet bij, dan zou je nog kunnen gaan kijken of het moederbord niet toevallig over die aansluiting beschikt. Dan zou je daarop een eigen bouwsel kunnen aansluiten. Maar een nieuwe behuizing kopen om die knop te krijgen is ondoenlijk tenzij je een flinke beurs hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Nijn op 21-10-2007 20:06 ]

Pagina: 1