Hoe kopieer ik een audio-cd?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 02:16
Hoe krijg ik het voor elkaar om een GEWONE audio-cd te kopieren? Ik heb er een cd/dvd schijfkopie van gemaakt, maar als ik de schijf vervolgens weer brand, doet m'n gewone cd-speler er niks mee. Ik begrijp er echt geen reet meer van. Ik hoop dat het schijfhulpprogramma / disk utility in Leopard verbeterd is. Ik kopieer het anders voortaan wel weer gewoon onder Windows :X met Clonecd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

k doe het altijd met nero. makkelijker kan niet en het werkt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Anoniem: 177151 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:10:
k doe het altijd met nero. makkelijker kan niet en het werkt altijd
Maar ach Nero is volgens mij nog niet beschikbaar onder OsX ;) Ik zou gewoon toast gebruiken? Kan Itunes ook niet gewoon branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Het kan gewoon via iTunes.. Gooi je cd in je mac, sleep alle nummers naar je library en dan in een nieuwe playlist.. die kan je dan branden... anders kan je Disco gebruiken..

www.discoapp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

oh lol k had niet eens gezien dat het over apple gaat :)
oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Disk utility is alleen gemaakt om dingen met data-dis[kc]s te doen.

Als je een app wilt die echt alles kan qua cd's en dvd's branden (op een ding na: overburnen :/) moet je naar Roxio's Toast kijken. Dat kan meer (op dus overburnen na) dan Nero.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Er is het gratis progje LiquidCD waar ik volgens mij goede kopietjes van audio CD's mee heb gemaakt. Of anders inderdaad Toast (van Roxio) of Disco (van Form Over Function Ltd.). Disco is redelijk betaalbaar maar hangt soms m'n hele systeem op als ik meerdere audio CD's achter elkaar probeer te kopieren dus ik raad je aan het programma even te ^Quitten tussendoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 21-10-2007 19:53 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 20:05

Sebazzz

3dp

Doe je de CD niet te snel branden? Ik heb eens gehad dat een te snel gebrande CD het niet goed deed.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je hebt niet toevallig die schijfkopie als bestand op de cd gebrand? En anders kun je nog kijken naar Burn of Toast.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

^^ Burn (is wat goedkoper dan Toast)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Daedalus schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 19:55:
Je hebt niet toevallig die schijfkopie als bestand op de cd gebrand? En anders kun je nog kijken naar Burn of Toast.
franssie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:00:
^^ Burn (is wat goedkoper dan Toast)
Met Burn kun je geen audio-CD's kopiëren.

Oh, en in LiquidCD: Je moet het "Others" icoon aanklikken en dan "Copy and Burn" uit het Disk-menu hebben, dat is niet helemaal intuïtief.

[ Voor 26% gewijzigd door Zpottr op 21-10-2007 20:08 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Nogmaals: hiervoor is iTunes bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51

Nietzman

Woei!

Hoezo, iTunes importeert de CD dan toch eerst naar een lossy formaat? Dat lijkt me nou net een van die dingen die je niet wilt als je gewoon even een CDtje wilt kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 07:53
Nietzman schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:50:
Hoezo, iTunes importeert de CD dan toch eerst naar een lossy formaat? Dat lijkt me nou net een van die dingen die je niet wilt als je gewoon even een CDtje wilt kopieeren.
Tenzij je hebt ingesteld dat importeren in iTunes met een lossless codec moet gebeuren :)

Maar zoals gezegd, Toast werkt uitstekend maar kost wel wat centjes. Als de kwaliteit niet heel erg boeit is iTunes een prima alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Afdak schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:39:
Nogmaals: hiervoor is iTunes bedoeld!
Onzin, iTunes is hier niet voor bedoeld. En een van de redenen om niet iTunes te gebruiken is dat FreeDB queries niet meer gaan werken met een door iTunes gebrande CD.

Maar gezien de radiostilte van TS vraag ik me af of hij het allemaal wel zo interessant vindt...

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 23-10-2007 16:13 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Max is een prima programma om cd's te rippen. Vervolgens kun je het eerder genoemde Burn gebruiken om dit als een muziek cd te branden. Beide programma's zijn gratis (en OSS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Zpottr schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:12:
[...]

Onzin, iTunes is hier niet voor bedoeld. En een van de redenen om niet iTunes te gebruiken is dat FreeDB queries niet meer gaan werken met een door iTunes gebrande CD.

Maar gezien de radiostilte van TS vraag ik me af of hij het allemaal wel zo interessant vindt...
Gezien de formulering van de startpost met zo'n toontje 'ik zeg wel dat ik weer onder windows ga branden, dan lopen al die apple fanboys extra hard voor me' vind ik het zelf i.i.g. al niet interessant meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:37
overbodig

[ Voor 113% gewijzigd door orillion op 23-10-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 02:16
Anoniem: 37864 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:18:
[...]

Gezien de formulering van de startpost met zo'n toontje 'ik zeg wel dat ik weer onder windows ga branden, dan lopen al die apple fanboys extra hard voor me' vind ik het zelf i.i.g. al niet interessant meer :P
Ja, daar zat inderdaad wel een toontje in he! Dat komt omdat ik net een hele tijd had zitten prutsen en het maar niet wou lukken. Ik wist dat je ergens voor cd/dvd master kon kiezen en volgens mij had ik dat ook gedaan, maar het branden wilde maar niet lukken. En ik heb toch wel vaker images gemaakt op die manier. Maarja. Ik zal die tools die jullie noemden eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ik ga eens proberen een CD te rippen met de disk util en dan te branden met burn. will get back later (ik zou denken dat dat moet lukkken maar ik zie al ca 5 jaar het nut van een CD ipv backup niet meer in)
//edit: verrek - het wil echt niet, ik heb geen rechten om de CD naar mijn desktop te slepen....
Met toast werkt het waarschijnlijk wel maar da's geen uitdaging.
Dat branden met Burn gaat wel lukken maar ikmoet er dus een .iso van zien te maken oid. ff googlen

/Burn werkt inderdaad niet mee:
'Scaning disks*:
In the Items menu you can scan for disks. Most disks can be used as images. Audio CD disks can't be copied, because these disks don't contain a filesystem.'

[ Voor 57% gewijzigd door franssie op 23-10-2007 22:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:02
Als je X11 draaien hebt XCDRoast of SimplyBurns. Er zijn genoeg gratis programmaatjes te vinden waarmee je CD's kunt kopieren. Als je al helemaal 1337 wil zijn, gebruik je de command line.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Terminal:
Last login: Tue Oct 23 13:54:54 on ttyp1
Welcome to Darwin!
ibook:~ fransdijkstra$

X11:
ibook:~ fransdijkstra$

en dan? een cd, ls etc ken ik wel maar een audio cd copy vanaf de command line lukt me niet :S

//edit:
http://sourcewell.berlios...+or+DVD+Writing&with=S%25

Afbeeldingslocatie: http://simplyburns.berlios.de/screenshots/SimplyBurns-rev180-DuplicationMode-small.png

hmmm, dat zou het kunnen doen, thanks!

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 24-10-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:51

Nietzman

Woei!

franssie schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:03:
*knip
Dat branden met Burn gaat wel lukken maar ikmoet er dus een .iso van zien te maken oid. ff googlen

/Burn werkt inderdaad niet mee:
'Scaning disks*:
In the Items menu you can scan for disks. Most disks can be used as images. Audio CD disks can't be copied, because these disks don't contain a filesystem.'
Zou je er dan geen image van kunnen maken in de terminal met dd? Die heeft over het algemeen geen boodschap aan filesystems.

[/meedenk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Simply Burns

Freeware en het doet precies wat je zoekt :)

*Spuit 11* :X

[ Voor 9% gewijzigd door SandsOfArrakis op 26-10-2007 12:42 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1