iDVD '08 geeft Multiplexer Error tijdens maken dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil van een aantal foto's een leuke dvd maken en dat wil ik dan doen met behulp van iDVD. Echter geeft iDVD '08 een Multiplexer Error tijdens het maken van die dvd. Het maken van de menu's en slideshows gaat probleemloos, maar zodra de dvd daadwerkelijk gemaakt moet worden, treedt er een fout op:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11d88f1cff6529e28d722cb3d106c9f3/full.png

Diezelfde fout komt altijd bovendrijven, ook als ik een video_ts-folder, een img-bestand of de dvd direct wil laten branden. Ook het branden mislukt met de optie 'Delete Encoded Assets' en het kiezen van een andere theme lost het probleem niet op. Het is iDVD welgeteld één keer gelukt om een dvd te maken, maar dat was een paar weken terug. Sindsdien is het niet meer gelukt.

Zowel Apple Discussions als Google bieden geen mogelijke oplossing. Hoe kan ik die foutmelding verhelpen waardoor iDVD wel een dvd kan branden?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben hier ook erg benieuwd naar want ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

• weeraanmelden
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Lijkt me een bug.
Ik heb dit ook gehad.
Toevallig een DualLayer DVD gebruikt?
Ik kon er alleen omheen door het image naar de harde schijf te maken, en via schrijfhulpprogramma het image te branden op DVD.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Een image gaat ook niet goed bij mij. Hij loopt op alles vast. Bij mij was het trouwens een export uit iMovie die het probleem gaf. Dus niet een slideshow.

• Robin
  • Niet online
Ik heb vanmiddag weer wat dingen geprobeerd, waaronder het kiezen van andere thema's, het kiezen van oudere thema's en het maken van een dvd met maar één menu en enkele foto's. Maar dit mocht alles niet baten, nog steeds krijg ik die error voor mijn neus.

Dit wordt dus grijpen naar andere software, terwijl net die thema's in de smaak vielen...

• weeraanmelden
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Had je dit nu bij een 4.x GB DVD of bij een 8.5 GB (Dual Layer) dvd?
Bij 8.5 GB krijg ik dit wel, bij 4.x GB niet.

• Robin
  • Niet online
Ik krijg bij beide dvd-soorten dezelfde foutmelding, maar iDVD komt niet eens toe aan branden zo te zien. Nadat de menu zijn gemaakt en de foto's zijn verwerkt, gaat het de mist in.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Enig nieuws op dit front? Ik loop tegen het zelfde probleem aan namelijk!

Aan de DVD ligt het niet, want ook al maak je een image of VIDEO_TS dit krijg je deze melding. Zowel via iMovie -> share in media browser (wat resulteert in verkeerde resolutie), als via export naar quicktime DV krijg ik het zelfde resultaat.

Het eventlog laat echter wel wat zien:

1/29/08 11:46:45 AM iDVD[1537] Muxing error at video angle:1 time:[01:21:14:23] GOP:10156 frame:121871
1/29/08 11:46:51 AM iDVD[1537] Video Bitrate Too High 

Het vreemde is echter dat de video lengte slechts 1:21:14:20 is... Ik begrijp er dus bar weinig van...

Dit is ook weer typisch zo'n melding die iedereen lijkt te hebben, maar waar niemand een oplossing voor weet... (met name ook omdat het een nietszeggende foutmelding is die zo te zien een shitload aan oorzaken kan hebben ;) ).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

iDvd 08 is dan ook erg buggy. Ik ben zelf teruggestapt naar iDvd 06.

Ik had last van dvd's waar het menu het soms wel en soms niet deed. Films niet doorstarten, chapters niet werkten, dvd's gewoon niet opstarten in bepaalde standalone spelers.

Ik kon toen OF Final Cut Express kopen (maar had geen zin om weer iets bij te leren, ik had toen haast :+) of terugstappen naar iMovie 06 (die is ook gratis te downloaden btw via de Apple site als je een iLife 08 licentie hebt) en iDvd 06.

Werkt een stuk stabieler. Het is denk ik wachten op een patch, want de klachten zijn niet mis (Apple Discussions forum).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

voodooless schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:30:
Het eventlog laat echter wel wat zien:
1/29/08 11:46:45 AM iDVD[1537] Muxing error at video angle:1 time:[01:21:14:23] GOP:10156 frame:121871
1/29/08 11:46:51 AM iDVD[1537] Video Bitrate Too High 
Ik denk dat de bitrate niets met de lengte maken heeft.
Misschien heeft iDVD 08 een limiet voor een maximale bitrate waar hij mee om kan gaan?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1