Toon posts:

Ingame resoluties met Samsung 226BW

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Heb een vraag over een probleem waar ik toch steeds vaker tegen aanloop, vooral met de wat nieuwere games.

Onlangs een 222BW van Samsung gekocht, met een native reso van 1680x1050. Nou ligt hier mijn probleem als ik de wat nieuwere games speel moet ik verplicht op deze resolutie spelen. Als ik een bv. 1280x1024 instel is dit uiteraard geen widescreen reso en krijg je een vertekend beeld of wazig beeld. Grootste probleem is dat op 1680x1050, een vrij zware resolutie voor games, vaak FPS problemen krijg, maar dus niet lager kan instellen.

Comp is een duo core 2 @ 2,6 met 2 gig intern en een 8600GTS met 320 mb, ik had verwacht dat dit toch voldoende is om de meeste games op deze resolutie te spelen, maar het valt wat tegen eerlijk gezegd.

Hebben jullie enig idee of er een oplossing voor dit probleem is?

alsvast bedankt.

Verwijderd

Kun je niet een lagere widescreenres proberen? Misschien niet zo'n mooi beeld, maar dat zou wat meer FPS kunnen opleveren.

Op wat voor instellingen speel je je spellen (AA, filtering, detail levels etc)? En welke spellen speel je?

Trouwens, ook wel interessant om te weten: hoeveel fps haal je nu gemiddeld met een 1690x1050-instelling?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 11:00 ]

Verwijderd

andere 16:10 resoluties (bijvoorbeeld 1440x900) moet hij normaalgezien mooi weergeven. Een 4:3 resolutie die naar breedbeeld vervormd wordt ziet er inderdaad niet mooi uit. Als een spel enkel 4:3 ondersteunt en je wil degelijk beeld zal je je monitor ook naar 4:3 moeten forceren (met zwarte randen dus) sommige monitors ondersteunen dit hardwarematig. Bij andere modellen zal je dit softwarematig moeten instellen (voor zover ik weet enkel mogelijk bij DVI aansluiting)

Verwijderd

Gewoon de driverinstellingen even aanpassen mbt scaling.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:38:
Gewoon de driverinstellingen even aanpassen mbt scaling.
Dan krijgt ge van die stomme balken...

TS moet even kijken: Heeft hij een 8800GTS met 320MB RAM? Of een 8600GT(S) met 256/512MB RAM? Waarbij de laatste drastisch trager is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

liever "stomme balken" dan lelijk uitgerekt beeld imo ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:21:
liever "stomme balken" dan lelijk uitgerekt beeld imo ;)
Ik liever maximale resolutie, en wat minder scherpe models ;)

(Ik heb ook een afweging gemaakt, minder groot scherm, en krachtigere beeldkaart :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Snake op 22-10-2007 12:25 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ik neem ook aan dat je geen breedbeeld koopt om vervolgens spellen op een 4:3 verhouding te gaan spelen met links en rechts zwarte balken...;)

Verwijderd

Het ligt er volgens mij vooral aan hoe 'mooi' jij spellen wil spelen en hoe gevoelig je bent voor hoge FPS. Ik zit hier zelf ook op 1680*1050 en met een 7900GT was Crysis gewoon goed (in mijn ogen) te spelen. Uiteraard niet alles op high/ultra high.

Gooi het dus gewoon op medium en alles speelt gewoon goed. Als je dit dus niet wilt, dan moet je idd naar andere 16:10 reso's kijken of de scaling aanpassen zodat je met zwarte balken kan spelen.

Verwijderd

...of gewoon een zwaardere videokaart kopen. Een 8600 GTS met 320 MB aan boord bestaat trouwens niet...?

Verwijderd

ik had eerst ook een 8800gts320mb maar vond het ook zeer tegenvallen om op 1680x1050 te spelen.
Dus een upgrade zou geen kwaad kunne

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Hier met een X1950XT gaat spelen op 1680*1050 perfect.

Je zou kunnen proberen om je spellen in te stellen op 840*525? Dan heb je exact dezelfde verhouding en zijn alle pixels gewoon 'groter' en moet het er nog best oke uitzien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Ramon schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:08:
Hier met een X1950XT gaat spelen op 1680*1050 perfect.

Je zou kunnen proberen om je spellen in te stellen op 840*525? Dan heb je exact dezelfde verhouding en zijn alle pixels gewoon 'groter' en moet het er nog best oke uitzien.
Mwa, ik denk persoonlijk dat het dan echt er niet meer mooi uit ziet. Probeer het eens op 1440 x 900 zou ik zeggen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
In theorie zou 840*525 beter zijn omdat elke pixel die je videokaart uitspuugt dan altijd 4 pixels op je scherm is. Dan vallen er dus geen pixels weg en hoeven er door je scherm ook geen berekeningen gedaan te worden die het lelijk kunnen maken.

Maar heb het zelf nooit geprobeerd dus kan het fout hebben :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excusus dat ik niet eerder kon reageren, ben weekje op vakantie geweest ;)

iig, 8600 is een typo dit moet idd 8800 zijn.
Verder de resolutie van 1440x900 kom ik eigenlijk niet tegen in games, het is of native of een normale 4:3 resolutie.

Volgende probleempje dat ik heb, als ik in nvidia control panel de aspect ratio verander en ik klik toepassen dan springt i vanzelf weer naar de oude stand.
Ik vink de optie aan "NVIDIA-scaling gebruiken met vast aspect-verhouding" dit is dus de gene die zwarte balken creërt. Daarna toepassen en springt weer op de optie "Gebruik de ingebouwde schaal van mijn beeldscherm". Geen flauw idee waarom.

Denk dat het toch het meest handige is om op native te draaien en dan toch maar de gfx op medium te zetten hoewel ik dit amper over me hart kan krijgen :P

Bedankt voor alle reacties,
Borgir!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 15:53 ]

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 20:40
De resolutie 840*525 bestaat bij mij niet. Ik heb ook een samsung 1680 x 1050 beeldscherm.

Ik speel meestal op de standaard 720p resolutie (1368 bij 720 oid). Hierbij is het beeld acceptabel.
Pagina: 1