Toon posts:

Op zoek naar een progje om audio naar elkaar te streamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier is de deal, ik ben op zoek naar software om audio te streamen, er is alleen een addertje onder het gras. Skype, msn zijn allemaal niet voldoende, de delay tussen de twee gebruikers mag maar enkele ms zijn. Er mag ook geen timeshifting in zitten.

Ik wil (als er tenminste een oplossing voor is) doormiddel van een audio stream met elkaar kunnen mixen via een verbinding met het internet. Persoon nr1. zet een liedje op, persoon nr2. mixt de tweede plaat in, nr1 mixt de volgende plaat in die nr2 aan het draaien is, en zo omste beurt verder.

Toen ik het met skype teste zat er gewoon een te grote delay tussen het zenden en ontvangen, moet ik gewoon een super verbinding hebben, of zijn er programmaatjes die gewoon sneller kunnen sturen en ontvangen? (kwaliteit van geluid moet nog wel aan te horen zijn.

Alvast Hartstikke bedankt! Ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden, het zou immer keigaaf zijn.

Mvg Frits.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

de delay tussen de twee gebruikers mag maar enkele ms zijn
Wat is de vertraging puur door de netwerkcomponenten? Oftewel: wat is de gemiddelde latency als je een aantal pings probeert?

Ik zou zeggen: fiets naar elkaar toe, da's sneller :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

En wat als persoon 1 en persoon 2 totaal ergens anders wonen? ;)
Dan is naar elkaar toe fietsen toch niet de beste oplossing, de auto is dan veel beter :P
Maar ik denk niet dat er een programma is waarmee je dit kan en er een vertraging is van maar enkele ms...

Verwijderd

Waarom niet, er zijn zat online games met maar delay van tussen 30 en 100ms. Waarom zal dit dan niet mogelijk zijn via audio verbinding ?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 10:56

SpamLame

niks

Streamen en geen delay werkt niet. Afhankelijk van de afstand heb je meer of minder vertraging.
Daarnaast is het protocol ook een afhankelijke, UDP stateless streamen stuurt gewoon, maar een packet missen ga je horen omdat dit niet herzonden wordt. TCP zal een gemiste packet herzenden maar kost je meer overhead en daarmee mogelijke meer delay.

Goed gratis progje om mee te streamen, VLC. Zou zeggen probeer het gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 21-10-2007 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus gewoon pure snelheid is de enige oplossing?

Ik zal VLC is gaan proberen, hartstikke bedankt voor jullie reacties.

ps: ik heb een ov dus auto en fiets zijn niet zo goed idee :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je noemde enkele ms. Dus nogmaals: over wat voor vertragingen hebben we het en hoe verhoudt zich dat tot jouw wensen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik weet dat voor zo snel mogelijke overdracht van audio het gamingchatprogramma Ventrilo de beste keus is. Probeer het eens zou ik zeggen.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Pagina: 1