Toon posts:

PDF pagina in niet leesbare tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik kom er echt niet meer uit.
Heb het volgende probleem,

Ik heb een Samsung ML-1610 printer.
Alle paginas kan ik printen (word, internet, excel), maar als ik een pdf bestand print wordt dit geprint in niet leesbare tekens (denk aan euro tekens,haakjes, copyright tekens etc).

Ik heb verschillende versies Acrobat geprobeerd. Software printer gedeinstalleerd. Alle instellingen van de printer bekeken. Voorkeuren acrobat, maar niets lukt!

Wie kent dit probleem en heeft een oplossing.

Mijn dank

Verwijderd

Welk lettertype wordt gebruikt in het PDF bestand? :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad een behoorlijke kans dat het gaat om een (embedded?) font icm. een printer die dat font niet kent en maar een willekeurige andere pakt. Schakel, als de printer dat kent, in de advanced printersettings font substitution even uit. (Voorbeeld: http://www.sketchpad.net/config-ps-printer-winxp.htm)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 13:44

denivan

de enige

In Adobe reader kan je ook kiezen 'print as image' normaal gezien, dan duurt het wel iets langer , maar heb je meer kans op succes.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Topicstarter
Kan verder geen extra printerinstellingen vinden.

Ik heb nu "print as image"gedaan, en nu doet ie het wel goed!
maar is natuurljik niet de juiste manier.

thanks voor de reacties.