Toon posts:

Is graka fysisch het hoekje om?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een tweetal weken een nieuwe pc:

Gigabyte P35-DS3P
4x1GB G.E.I.L. 667Mhz
Dual Core E6750
8800GTS 640MB 320bit

Heb er terug XP opgezet, want met die rotte Vista draaien de helft van de games nog niet, en er was ook een conflict met de grafische kaart, en volgens 1000den fora op het net ben ik blijkbaar niet de enige die dat probleem ondervond, iedereen had er zijn oplossing voor, natuurlijk werkte daarvan geen enkele bij mij.
Met oa World in Conflict had ik ook echt conflicten met Vista, bizar want WiC is echt wel voor Vista geschreven is, omdat dat spel van Direct X 10 gebruikt maakt.

Maar dit terzijde.

Probleem is nu dat sinds drietal dagen mijn grafische kaart heel bizar doet. Zo erg zelf dat ik denk dat ik 'm beter terugstuur naar Alternate, want ik denk dat ie echt wel fysisch kapot is.

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/931/s6000871800x600hy4.th.jpg

Uiteraard heb ik al alles geprobeerd wat in mij opkwam, zoals oa laatste driver installeren, oudere driver installeren, alle drivers (zoals inf update) van moederbord vernieuwd, tot zelf de kaart in het tweede pcie slot gepropt.

Deze problemen zijn eigenlijk heel traag begonnen. In het begin liep de pc (allicht door de GPU) alleen vast na een half uurtje gamen. Begon met hier en daar wat artifacts (en nee de kaart wordt niet te heet, dat heb ik ook gecontroleerd, komt niet boven de 65 graden uit tijdens gamen)
Dan werd het scherm zoals in de link, cga monitor-achtig, reageerde de pc niet meer en startte dan zelf weer op, om dan weer windows te tonen alsof er niets gebeurd was.
Daarna ging het steeds vlugger en regelmatiger, om dus zoals nu het geval is zijn 'kuren' niet meer kwijt te geraken. Met andere woorden ik krijg het niet meer goed.

De pc draait wel, maar dus zoals je op het plaatje kunt zien. Volgens apparaatbeheer is driver goed geïnstalleerd en zo, maar ik kan niets meer wijzigen aan resolutie of kleurendiepte.

Ik heb nog nooit een fysiek defect aan een hardware onderdeel van een pc gehad, dus weet ik niet echt goed wat doen nu. Is het wel degelijk de kaart zelf?
Stuur ik die dan best terug naar Alternate?

Of zijn er mensen die dit probleem ook al gehad hebben, en mij met zekerheid kunnen zeggen wat nu juist het probleem is?

Bedankt

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Fysisch kapot? :P Bedoel je fysiek?

Tja, als ik je screenie bekijk, dat ziet er niet goed uit... :P Al eens een andere DVI aansluiting (of DVI -> VGA converter) en andere monitor geprobeerd? Drivers gedeïnstalleerd, driversweeper gedaan en de nieuwste drivers erop gezet? Heb je deze kuren ook in het BIOS?

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 21-10-2007 16:44 ]

Verwijderd

Lijkt er op dat je instellingen verspringen ofzo naar 8bits kleuren diepte...ipv 32
Maar dat met die artifacts is ook bizar...denk dat het geheugen op je graka niet in orde is, en dat je maar beter je kaartje terug kan sturen naar alternate :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, in bios en startup ook dezelfde problemen. Heb inderdaad een koppelstukje van DVI naar VGA, maar zou mij verwonderen als dat kapot zou zijn, want in het begin had ik die problemen niet, en ze kwamen ook geleidelijk aan, en van het ene moment op het andere.

Op de screencap zie je buiten de 4-bit kleurendiepte en de lage resolutie, ook die verticale 'sporen', soortgelijke fouten komen dus ook voor in bios en startup.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 18:11 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ehm, als dit ook al in je BIOS voorkomt, is dan niet gewoon je hardware dood? :P

🌞🍃

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je het ook je BIOS hebt, is het ding simpelweg kapot. Asap retourneren ;).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Datafeest schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:11:
Ehm, als dit ook al in je BIOS voorkomt, is dan niet gewoon je hardware dood? :P
Yep. Maar dan hoeft het nog niet persee de videokaart te zijn, maar kan het ook de converter zijn, of is het slechts 1 DVI uitgang die niet goed werkt. Maar sowieso RMA sturen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:11:
Dat hoop ik, want ik zou nu echt helemaal niet meer kunnen bedenken wat ik nog zou kunnen doen (softwarematig dan).

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:15:
Yep. Maar dan hoeft het nog niet persee de videokaart te zijn, maar kan het ook de converter zijn, of is het slechts 1 DVI uitgang die niet goed werkt. Maar sowieso RMA sturen ;)
Of de kaart zit niet goed in het PCI-E slot. Ik zou nog even de kaart eruithalen, alle contacten schoonblazen en de kaart er terug insteken. Zorg er ook voor dat de stroomconnector goed aangesloten is.

Ik vrees echter dat het toch wel kapotte hardware zal zijn maar je kan maar beter alles eens uitproberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

Of de kaart zit niet goed in het PCI-E slot. Ik zou nog even de kaart eruithalen, alle contacten schoonblazen en de kaart er terug insteken. Zorg er ook voor dat de stroomconnector goed aangesloten is.

Ik vrees echter dat het toch wel kapotte hardware zal zijn maar je kan maar beter alles eens uitproberen :)
Bedankt voor al deze tips, maar dat ik allemaal al gedaan.

Terugsturen dus. ;(
Pagina: 1