Toon posts:

Router achter Livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ziet hier met het volgende probleem. Ik wil graag de laptop van mijn ouders van draadloos internet voorzien. Na het nodige leeswerk ben ik erachter gekomen dat het gewoon makkelijk is om een draadloze router achter de livebox te hangen.

Ik heb dit dan dus ook gedaan volgens de manier die bekend is (dhcp uit zetten, zelf ip invoeren etc)

Voor de volledigheid hieronder een screen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tbmhaarman/naamloos.JPG

Het rare van het verhaal is dat ik met zowel draad als draadloos verbinding krijg. Ik kan bekabeld via et draadloze routertje ook gewoon internetten. Alleen ik kom met geen mogelijkheid het internet op als ik alleen met het draadloze netwerk werk.

Iemand een idee hoe dit kan??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 12:12 ]

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

sorry hoor maar ik zie geen ruk op dat plaatje en krijg hem niet groter want dan ga ik naar de home page van die upload zooi. ;)

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, beetje dom haha. Ik heb het intussen aangepast ;)

Misschien ook interessant om te vermelden. Met kabel kan ik via IE zowel in de instellingen van de livebox komen (192.168.1.1) als in de instellingen van de router (192.168.1.254)

Als ik dit probeer draadloos kom ik alleen in de instellingen van de router. Het is niet mogelijk om in de livebox te komen.

Dus mensen, brand maar los :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met grote blijdschap zeg ik dat het probleem is opgelost.

Ik heb gekeken in de instellingen van de livebox. Daar kwam ik iets over mac filtering tegen. Heb dit uitgezet. Vervolgens de livebox gereset.

Ook de sitecom wl 521 heb ik gereset. Alles werkt nu als een zonnetje. Dus de 2e router heeft gewoon DHPS etc aanstaan!

Netwerk, printer, internet, alles werkt nu gewoon draadloos dus :)