Ik vroeg me af of er ergens een site/db was waar je per game kan zien welke vorm van kopieerbeveiliging er gebruikt wordt? Ik vind het namelijk zelf belachelijk dat je er bij bv Bioshock achteraf achter moet komen dat er limieten op de activatie zitten etc. Dat soort spul wil ik vantevoren gewoon weten.... Ik heb nog niet echt wat kunnen vinden in ieder geval, ik zou dat gewoon netjes overzichtelijk per game willen zien VOORDAT ik een game haal.
Alhoewel je vraag volgens mij niet echt meteen een vraag voor cracks is, is het probleem dat de meeste sites die beveiligen listen ook meteen de cracks erbij vermelden 
(tenminste de sites die ik ken dan
)
Volgens mij heeft de site van Daemon Utilities een redelijke lijst met games, maar ik denk dat je het zo kan vinden via google
(tenminste de sites die ik ken dan
Volgens mij heeft de site van Daemon Utilities een redelijke lijst met games, maar ik denk dat je het zo kan vinden via google
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Lijst van games die starforce gebruiken:
http://wiki.boycottstarforce.net/index.php/Game_list
Die raadpleeg ik meestal voordat ik een game koop, geen trek meer in die starforce troep op m'n pc.
http://wiki.boycottstarforce.net/index.php/Game_list
Die raadpleeg ik meestal voordat ik een game koop, geen trek meer in die starforce troep op m'n pc.
Starforce ben ik ook niet zo kapot van, maar verder maakt het me niet zoveel uit of een game safedisc of wat dan ook gebruikt. Ik zou gewoon vantevoren willen weten dat ik bij game X bv de DVD in de drive moet hebben bij single player, maar bij multiplayer niet. Bij game Y moet ik alleen een serial invoeren bij het installeren, en game Z moet ik via internet activeren maar dat mag ik maar 5 keer doen voor ik die lui moet gaan bellen/mailen etc. Dan kan ik zelf beslissen wat ik voor mezelf OK vind en wat niet. Het boeit mij persoonlijk niet dat ik ff de DVD in de drive moet steken bv; iemand anders misschien weer wel... Wel zo eerlijk dat je van tevoren weet waar je aan toe bent. De doosjes haal ik deze info in ieder geval niet vanaf.
Voor het specifieke Bioshock geval was er nu een tooltje om de activatie ongedaan te maken zodat je 'm op een andere pc kunt installen:Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:42:
Starforce ben ik ook niet zo kapot van, maar verder maakt het me niet zoveel uit of een game safedisc of wat dan ook gebruikt. Ik zou gewoon vantevoren willen weten dat ik bij game X bv de DVD in de drive moet hebben bij single player, maar bij multiplayer niet. Bij game Y moet ik alleen een serial invoeren bij het installeren, en game Z moet ik via internet activeren maar dat mag ik maar 5 keer doen voor ik die lui moet gaan bellen/mailen etc. Dan kan ik zelf beslissen wat ik voor mezelf OK vind en wat niet. Het boeit mij persoonlijk niet dat ik ff de DVD in de drive moet steken bv; iemand anders misschien weer wel... Wel zo eerlijk dat je van tevoren weet waar je aan toe bent. De doosjes haal ik deze info in ieder geval niet vanaf.
meuktracker: BioShock Revoke Tool 1.0.0.4
DVD/CD erin om te kunnen starten; tja, onhandig als je 'm vergeet en je zit mijlen verder op een lan-party hehe. Maar vind dat veiliger dan 1 of andere 'patch' van 1 of andere site te installen om 'm zonder cd/dvd te kunnen spelen waarvan je niet weet wat je erbij kado krijgt (houten paard ofzo
Andere beveiligingen dan starforce storen me niet heel erg, zolang het maar niet m'n software/hardware sloopt vind ik het best.
Er was/is iig wel een site waar een boel 'patches' staan om games zonder de cd/dvd te kunnen draaien, en daar staat dan meestal ook bij welke beveiliging het spel heeft.
Zoals Wiebbe al opmerkte, denk niet dat ik de naam van zo'n site hier mag posten, aangezien er ook bij kan staan hoe je het spel toch kunt kopieren.
Tja, ieder z'n bronnen hè, spreek voor jezelf met je houten paardIva_Bigone schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:56:
[...]
Voor het specifieke Bioshock geval was er nu een tooltje om de activatie ongedaan te maken zodat je 'm op een andere pc kunt installen:
meuktracker: BioShock Revoke Tool 1.0.0.4
DVD/CD erin om te kunnen starten; tja, onhandig als je 'm vergeet en je zit mijlen verder op een lan-party hehe. Maar vind dat veiliger dan 1 of andere 'patch' van 1 of andere site te installen om 'm zonder cd/dvd te kunnen spelen waarvan je niet weet wat je erbij kado krijgt (houten paard ofzo)
Ik vind het trouwens ronduit belachelijk hoe het met Bioshock is gedaan qua 'beveiliging'

Verwijderd
KNIP Die site is niet illegaal geloof ik.
[ Voor 51% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2007 09:53 ]
KNIP
Mag ik die link posten? Daar kun je het van elke game vinden zo een beetje. En direct de no-intro fixes en trainers voor als je wil
Nee, we gaan hier niet naar cracks linken. Zeker niet als je zelf al twijfelt maar niet de moeite neemt om even het beleid hieromtrent te bekijken
Mag ik die link posten? Daar kun je het van elke game vinden zo een beetje. En direct de no-intro fixes en trainers voor als je wil
Nee, we gaan hier niet naar cracks linken. Zeker niet als je zelf al twijfelt maar niet de moeite neemt om even het beleid hieromtrent te bekijken

[ Voor 43% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2007 09:58 ]
Verwijderd
^^ mag niet en bij no-cd's moet je dus opletten dat je vrijwel nooit met multiplayer op legale servers kunt spelen. Beter is een (mini) image als je het spel legaal hebt maar ook dat mag volgens mij niet op GoT uitgewisseld worden.
Verwijderd
Image is wat ik altijd doe en vervolgens mounten met deamon tools... eigenlijk nog nooit problemen gehad. (maar nu ben ik ook niet zo'n vervente gamer met ellenlange lijsten met games....)
image maak ik overigens met alcohol120%
image maak ik overigens met alcohol120%
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 15:31 ]
De BioShock beveiliging is (zeker met de revoke tool) niet echt boeiend meer. Of was je van plan de game 3x per week opnieuw te installerenVerwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:25:
Ik vroeg me af of er ergens een site/db was waar je per game kan zien welke vorm van kopieerbeveiliging er gebruikt wordt? Ik vind het namelijk zelf belachelijk dat je er bij bv Bioshock achteraf achter moet komen dat er limieten op de activatie zitten etc. Dat soort spul wil ik vantevoren gewoon weten.... Ik heb nog niet echt wat kunnen vinden in ieder geval, ik zou dat gewoon netjes overzichtelijk per game willen zien VOORDAT ik een game haal.
Zolang het geen Starforce(-achtige) beveiliging is heb ik er niet zo'n probleem mee. Het moet geen zooi gaan installeren die vanalles gaat tracken, bijvoorbeeld of ik daemontools heb geinstalleerd e.d.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 23-10-2007 15:34 ]
Bioshock gedoe was maar een voorbeeld, ik wil hier geen discussie uitlokken over het wel of niet mee eens zijn van dat specifieke voorbeeld. Het gaat mij er om dat als zoiets erop zit dat je dat dan ergens vantevoren op kan zoeken voor je het koopt. Ben je het er niet mee eens dan heb je vooraf de keus, want geld terug krijgen kan niet meer. In jouw geval is dat Starforce, bij iemand anders misschien weer wat anders.Bosmonster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:33:
[...]
De BioShock beveiliging is (zeker met de revoke tool) niet echt boeiend meer. Of was je van plan de game 3x per week opnieuw te installeren
Zolang het geen Starforce(-achtige) beveiliging is heb ik er niet zo'n probleem mee. Het moet geen zooi gaan installeren die vanalles gaat tracken, bijvoorbeeld of ik daemontools heb geinstalleerd e.d.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 17:02 ]
Starforce en Securom zijn zo'n beetje de hardnekkigste. Ik heb zelf ook legale spellen met Securom die gaan mekkeren als ik (voor legale doeleinden) Daemon Tools geinstalleerd heb. Mag ik daar alles weer van uit gaan gooien voordat ik kan spelen...
Het komt nog eens zo ver dat de game developers bij gaan houden hoeveel keer per dag je op het spelicoontje klikt. En dan per klik geld gaan vragen.
Het komt nog eens zo ver dat de game developers bij gaan houden hoeveel keer per dag je op het spelicoontje klikt. En dan per klik geld gaan vragen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Voor wat het waard is: Tomb Raider Legend krijg ik niet aan de praat op een geflashte dvd-rw drive. Op de regiogebonden dvd-rw drive van mijn ouders pc werkt het zonder problemen.
Nu moet ik nog een dvd-rom kopen, zal eens kijken hoe dat zit als ik die niet flash.
Alle eventuele imageing tools heb ik van te voren gedeïnstalleerd trouwens.
Even edit: Ik heb eigenlijk geen flauw idee welke beveiliging TR:L heeft, ik dacht Securom.
Nu moet ik nog een dvd-rom kopen, zal eens kijken hoe dat zit als ik die niet flash.
Alle eventuele imageing tools heb ik van te voren gedeïnstalleerd trouwens.
Even edit: Ik heb eigenlijk geen flauw idee welke beveiliging TR:L heeft, ik dacht Securom.
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 24-10-2007 13:49 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ook ik heb er een hekel aan als een netjes gekocht iets niet werkt zoals je zou mogen verwachten. Ik koop het dan ook simpelweg niet. Maar:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
*knip* Ja joh, plemp hem er nog een keer vrolijk neer 
... is ook niet toegestaan op GoT? vreemd, daar valt toch niets illegaals te halen/lezen.

... is ook niet toegestaan op GoT? vreemd, daar valt toch niets illegaals te halen/lezen.
[ Voor 27% gewijzigd door Crash op 24-10-2007 18:23 ]
Of het illegaal is of niet boeit niet op T.net. De policies boeien. En de mening van de moderators en admins, natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:22:
*** is ook niet toegestaan op GoT? vreemd, daar valt toch niets illegaals te halen/lezen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
*Kuch* Slijm, slijm *Kuch*The Zep Man schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:44:
[...]
Of het illegaal is of niet boeit niet op T.net. De policies boeien. En de mening van de moderators en admins, natuurlijk.
Maar wat is er idd 'illegaal' aan
[ Voor 6% gewijzigd door Crash op 24-10-2007 18:24 ]
*kuch* Stoere reactie hoor *kuch* 
Ik vond het dermate op de rand zitten om in deze discussie niet mee te nemen. Maar ik zie hoe dan ook totaal niet hoe dit ontopic is in deze dicussie, hier zijn andere kanalen voor. Ik zie enige argumenten graag tegemoet komen, op de juiste plaats. Zodat men hier ontopic verder zou kunnen gaan
Ik vond het dermate op de rand zitten om in deze discussie niet mee te nemen. Maar ik zie hoe dan ook totaal niet hoe dit ontopic is in deze dicussie, hier zijn andere kanalen voor. Ik zie enige argumenten graag tegemoet komen, op de juiste plaats. Zodat men hier ontopic verder zou kunnen gaan
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik vind persoonlijk de vraag van de TS volledig legitiem.
Sterker nog, deze informatie zou gewoon op de verpakking moeten staan.
Ik zelf koop goede games, maar laat games met dubieuze copy protectie in de winkel liggen (dus ook niet van het net plukken!).
Dankzij een serieuze boycot is inmiddels Starforce bijna verdwenen.
Maar je vraag stellen aan Google, bijvoorbeeld 'Copy Protected Game Database', geeft alle informatie die je zoekt.
Sterker nog, deze informatie zou gewoon op de verpakking moeten staan.
Ik zelf koop goede games, maar laat games met dubieuze copy protectie in de winkel liggen (dus ook niet van het net plukken!).
Dankzij een serieuze boycot is inmiddels Starforce bijna verdwenen.
Maar je vraag stellen aan Google, bijvoorbeeld 'Copy Protected Game Database', geeft alle informatie die je zoekt.
Pagina: 1