Stroomverbruik Sony LCD 20W als ie UIT staat.

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb laatst een Watt / Energie metertje gekocht. Nu heb ik die net even aangesloten op mijn Sony 40V2500 lcd tv. Wat blijkt ? Als ik hem UIT zet (dus niet standby) vreet ie nog steeds 20 W !!

Terwijl de specs zeggen dat het stroomverbruik bij standby (dus niet eens bij de uit-stand) 0,3 Watt is !

Hoe kan dit ? Iemand toevallig ook een Watt meter op een sony aangesloten ooit ?

Ik vond hier iemand met hetzelfde meetresultaat :

http://www.seniorennet.be...08e15b01aead3ee50d4a23021

[ Voor 15% gewijzigd door BoXie op 21-10-2007 15:34 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:05
BoXie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:17:
Hallo,

Ik heb laatst een Watt / Energie metertje gekocht. Nu heb ik die net even aangesloten op mijn Sony 40V2500 lcd tv. Wat blijkt ? Als ik hem UIT zet (dus niet standby) vreet ie nog steeds 20 W !!

Terwijl de specs zeggen dat het stroomverbruik bij standby (dus niet eens bij de uit-stand) 0,3 Watt is !

Hoe kan dit ? Iemand toevallig ook een Watt meter op een sony aangesloten ooit ?
Het zou onnauwkeurigheid van de meter kunnen zijn. Sommige vebruiksmeters werken pas goed bij een minimaal vermogen van 1,5W (zoals de Energy Check 3000), daarbuiten kunnen ze onzin aangeven, of 0W :).

Misschien kun je er een extra verbruiker op aansluiten en kijken of het verschil met en zonder tv ingeplugd nog steeds 20W is. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ligt voor zover ik kan beoordelen niet aan de meter. Als ik er een apparaat bijstop wat 30 W verbruikt .. en ik stop daarna te tv in uitstand ook in dezelfde verdeeldoos , komt er 20 Watt verbruik op de meter bij (totaal 50 dus).
Dit is toch raar ? Sony adverteert met 0.3 Watt in standby (en deze 'standby' verbruikt bij mij niet 20 maar zelfs 36 Watt.)