Muis valt uit bij aansluiten van USB apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141390

Topicstarter
Ik heb een PC met een Asrock P4VT8+ moederbord met een verse windows XP + SP2 (en alle overige updates) installatie draaien.

Hierop steekt een Logitech MX300 muis in de USB -> PS2 omvormer en een PS2 keyboard.

Alles werkt, ook in apparaatbeheer geen problemen.

Steek ik nu in gelijk welk van de USB poorten een apparaat in (printer, webcam of USB-stick) dan herkent windows dit apparaat gewoon volledig.
Probleem zit em bij de muis, deze klapt er dan gewoon uit.
Cursor blijft staan op het scherm, optisch oog is niet meer verlicht etc..

Haal ik de stick bv weer uit de USB poort, dan werkt de muis ook weer meteen.

Ikzelf denk aan een IRQ probleem, enkel weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.
Searchen is wat moeilijk, daar ik niet weet naar welke termen te zoeken.

Hopelijk kan iemand me ten hulp schieten, ik wordt er zowaar gek van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Misschien staat het er wel, ik vind je omschrijving namelijk een beetje onduidelijk. Maar heb je verschillende combinaties van je USB poorten geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

IRQ problemen zouden bij USB tot het verleden moeten behoren :) Waarom gebruik je de muis via een USB -> PS2 adapter en niet gewoon op USB? Heb je dat al geprobeerd uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 08:29

CSB

:D

In sommige gevallen komt het voor dat de voeding van de USB bus niet toereikend is. Wat resulteert in niet goed functionerende hardware. In jouw geval gebruik je gewoon een PS/2 aansluiting, dus gaat die vlieger niet op.
Probeer de muis eens via USB aan te sluiten. Of via een extern gevoedde USB hub. Dit wil wel eens werken.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sluit ik de muis via usb aan, dan verlies ik 1 poort, en dan zit ik aan het einde van mijn 4 beschikbare poorten :)

Nu dit is een herinstallatie, en bij men vorige setup van deze hardware draaide alles gewoon vlekkeloos zoals het nu ook is aangesloten.
2e minpuntje is dat als ik de muis op USB steek en dan opstart, ik bij het inlogscherm een freeze krijg en ik enkel de PC kan resetten.

Enige wat ik in de BIOS terug kan vinden over USB settings :
Support for USB Legacy Devices ja/nee
USB Controller ja/nee

Verder zit ik een beetje met de handen in het haar zullen we zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-05 08:14
Nogmaals de vraag of je verschillende combinaties qua aansluiten hebt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat heb ik geprobeerd :
Muis via convertor in PS2 zonder USB apparaten = geen probleem

Muis in PS2 + USB = geen probleem met opstart tot je een vd USB gaat aanspreken (bv webcam) dan valt muis uit.

Muis in USB = freeze bij opstart

Enige wat voorgesteld is maar ik niet heb kunnen testen is het extern gevoedde USB hubje, maar de PC deed alles gewoon netjes voor de reinstall, vandaar weet ik niet of het probleem met een externe HUB zou zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 08:29

CSB

:D

Andere muis getest? Drivers geinstalleerd? USB hub geprobeerd?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Pagina: 1