Laptop wil niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Ik hoorde net van mijn nichtje dat haar laptop niet meer aan wil. Nu ben ik niet zo doldriest met laptops want ik heb nog nooit een los gehad en dat wil ik bij deze ook zo laten.

Maar goed ik weet dus niet wat het probleem is. Ze zei ze wou hem aandrukken en toen begon hij allemaal piepjes te maken. Het was net een flipper kast. Helaas heeft ze de bios piepjes niet geteld maar ze zei dat het er heel veel waren.

Ze heeft hem toen uit gezet en nu wil hij niet meer aan. Iemand een idee wat het zou kunnen zjin. Als het iets simpels is kan ik het misschien nog zelf doen anders moet ze hem maar gewoon weg brengen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het eerste dat ik bij een notebook zou proberen die totaal niet meer aangaat is een ATX reset. Haal dan natuurlijk de batterij EN de ACadapter eruit. En vervolgens proberen te starten met enkel de ACadapter eraan, niet de accu.

Geef verder eens wat meer specs en wat het ding nu precies nog doet (gaan er nog leds branden, staat er nog spanning op het ding ect).

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
ik zo morgen eens langs gaan. Kijken wat er precies aan de hand is.

Verwijderd

Ik vermoed een hardware probleem of corupte data in de bios.

Corupte data kan hersteld worden door de CMOS batterij even uit te halen.
Haal hem er eens uit voor zo'n 20 seconden (uiteraart zijn de ac en de gewone batterij op dat momant losgekoppeld).
Op die manier worden alle bios settings terug op default gezet.

Indien het een hardware probleem is kun je deze beter in een zaakje binnenbrengen.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Misschien is het ook handig even bij je post te vermelden om wat voor laptop het gaat, verschillende fabrikanten hanteren namelijk ook verschillende codes. Misschien dat toevallig iemand dit herkend.